Fixerad 10-åring - Wild Kids - Sidan 2
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #21

    sent svar...

    Min tioåring har haft väldigt svårt att förstå det här med ANSÖKAN och LOTTNING och att det är många barn som tävlar om samma platser/priser, exempelvis trodde han länge att det är självklart att man själv får leksaken för man skickat in ett vykort till tävlingen i Kalle Anka.

    På detta tema så kan tolkningen i deras hjärna vara så att ansökan till programmet tolkas som anmälan och att det i och med detta är klart att dekommer att vara med. Min kille och hans kompis var länge helt övertygade om att de skulle tävla i Amigo eftersom de skrivit en hejaramsa för "sitt" lag.

    Så en reality check med lite populariserad sannolikhetsteori kanske vore på sin plats?
  2. 21
    sent svar... Min tioåring har haft väldigt svårt att förstå det här med ANSÖKAN och LOTTNING och att det är många barn som tävlar om samma platser/priser, exempelvis trodde han länge att det är självklart att man själv får leksaken för man skickat in ett vykort till tävlingen i Kalle Anka.

    På detta tema så kan tolkningen i deras hjärna vara så att ansökan till programmet tolkas som anmälan och att det i och med detta är klart att dekommer att vara med. Min kille och hans kompis var länge helt övertygade om att de skulle tävla i Amigo eftersom de skrivit en hejaramsa för "sitt" lag.

    Så en reality check med lite populariserad sannolikhetsteori kanske vore på sin plats?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #22
    Till och med jag tycker om när min man är solidarisk med mig - och det var ändå ett bra tag sedan jag blev vuxen. Det är svårt nog att hantera känslor av djup besvikelse.
  4. 22
    Till och med jag tycker om när min man är solidarisk med mig - och det var ändå ett bra tag sedan jag blev vuxen. Det är svårt nog att hantera känslor av djup besvikelse.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #23
    Vad jag menar är att om man låtit barnet ge sig in i något som kan sluta i denna stora besvikelse så bör man också vara beredd på konsekvenserna och hantera dem på ett rationellt sätt. Man kan väl vara solidarisk med sitt barn men ändå förklara spelets regler så att säga.
    Annars lär det ju inte bli lättare att hantera känslor a djup besvikelse längre fram!!!
  6. 23
    Vad jag menar är att om man låtit barnet ge sig in i något som kan sluta i denna stora besvikelse så bör man också vara beredd på konsekvenserna och hantera dem på ett rationellt sätt. Man kan väl vara solidarisk med sitt barn men ändå förklara spelets regler så att säga.
    Annars lär det ju inte bli lättare att hantera känslor a djup besvikelse längre fram!!!
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Wild kids
    By GittanA in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 19:42
  2. Ang Wild kids
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 13:30
  3. Wild Kids
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 13:25
  4. Wild kids-fråga,
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 19:23
  5. Wild kids är ett PISSprogram!
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 19:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar