SMS-pling i mobilen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    SMS-pling i mobilen

    Kan du låta bli att kolla om det är i din partners mobil, och h*n är miiiiiiiiiil bort?
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  2. 1
    SMS-pling i mobilen Kan du låta bli att kolla om det är i din partners mobil, och h*n är miiiiiiiiiil bort?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Ja visst skulle jag låta bli.
  4. 2
    Ja visst skulle jag låta bli.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Javisst kan jag. Troligtvis skulle jag nog kika ändå och förmodligen läsa, efter att maken skulle ha bett mig när jag talat om att han fått sms.
  6. 3
    Javisst kan jag. Troligtvis skulle jag nog kika ändå och förmodligen läsa, efter att maken skulle ha bett mig när jag talat om att han fått sms.
  7. Salander
    #4
    Ja jag kollar aldrig hans mobil. var och en måste få ha sitt privata liv. Det är som att läsa någon annans post. Oacceptabelt i min värd.
  8. 4
    Ja jag kollar aldrig hans mobil. var och en måste få ha sitt privata liv. Det är som att läsa någon annans post. Oacceptabelt i min värd.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Jag skulle absolut kunna låta bli att titta, men hos oss är det alltid den som är närmast som iaf kollar ven det är ifrån och beroende på vem det är ifrån så läser vi.

    Det mesta innefattar oss båda ändå, men är det från någon av hans vänner som inte jag umgås med eller vv så öppnar vi inte om inte den andre säger det...

    Men vi är såns som öppnar varandras post också. Den som hämtar den öppnar allt liksom..
  10. 5
    Jag skulle absolut kunna låta bli att titta, men hos oss är det alltid den som är närmast som iaf kollar ven det är ifrån och beroende på vem det är ifrån så läser vi.

    Det mesta innefattar oss båda ändå, men är det från någon av hans vänner som inte jag umgås med eller vv så öppnar vi inte om inte den andre säger det...

    Men vi är såns som öppnar varandras post också. Den som hämtar den öppnar allt liksom..
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Däremot så kollar jag såklart inte andras avsändare eller reklam om jag hämtar post till någon annan. Det är bara mellan mig och M som vi gör så här, mest för att det blivit så enkelt på nåt sätt
  12. 6
    Däremot så kollar jag såklart inte andras avsändare eller reklam om jag hämtar post till någon annan. Det är bara mellan mig och M som vi gör så här, mest för att det blivit så enkelt på nåt sätt
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Så är det här med.
  14. 7
    Så är det här med.
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8

    Varför kolla

    Är man säker i sin relation och inte har ngn misstanke om ngt så finns det ingen anledning att kolla. Var och en måste få ha sitt privat liv och i det ger man sig inte in om man inte har skälig anledning. Om jag däremot hade misstänkt något så hade jag kollat direkt.
  16. 8
    Varför kolla Är man säker i sin relation och inte har ngn misstanke om ngt så finns det ingen anledning att kolla. Var och en måste få ha sitt privat liv och i det ger man sig inte in om man inte har skälig anledning. Om jag däremot hade misstänkt något så hade jag kollat direkt.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Fast jag är nog så feg att jag inte skulle våga titta om jag misstänkte nåt, tror jag iaf

    Vi är tvärtom här att vi är så trygga att han lika gärna kan kolla mina (såvida inte jag är i närheten själv då) som att jag gör det. Ibland kan han även svara om det är rätt person som skriver..
  18. 9
    Fast jag är nog så feg att jag inte skulle våga titta om jag misstänkte nåt, tror jag iaf

    Vi är tvärtom här att vi är så trygga att han lika gärna kan kolla mina (såvida inte jag är i närheten själv då) som att jag gör det. Ibland kan han även svara om det är rätt person som skriver..
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10

    I min mobil...

    .. har sms försvunnit, eller.. jag har iag aldrig läst dem, så jag börjar tro att det är nån annan i familjen som läser/raderar
    För mej är mobilen iof p r i v a t men inom familjen så undrar jag om det är ok att man svarar i varandras mobil/sms? Har man inget att dölja så är det liksom inget problem, men trist ändå när medd försvinner...
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  20. 10
    I min mobil... .. har sms försvunnit, eller.. jag har iag aldrig läst dem, så jag börjar tro att det är nån annan i familjen som läser/raderar
    För mej är mobilen iof p r i v a t men inom familjen så undrar jag om det är ok att man svarar i varandras mobil/sms? Har man inget att dölja så är det liksom inget problem, men trist ändå när medd försvinner...
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    Jo, då blir det annat Trist..
  22. 11
    Jo, då blir det annat Trist..
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Nej

    jag har aldrig och skulle aldrig få för mig att kolla hans telefon.

    Kanske det skulle hända om jag var i en relation där jag misstänkte otrohet.............
  24. 12
    Nej jag har aldrig och skulle aldrig få för mig att kolla hans telefon.

    Kanske det skulle hända om jag var i en relation där jag misstänkte otrohet.............
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    LÅta bli? Jadå, jag är faktiskt totalt ointresserad.
    Om det däremot ringer, så svarar jag.
  26. 13
    LÅta bli? Jadå, jag är faktiskt totalt ointresserad.
    Om det däremot ringer, så svarar jag.
  27. Medlem sedan
    Dec 2007
    #14

    FÖr mig handlar det inte

    om trygghet utan om att behålla vissa delar av livet som ens egna även om man är två.
    Bara för att man är två så behöver man inte dela allt för att bevisa ngn slags trygghet. Trygghet kan också vara att våga vara en egen person i tvåsamheten.
  28. 14
    FÖr mig handlar det inte om trygghet utan om att behålla vissa delar av livet som ens egna även om man är två.
    Bara för att man är två så behöver man inte dela allt för att bevisa ngn slags trygghet. Trygghet kan också vara att våga vara en egen person i tvåsamheten.
  29. Salander
    #15
    Här ställer jag mig
  30. 15
    Här ställer jag mig
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Jo, såklart! Fast vi kan ju vara oss själva också trots att vi kan läsa mess och öppna post. Däremot har vi olika intressen och göra olika saker, så det behöver inte handla om just dessa saker...
  32. 16
    Jo, såklart! Fast vi kan ju vara oss själva också trots att vi kan läsa mess och öppna post. Däremot har vi olika intressen och göra olika saker, så det behöver inte handla om just dessa saker...
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17
    Och som jag skrev innan så beror det på från vem messet är om vi öppnar det eller inte.
  34. 17
    Och som jag skrev innan så beror det på från vem messet är om vi öppnar det eller inte.
  35. Medlem sedan
    Dec 2007
    #18

    Frågar nyfiket

    när skulle du inte öppna det. Ponera att det är från ngn du inte känner igen, typ "lotten". Vad gör du då?
  36. 18
    Frågar nyfiket när skulle du inte öppna det. Ponera att det är från ngn du inte känner igen, typ "lotten". Vad gör du då?
  37. Medlem sedan
    Sep 2000
    #19

    Mmm..

    Blir orolig och lite ledsen när jag märker att min mobil är... kollad? Vill INTE ha det så
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  38. 19
    Mmm.. Blir orolig och lite ledsen när jag märker att min mobil är... kollad? Vill INTE ha det så
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20
    Men så ska det ju inte vara. Om maken inte ville, skulle jag ju inte kolla hans telefon. Och han samma med mig. Är det inte ok med dig måste du ju säga ifrån.
  40. 20
    Men så ska det ju inte vara. Om maken inte ville, skulle jag ju inte kolla hans telefon. Och han samma med mig. Är det inte ok med dig måste du ju säga ifrån.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. *pling*
    By monka in forum Singelmingel
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 18:02
  2. Men Ingela Pling
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 21:53
  3. pling-70
    By sandra_78 in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 18:40
  4. Pling pling! Utbildningsradion
    By Lattemom in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 13:56
  5. Pling-70 - Didriksons overall...
    By kotten2000 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar