Bärsjal utomhus på vintern?
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Bärsjal utomhus på vintern?

    Ska ju till Österrike om 2 veckor och där är väldigt mycket snö så jag vet inte riktigt hur det kommer att funka med vagn... Har en bärsjal som jag lånat av en kompis men inte använt så mycket. Kan man ha det utanpå sin jacka om det inte är så kallt och han har overall på sig?? Eller har någon tips på sådan "ryggsäck" eller vad det kallas som man kan ha utomhus?
  2. 1
    Bärsjal utomhus på vintern? Ska ju till Österrike om 2 veckor och där är väldigt mycket snö så jag vet inte riktigt hur det kommer att funka med vagn... Har en bärsjal som jag lånat av en kompis men inte använt så mycket. Kan man ha det utanpå sin jacka om det inte är så kallt och han har overall på sig?? Eller har någon tips på sådan "ryggsäck" eller vad det kallas som man kan ha utomhus?
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2
    Jag har sjalen innanför en större jacka, supermysigt och varmt och skönt för bebisen. Jag har en ergo också, som jag började använda vid fyra månader till mitt första barn.
    Kanske en manduca skulle vara smidigt för er? Lätt att byta bärare och du kan bära både på rygg och mage. Finns begagnade på blocket!
  4. 2
    Jag har sjalen innanför en större jacka, supermysigt och varmt och skönt för bebisen. Jag har en ergo också, som jag började använda vid fyra månader till mitt första barn.
    Kanske en manduca skulle vara smidigt för er? Lätt att byta bärare och du kan bära både på rygg och mage. Finns begagnade på blocket!
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3
    Utanpå jackan blir inte bra, det blir knöligt och svårt att knyta sjalen på rätt sätt. När jag använder sjal utomhus på vintern har jag bebisen innanför en stor jacka (kanske har du någon jacka som du hade när du var gravid?), och knäpper jackan om bebisen så att bara huvudet sticker upp. Då behövs ofta bara en tjock tröja plus mössa på bebisen.
    Tänk på att införskaffa någon form av halkskydd (vad heter det? Broddar?) om du ska bära på vintern, det är inte kul att halka omkull med en bebis på magen.
  6. 3
    Utanpå jackan blir inte bra, det blir knöligt och svårt att knyta sjalen på rätt sätt. När jag använder sjal utomhus på vintern har jag bebisen innanför en stor jacka (kanske har du någon jacka som du hade när du var gravid?), och knäpper jackan om bebisen så att bara huvudet sticker upp. Då behövs ofta bara en tjock tröja plus mössa på bebisen.
    Tänk på att införskaffa någon form av halkskydd (vad heter det? Broddar?) om du ska bära på vintern, det är inte kul att halka omkull med en bebis på magen.
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Manducan kan man köpa ett överdrag till. Men vore jag du så skulle jag ta en större jacka som ovanstående skrev o bära bebis på insidan i sjalen!
    Ja o sen broddar på skorna då, för nu är det ju svårt att gå t.o.m med vagn!
    Härligt med Österike
  8. 4
    Manducan kan man köpa ett överdrag till. Men vore jag du så skulle jag ta en större jacka som ovanstående skrev o bära bebis på insidan i sjalen!
    Ja o sen broddar på skorna då, för nu är det ju svårt att gå t.o.m med vagn!
    Härligt med Österike
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Bärjacka!

    Jag köpte min begagnad, samma som t ex Babyboden säljer. Kolla om någon på Sjalbarn.se vill sälja av en bärjacka! Det förjer med en panel som du blixtlåsar fast, med huva till barnet och en dubbelpolokrage, om du vill använda det, så att du kan bära både fram eller bak, beroende på vart du sätter panelen. Jackan funkar bra utan panel också, då ser den helt vanlig ut. Och är supermjuk. Kolla här: http://www.mamdesign.net/carrying/clothes/mamcoat.html
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  10. 5
    Bärjacka! Jag köpte min begagnad, samma som t ex Babyboden säljer. Kolla om någon på Sjalbarn.se vill sälja av en bärjacka! Det förjer med en panel som du blixtlåsar fast, med huva till barnet och en dubbelpolokrage, om du vill använda det, så att du kan bära både fram eller bak, beroende på vart du sätter panelen. Jackan funkar bra utan panel också, då ser den helt vanlig ut. Och är supermjuk. Kolla här: http://www.mamdesign.net/carrying/clothes/mamcoat.html
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Den var ju jättefin! Hittade inte på den sidan vad den kostar... Får surfa vidare lite!
  12. 6
    Den var ju jättefin! Hittade inte på den sidan vad den kostar... Får surfa vidare lite!

Liknande trådar

  1. Torka tvätt utomhus på vintern
    By Godiva in forum Hem & fritid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 20:56
  2. Spa utomhus
    By Linköping in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 17:28
  3. Dop utomhus
    By korv in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 18:47
  4. tid utomhus
    By M&L in forum Småbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 17:18
  5. Det här med fri lek utomhus
    By Lilly in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 19:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar