Får man mask i magen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Får man mask i magen

    om man äter snö? Vad tror ni, myt eller finns det något i det? Och springmask på vintern, var finns de små rackarna, kan de överleva utomhus?
    "There´s a special place in hell for women who don´t help each other."
    MADELEINE ALBRIGHT
  2. 1
    Får man mask i magen om man äter snö? Vad tror ni, myt eller finns det något i det? Och springmask på vintern, var finns de små rackarna, kan de överleva utomhus?
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Jag har hört att det är

    en skröna, men jag vet inte...skulle de överleva i snön då? Verkar konstigt...springmask smittar väl när man får i sig äggen som kan finnas i damm, handdukar, lakan. Eller så får man det i sig via händerna efter t ex toabesök. Nice.
  4. 2
    Jag har hört att det är en skröna, men jag vet inte...skulle de överleva i snön då? Verkar konstigt...springmask smittar väl när man får i sig äggen som kan finnas i damm, handdukar, lakan. Eller så får man det i sig via händerna efter t ex toabesök. Nice.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Ingen aning. JAg har hört båda varianter och båda sidor är tvärsäkra på sin sak.
  6. 3
    Ingen aning. JAg har hört båda varianter och båda sidor är tvärsäkra på sin sak.
  7. Salander
    #4
    Nej det får man verkligen inte, de överlever inte i kylan. Men det är ett bra trick för mammor att säga det så barnen inte äter den skitiga snön
  8. 4
    Nej det får man verkligen inte, de överlever inte i kylan. Men det är ett bra trick för mammor att säga det så barnen inte äter den skitiga snön
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Om det är mask i snön så...
    Tydligen kan de överleva, vi fick dricka vanquin i veckan.
  10. 5
    Om det är mask i snön så...
    Tydligen kan de överleva, vi fick dricka vanquin i veckan.
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6

    Men kom dom från snön då ?

    Hur vet man det ?
    "I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe


    Bloggen är uppdaterad 16/9-13
  12. 6
    Men kom dom från snön då ? Hur vet man det ?
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Man får väl mask utav att det är smutsigt eller dammigt. Snö är ju inte direkt jätteren alla gånger så av smutsen i snön kan det kanske orsaka mask?
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  14. 7
    Man får väl mask utav att det är smutsigt eller dammigt. Snö är ju inte direkt jätteren alla gånger så av smutsen i snön kan det kanske orsaka mask?
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
  16. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Nä, men den är full med tungmetaller så jag rekommenderar att du låter bli att äta den
  17. 9
    Nä, men den är full med tungmetaller så jag rekommenderar att du låter bli att äta den

Liknande trådar

  1. Mask i magen!
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 14:27
  2. Mask i magen?
    By kids in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:13
  3. Mask i magen?
    By Silla in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 08:36
  4. Mask i magen!!!
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 08:44
  5. Mask i magen
    By Anna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 20:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar