Ovanliga killnamn?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Ovanliga killnamn?

    Jag tycker det är jättesvårt med killnamn. Jag gillar inte supertrendiga namn (inte heller gamla namn som är på väg tillbaka = kommer bli trendiga strax) och jag vill helst ha ett internationellt fungerande namn.

    Några namn jag gillar är Charlie, Måns och Kim men Måns funkar inte så bra internationellt och Kim & Charlie gillar inte blivande pappan (och Charlie kanske börjar bli trendigt??).

    Några förslag?
  2. 1
    Ovanliga killnamn? Jag tycker det är jättesvårt med killnamn. Jag gillar inte supertrendiga namn (inte heller gamla namn som är på väg tillbaka = kommer bli trendiga strax) och jag vill helst ha ett internationellt fungerande namn.

    Några namn jag gillar är Charlie, Måns och Kim men Måns funkar inte så bra internationellt och Kim & Charlie gillar inte blivande pappan (och Charlie kanske börjar bli trendigt??).

    Några förslag?
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Förresten, kan ju påpeka att jag nu har scrollat igenom några sidor i det här forumet och bara hittat ett enda killnamn som jag gillar:

    Milo - sött men alldeles för poppis nu

    Så ni har en utmaning framför er
  4. 2
    Förresten, kan ju påpeka att jag nu har scrollat igenom några sidor i det här forumet och bara hittat ett enda killnamn som jag gillar:

    Milo - sött men alldeles för poppis nu

    Så ni har en utmaning framför er
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Hmm svårt men försöker ge några förslag:
    Otis
    Josef
    Birk
    Luca
    Anakin

    Lycka till!
  6. 3
    Hmm svårt men försöker ge några förslag:
    Otis
    Josef
    Birk
    Luca
    Anakin

    Lycka till!
  7. Anonym
    #4
    Gillar du Milo så kanske Milian eller Mille? Inte riktigt vanligt.

    Annars kanske någon av de här:
    Tim
    Jonah
    Joshua
    Gabriel
    Evan
    Julian
    Cameron
    Finley
  8. 4
    Gillar du Milo så kanske Milian eller Mille? Inte riktigt vanligt.

    Annars kanske någon av de här:
    Tim
    Jonah
    Joshua
    Gabriel
    Evan
    Julian
    Cameron
    Finley
  9. Medlem sedan
    Feb 2009
    #5
    Om ni inte vill ta till det mycket vackra svenska namnet Måns finns ju dess ursprungsversion Magnus. Ett typiskt svenskt namn, som inte är trendigt och som passar internationellt.

    Jag tycker bättre om Charles än Charlie eftersom jag tycker att Charlie är en lite för gullegullig form och Charles passar bättre som förnamn. Svenska smeknamn tycker jag passar bättre på vuxna karlar än tex Charlie som låter lite som ett kattnamn. Charles är dock fint!

    Kim tycker jag tyvärr är lite intetsägande, vet inte varför.
  10. 5
    Om ni inte vill ta till det mycket vackra svenska namnet Måns finns ju dess ursprungsversion Magnus. Ett typiskt svenskt namn, som inte är trendigt och som passar internationellt.

    Jag tycker bättre om Charles än Charlie eftersom jag tycker att Charlie är en lite för gullegullig form och Charles passar bättre som förnamn. Svenska smeknamn tycker jag passar bättre på vuxna karlar än tex Charlie som låter lite som ett kattnamn. Charles är dock fint!

    Kim tycker jag tyvärr är lite intetsägande, vet inte varför.
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Nae... men tack ändå
  12. 6
    Nae... men tack ändå
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Hmm Luca var det enda som var lite ok, men på svenska låter det inte snyggt tycker jag. Resten - nä..
  14. 7
    Hmm Luca var det enda som var lite ok, men på svenska låter det inte snyggt tycker jag. Resten - nä..
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8
    Magnus funkar inte utomlands, det uttalas då Magg-nus. Charles låter konstlat på svenska tycker jag.

    Måns ligger i topp än så länge.
  16. 8
    Magnus funkar inte utomlands, det uttalas då Magg-nus. Charles låter konstlat på svenska tycker jag.

    Måns ligger i topp än så länge.
  17. *mimo*
    #9
    Min son heter Jemi (uttal som ordet semi fast med J), ett inte allt för vanligt namn. Med lite stavningsvarianter finns det väl en 30 personer som heter det i Sverige.

    Det är i grund och botten ett engelsk medeltida namn, så stavat Jemmy (engelskt uttal: Jem-ee).
  18. 9
    Min son heter Jemi (uttal som ordet semi fast med J), ett inte allt för vanligt namn. Med lite stavningsvarianter finns det väl en 30 personer som heter det i Sverige.

    Det är i grund och botten ett engelsk medeltida namn, så stavat Jemmy (engelskt uttal: Jem-ee).
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10
    Hmm inte så illa, men ditt nick var nästan bättre - Mimo! Fast det tror jag inte min man tycker. Mio kanske. Eller Nilo. Milo är för vanligt, annars finfint!
  20. 10
    Hmm inte så illa, men ditt nick var nästan bättre - Mimo! Fast det tror jag inte min man tycker. Mio kanske. Eller Nilo. Milo är för vanligt, annars finfint!
  21. *mimo
    #11
    Andra lite ovanligare alternativ för Milo är Mino och Miro. Tycker att alla tre är fina.
  22. 11
    Andra lite ovanligare alternativ för Milo är Mino och Miro. Tycker att alla tre är fina.
  23. Medlem sedan
    Nov 2005
    #12
    Mino var ganska fint. Inte Miro.
    Fast alla de här är svåra internationellt sett...

    Öh, svårt. Hoppas vi får en tjej
  24. 12
    Mino var ganska fint. Inte Miro.
    Fast alla de här är svåra internationellt sett...

    Öh, svårt. Hoppas vi får en tjej
  25. Medlem sedan
    Jun 2000
    #13
    Simon????
  26. 13
    Simon????
  27. Medlem sedan
    Jun 2000
    #14
    Tillägg det är ju rätt vanligt men det är ju isåfall Måns med.
  28. 14
    Tillägg det är ju rätt vanligt men det är ju isåfall Måns med.
  29. Medlem sedan
    Mar 2009
    #15
    Sanfrid
    Robin
    Valentin
    Sion
    Kian
    Romeo
    Ilon
    Noah
    Julian
    Nilas
    Elion
    Dion
    Dino
  30. 15
    Sanfrid
    Robin
    Valentin
    Sion
    Kian
    Romeo
    Ilon
    Noah
    Julian
    Nilas
    Elion
    Dion
    Dino

Liknande trådar

  1. Förslag på ovanliga killnamn..
    By HenLi in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 18:52
  2. Tuffa, lite ovanliga killnamn?
    By DenDärAngie in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 23:03
  3. Killnamn!
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 23:20
  4. Killnamn!
    By sarap in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 21:15
  5. Killnamn?
    By Tez* in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 18:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar