diskmaskinsrengöring????
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    diskmaskinsrengöring????

    har ni testat Finish DMrengöring, en liten flaska med två vätskor i som "skär sig" vit och blå?

    maken köpte en för att just rengöra vår diskmaskin och nu är det fasiken 4 gången som diskmaskinen går med flaska då all vätska inte kommer ur flaskhelvetet*grrrr*

    maken ställde in den(han är bättre på sånt där än mig) och tog bort folien eller korken som man skulle, sen ställde han den upp och ner stadigt i övre korgen (som det stod att man skulle göra)...och nyss drog jag alltså på den för fjärde gången då 1/4 del var kvar, imorse var hälften kvar och då drog maken igång den igen....ska det vara så här segdraget?

    vi kör vanlig diskning(ej kastrull) och ingen tork elelr avsköljning i början.....hur lång tid ska eländet ta innan flaskhelvetet är slut?????
    Orcid the Greatest
  2. 1
    diskmaskinsrengöring???? har ni testat Finish DMrengöring, en liten flaska med två vätskor i som "skär sig" vit och blå?

    maken köpte en för att just rengöra vår diskmaskin och nu är det fasiken 4 gången som diskmaskinen går med flaska då all vätska inte kommer ur flaskhelvetet*grrrr*

    maken ställde in den(han är bättre på sånt där än mig) och tog bort folien eller korken som man skulle, sen ställde han den upp och ner stadigt i övre korgen (som det stod att man skulle göra)...och nyss drog jag alltså på den för fjärde gången då 1/4 del var kvar, imorse var hälften kvar och då drog maken igång den igen....ska det vara så här segdraget?

    vi kör vanlig diskning(ej kastrull) och ingen tork elelr avsköljning i början.....hur lång tid ska eländet ta innan flaskhelvetet är slut?????
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Vi gjorde det här om dagen, ja maken gjorde och han körde nog på vanligt program och en gång bara sen var flaskan tom.
  4. 2
    Vi gjorde det här om dagen, ja maken gjorde och han körde nog på vanligt program och en gång bara sen var flaskan tom.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Vi kör med maskinrengöring i tablettform från Yes. Funkar kanonbra efter en disk är tabletten borta och maskinen skinande ren :O) 2-p rengöringstabletter kostar ca 40 kr här nere hos mig
  6. 3
    Vi kör med maskinrengöring i tablettform från Yes. Funkar kanonbra efter en disk är tabletten borta och maskinen skinande ren :O) 2-p rengöringstabletter kostar ca 40 kr här nere hos mig
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    okej då har bvi får låg värme kanske...det trodde maken när jag påpekade att vi nu kör maskinen för 4de gången.
  8. 4
    okej då har bvi får låg värme kanske...det trodde maken när jag påpekade att vi nu kör maskinen för 4de gången.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    okej då ska vi nog testa det nästa gång
  10. 5
    okej då ska vi nog testa det nästa gång
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    alltså vi ahr låg värme då den är sån där klassad miljövänligare. en Cylinda.
  12. 6
    alltså vi ahr låg värme då den är sån där klassad miljövänligare. en Cylinda.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Låter konstigt. Men jag tror det står på att man ska köra på varmaste programmet? Det kanske har med det att göra?
  14. 7
    Låter konstigt. Men jag tror det står på att man ska köra på varmaste programmet? Det kanske har med det att göra?
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    tror maken med och vi ahr en snål maskin dvs miljövänlig med lägre tempratur i:/ skulle nog köra vanlig kastrulltvätt
  16. 8
    tror maken med och vi ahr en snål maskin dvs miljövänlig med lägre tempratur i:/ skulle nog köra vanlig kastrulltvätt
  17. Misell
    #9
    Vilken värme kör du på?
    Jag tror att det är så att man måste köra på t.ex minst 60 grader eller nåt. Det brukar stå på flaskan.
    Jag har oxå varit med om det en gång, men då körde jag för kallt.
    Hoppas det löser sig! Sånt är irriterande!
  18. 9
    Vilken värme kör du på?
    Jag tror att det är så att man måste köra på t.ex minst 60 grader eller nåt. Det brukar stå på flaskan.
    Jag har oxå varit med om det en gång, men då körde jag för kallt.
    Hoppas det löser sig! Sånt är irriterande!
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Vi med! Cylinda nåt, och då får man ta grytdisk för att det ska bli varmare plus kanske en knapp till..?
  20. 10
    Vi med! Cylinda nåt, och då får man ta grytdisk för att det ska bli varmare plus kanske en knapp till..?
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Det finns i tablettform också. Smidigt och luktar inte lika äckligt som Finish smörja.
  22. 11
    Det finns i tablettform också. Smidigt och luktar inte lika äckligt som Finish smörja.

Liknande trådar

  1. diskmaskinsrengöring????
    By 0rcid in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar