Sitter och väntar och väntar
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Sitter och väntar och väntar

    på att IVF kliniken ska ringa mig och berätta om jag hade ÄL förra månaden eller inte....
    Men som han sa, har jag inte blivit gravid är det nog IVF som gäller. Vet inte hur jag skall göra. Kan inte ni som har gjort IVF berätta lite?
  2. 1
    Sitter och väntar och väntar på att IVF kliniken ska ringa mig och berätta om jag hade ÄL förra månaden eller inte....
    Men som han sa, har jag inte blivit gravid är det nog IVF som gäller. Vet inte hur jag skall göra. Kan inte ni som har gjort IVF berätta lite?
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Jag och sambon ligger i pipeline för ivf. Har varit på infomötet och har läkartid inbokad nu i veckan.
    Det finns ett ivf-snack, under Stödgrupper. Jag gav mig iväg in dit för att prata med likasinnade, men där står det precis still...
    Du kan väl komma över du med, så är vi åtminstone två där!
  4. 2
    Jag och sambon ligger i pipeline för ivf. Har varit på infomötet och har läkartid inbokad nu i veckan.
    Det finns ett ivf-snack, under Stödgrupper. Jag gav mig iväg in dit för att prata med likasinnade, men där står det precis still...
    Du kan väl komma över du med, så är vi åtminstone två där!
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Jag har gjort IVF och kan berätta lite. Om du ska göra IVF kommer du få börja med hormonbehandling först. Det ska ta ca 4 veckor från det du börjar. Om jag inte minns fel så var det på dag 21 efter mensens första dag. Har inte hormonnamnen i huvudet så jag får återkomma när jag kollat upp det. Först ska du ta ett hormon som gör att du inte får ägglossning. Det tar man som en nässpray. Sen så ska du ta ett annat hormon för att producera ägg. Det tar man med en spruta som ser ut som en insulinspruta. Här gäller det att dom har koll på dig genom blodprover. Jag fick för hög dos och blev överstimulerad men det ska jag nog inte prata om. Dom kollar genom VUL om du har tillräckligt med ägg och sen är det dags för äggplockning samt befruktning. Det var snabbversionen av IVF. Vi kan prata detaljer sen när du vet hur det blir.
  6. 3
    Jag har gjort IVF och kan berätta lite. Om du ska göra IVF kommer du få börja med hormonbehandling först. Det ska ta ca 4 veckor från det du börjar. Om jag inte minns fel så var det på dag 21 efter mensens första dag. Har inte hormonnamnen i huvudet så jag får återkomma när jag kollat upp det. Först ska du ta ett hormon som gör att du inte får ägglossning. Det tar man som en nässpray. Sen så ska du ta ett annat hormon för att producera ägg. Det tar man med en spruta som ser ut som en insulinspruta. Här gäller det att dom har koll på dig genom blodprover. Jag fick för hög dos och blev överstimulerad men det ska jag nog inte prata om. Dom kollar genom VUL om du har tillräckligt med ägg och sen är det dags för äggplockning samt befruktning. Det var snabbversionen av IVF. Vi kan prata detaljer sen när du vet hur det blir.
  7. Infertilia
    #4

    Det beror ju på...

    Du beskrev bara långa metoden-det finns två till. Korta och Bostonmetoden och fler former av nedreglering också.
  8. 4
    Det beror ju på... Du beskrev bara långa metoden-det finns två till. Korta och Bostonmetoden och fler former av nedreglering också.
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Jag har ju bara erfarenhet av den metod som jag genomgick och visste inte att det fanns fler metoder till IVF eftersom dom inte presenterades för mig.
  10. 5
    Jag har ju bara erfarenhet av den metod som jag genomgick och visste inte att det fanns fler metoder till IVF eftersom dom inte presenterades för mig.

Liknande trådar

  1. Sitter här o väntar på att dom ska...
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 14:05
  2. Sitter och väntar
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 07:59
  3. Sitter här och väntar
    By 5 söner in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 18:11
  4. Sitter och väntar
    By Helena_2E in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 15:22
  5. sitter här och väntar
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 15:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar