Över fem år sedan nu
Värme & medkänsla
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Över fem år sedan nu

    som jag såg/träffade min äldste son. När han nästan var tio år tog hans svenska pappa honom och stack till Thailand och därefter har jag inte sett honom. Några få telefonsamtal har vi haft under åren för de lyckas alltid byta telefonnummer, Brev har jag skickat flera gånger i månaden och de har i alla fall inte kommit i retur. Nu är det över ett halvår sedan jag pratade med/hörde av honom, då var det via MSN och han hade en webkamera, vilket lycka att se honom för första gången på nästa fem år, jag grät och skrattade om vartannat. Men säj den lycka som varar för evigt. I december fick jag en ny adress och sedan dess har jag inte hört ett ord. Telefonerna är avstängda eller så svarar ingen, Jag får inga svar på mina brev fastän jag ber om det i varenda ett som jag skriver. Inte ens när han fyllde år (15) fick jag tag på honom.

    Vi har gemensam vårdnad och jag polisanmälde detta, med eftersom vi inte har något utlämningsavtal med Thailand vad det gäller barn lades fallet ner av åklagaren. Jag har inte råd att skaffa en advokat där borta, ambassaden vill inte ens hjälpa mig att ta reda på hur min son mår, var han befinner sig eller vilken skola han går i. Förhoppningsvis händer det något när han behöver nytt pass om ett år, men hans pappa kan säkert fixa ett falskt om det är så....... GUD VAD JAG SAKNAR MIN SON!!!!!!!!

    Pappan är en riktigt psykopat som gjorde allt under vår tid tillsammans för att bryta ner mig, det enda han inte gjorde var att misshandla mig fysiskt, tyvärr syns ju inte det psykiska våldet. Det sista han kunde göra för att straffa mig, för att bevilja en skilsmässa som han själv ville ha..... var att ta sonen ifrån mig..... Nu har han lyckas.... men jag slutar ALDRIG att hoppas att sonen en dag kommer hem och vill ha en förklaring till vad som hände från mig, om tre år är han ju myndig och förhoppnningsvis börjar han tänka själv och ha funderingar.........
  2. 1
    Över fem år sedan nu som jag såg/träffade min äldste son. När han nästan var tio år tog hans svenska pappa honom och stack till Thailand och därefter har jag inte sett honom. Några få telefonsamtal har vi haft under åren för de lyckas alltid byta telefonnummer, Brev har jag skickat flera gånger i månaden och de har i alla fall inte kommit i retur. Nu är det över ett halvår sedan jag pratade med/hörde av honom, då var det via MSN och han hade en webkamera, vilket lycka att se honom för första gången på nästa fem år, jag grät och skrattade om vartannat. Men säj den lycka som varar för evigt. I december fick jag en ny adress och sedan dess har jag inte hört ett ord. Telefonerna är avstängda eller så svarar ingen, Jag får inga svar på mina brev fastän jag ber om det i varenda ett som jag skriver. Inte ens när han fyllde år (15) fick jag tag på honom.

    Vi har gemensam vårdnad och jag polisanmälde detta, med eftersom vi inte har något utlämningsavtal med Thailand vad det gäller barn lades fallet ner av åklagaren. Jag har inte råd att skaffa en advokat där borta, ambassaden vill inte ens hjälpa mig att ta reda på hur min son mår, var han befinner sig eller vilken skola han går i. Förhoppningsvis händer det något när han behöver nytt pass om ett år, men hans pappa kan säkert fixa ett falskt om det är så....... GUD VAD JAG SAKNAR MIN SON!!!!!!!!

    Pappan är en riktigt psykopat som gjorde allt under vår tid tillsammans för att bryta ner mig, det enda han inte gjorde var att misshandla mig fysiskt, tyvärr syns ju inte det psykiska våldet. Det sista han kunde göra för att straffa mig, för att bevilja en skilsmässa som han själv ville ha..... var att ta sonen ifrån mig..... Nu har han lyckas.... men jag slutar ALDRIG att hoppas att sonen en dag kommer hem och vill ha en förklaring till vad som hände från mig, om tre år är han ju myndig och förhoppnningsvis börjar han tänka själv och ha funderingar.........
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Så ledsen för din skull

    det är ju det värsta som kan hända,att någon tar ens barn ifrån en
    Så himla dåligt att ambassaden vägrar att hjälpa dig,det är förkastligt ju.Ni har ju gemensam vårdnad.

    Hoppas att du får tag på din son snart och att han kommer till dig när han är 18.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Så ledsen för din skull det är ju det värsta som kan hända,att någon tar ens barn ifrån en
    Så himla dåligt att ambassaden vägrar att hjälpa dig,det är förkastligt ju.Ni har ju gemensam vårdnad.

    Hoppas att du får tag på din son snart och att han kommer till dig när han är 18.
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Jag sällar mig till skanetjejs fina svar. Kram!
  6. 3
    Jag sällar mig till skanetjejs fina svar. Kram!
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Ja gemensam vårdnad är inte värt ett skit nrä man plötsligt är "den andra" föräldern. Hade jag haft ensam vårdnad hade det varit lättare inbillar jag mig. Men ambassadens s k hjälp var ett slag i ansiktet. Ville att de i alla fall skulle ta reda på vilken skola han gick i så jag åtminstone kunde ta kontakt med dem och får reda på hur han klarar sig... men ingenting. Fortfarande inget svar och nu har det gått iväg fler brev till honom än när jag skrev för ett tag sedan...... kanske hör de av sig när passet går ut....

    men snälla hör på mig, det låter ju som om jag skulle nöja mig med småsmulor bara.... för h-e HIT MED MIN SON!!!!

    Såja nu känns det bättre igen

    och tack för din medkänsla den värmer en frusen själ
  8. 4
    Ja gemensam vårdnad är inte värt ett skit nrä man plötsligt är "den andra" föräldern. Hade jag haft ensam vårdnad hade det varit lättare inbillar jag mig. Men ambassadens s k hjälp var ett slag i ansiktet. Ville att de i alla fall skulle ta reda på vilken skola han gick i så jag åtminstone kunde ta kontakt med dem och får reda på hur han klarar sig... men ingenting. Fortfarande inget svar och nu har det gått iväg fler brev till honom än när jag skrev för ett tag sedan...... kanske hör de av sig när passet går ut....

    men snälla hör på mig, det låter ju som om jag skulle nöja mig med småsmulor bara.... för h-e HIT MED MIN SON!!!!

    Såja nu känns det bättre igen

    och tack för din medkänsla den värmer en frusen själ
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Blir arg

    ja småsmulor är väl bra men va fan det är ditt barn med.Pappan kan ärligt inte ha mycket till vett och ambassaden är ju ett skämt,de ska ju agera.

    Det finns lagar som säger att man inte får hindra umgänge m,m..vad gör inte pappan nu?Du får inte ens veta hur din son mår.Jag lider med dig.

    Kram
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Blir arg ja småsmulor är väl bra men va fan det är ditt barn med.Pappan kan ärligt inte ha mycket till vett och ambassaden är ju ett skämt,de ska ju agera.

    Det finns lagar som säger att man inte får hindra umgänge m,m..vad gör inte pappan nu?Du får inte ens veta hur din son mår.Jag lider med dig.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Har du provat att få hjälp av någon frivillig organisation? Kanske de kan hjälpa dig att sätta upp lappar med bild på honom i Thailand och där det står att han är kidnappad. Tror du han blir manipulerad av pappan? Hur har han mått de gånger du fått kontakt med honom? Jag lider med dig!
  12. 6
    Har du provat att få hjälp av någon frivillig organisation? Kanske de kan hjälpa dig att sätta upp lappar med bild på honom i Thailand och där det står att han är kidnappad. Tror du han blir manipulerad av pappan? Hur har han mått de gånger du fått kontakt med honom? Jag lider med dig!

Liknande trådar

  1. för över 10 år sedan dog min man
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 10:11
  2. Över 1 år sedan...
    By Ciccii in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 21:51
  3. Över ett år sedan....
    By mani in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 06:34
  4. För över ett år sedan
    By Mizen_m_IoT in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:52
  5. Det är över tre år sedan
    By Kavin in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar