Går det att få bort kisslukt ur madrass?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Går det att få bort kisslukt ur madrass?

    Hej!

    Jag har en tjockare bäddmadrass 160 bred (går ej att få in i tvättmaskin) som min dotter har lyckats kissa ner under natten (självklart "missade" hon den plastade frottén som jag lagt ut!)

    Jag undrar hur man på bästa sätt rengör denna madrass? Den går som sagt inte i någon tvättmaskin.
    Såg något städprogram där de använde bikarbonat (??) men är tveksam till om det funkar. Har tvättat med tvättmedel och vatten på "ytan", men det går ju inte att tvätta i madrassen...

    Eller är det bara att köpa en ny?
  2. 1
    Går det att få bort kisslukt ur madrass? Hej!

    Jag har en tjockare bäddmadrass 160 bred (går ej att få in i tvättmaskin) som min dotter har lyckats kissa ner under natten (självklart "missade" hon den plastade frottén som jag lagt ut!)

    Jag undrar hur man på bästa sätt rengör denna madrass? Den går som sagt inte i någon tvättmaskin.
    Såg något städprogram där de använde bikarbonat (??) men är tveksam till om det funkar. Har tvättat med tvättmedel och vatten på "ytan", men det går ju inte att tvätta i madrassen...

    Eller är det bara att köpa en ny?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Kp en ny om 5 år när hon är garanterat torr. Till dess, vädra och stå ut.
  4. 2
    Kp en ny om 5 år när hon är garanterat torr. Till dess, vädra och stå ut.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Baxa in den i badrummet och spola igenom kissfläcken så ordentligt du kan utan att blöta ner så mycket av omgivande delar av madrassen. (Ev med bikarbonat...)
    Sedan måste du försöka få ut så mycket vatten som möjligt för att skynda på torkningen. Trampa ur brukar funka hyfsat.

    Om du har tvättstuga kan du kanske låna torkskåp/torkrum och köra den i ett antal timmar.
  6. 3
    Baxa in den i badrummet och spola igenom kissfläcken så ordentligt du kan utan att blöta ner så mycket av omgivande delar av madrassen. (Ev med bikarbonat...)
    Sedan måste du försöka få ut så mycket vatten som möjligt för att skynda på torkningen. Trampa ur brukar funka hyfsat.

    Om du har tvättstuga kan du kanske låna torkskåp/torkrum och köra den i ett antal timmar.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Möbeltvätt. imt
  8. 4
    Möbeltvätt. imt
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Torka ytskiktet och lufttorka helt. Gammalt torrt kiss luktar inte, speciellt när du sen bäddar rent allting ovanpå. Alla ungar gör likadant...
  10. 5
    Torka ytskiktet och lufttorka helt. Gammalt torrt kiss luktar inte, speciellt när du sen bäddar rent allting ovanpå. Alla ungar gör likadant...
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6

    TACK för supersabba svar! :-)

    Tack allihopa för supersnabba svar!!
  12. 6
    TACK för supersabba svar! :-) Tack allihopa för supersnabba svar!!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Antagligen försent, men till nästa gång häll på rikligt med potatismjöl så absorberas det mesta av urinen upp (tar ett par timmar men funkar faktiskt)..
  14. 7
    Antagligen försent, men till nästa gång häll på rikligt med potatismjöl så absorberas det mesta av urinen upp (tar ett par timmar men funkar faktiskt)..

Liknande trådar

  1. ta bort kisslukt!!!???!!
    By NellySnoos in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 21:47
  2. Kisslukt i blöjan.
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 06:20
  3. Kisslukt.
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 17:05
  4. Hur få bort kisslukt från kläder?
    By Mio_nr1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 15:30
  5. Kisslukt
    By _mammamia_ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar