Molusker
_0807 Julibarn
  1. anonymt namn
    #1

    Molusker

    Har någon ett tips på hur man får bort molusker. Mina två äldre barn har ca 10 st var och nu har lilla tjejen fått tre stycken också .
    Jag har hört att man kan få hur många som helst så nu tänkte jag försöka trolla bort dem, men hur ska jag göra???
  2. 1
    Molusker Har någon ett tips på hur man får bort molusker. Mina två äldre barn har ca 10 st var och nu har lilla tjejen fått tre stycken också .
    Jag har hört att man kan få hur många som helst så nu tänkte jag försöka trolla bort dem, men hur ska jag göra???
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Vad är det ?
  4. 2
    Vad är det ?
  5. Anonym
    #3
    Mollusker är ofarliga, hudfärgade knottror på huden som orsakas av virus. De är två till fem millimeter stora och har en liten grop i mitten. För det mesta ger de inga besvär. Viruset finns bara hos människan och smittar genom nära kroppskontakt.
  6. 3
    Mollusker är ofarliga, hudfärgade knottror på huden som orsakas av virus. De är två till fem millimeter stora och har en liten grop i mitten. För det mesta ger de inga besvär. Viruset finns bara hos människan och smittar genom nära kroppskontakt.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Dom försvinner av sig själva efter ett tag. Som vårtor...
  8. 4
    Dom försvinner av sig själva efter ett tag. Som vårtor...
  9. miss thunder
    #5
    HAR BARNEN BESVÄR VET JAG ATT MAN KAN ÄTA PENECILLIN MEN DE E BARA OM DE E INFEKTERADE.EN KOMPIS TILL MIG RESTE UTOMLANDS ETT ÅR MED SINA BARN SOM HADE DE OCH NÄR DE KOM HEM VAR ALLA BORTA VET INTE OM DE VAR SALTVATTNET,
    BRUKAR JU FÖRSVINNA AV SIG SJÄLVT
    KRAM
  10. 5
    HAR BARNEN BESVÄR VET JAG ATT MAN KAN ÄTA PENECILLIN MEN DE E BARA OM DE E INFEKTERADE.EN KOMPIS TILL MIG RESTE UTOMLANDS ETT ÅR MED SINA BARN SOM HADE DE OCH NÄR DE KOM HEM VAR ALLA BORTA VET INTE OM DE VAR SALTVATTNET,
    BRUKAR JU FÖRSVINNA AV SIG SJÄLVT
    KRAM
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    oj va du skriker! ;-))
  12. 6
    oj va du skriker! ;-))
  13. miss thunder
    #7
    Hahahaha hade lillfis på höften och de vart knepigt och ändra :-)
  14. 7
    Hahahaha hade lillfis på höften och de vart knepigt och ändra :-)
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Mina stora barn har det, och enligt bvc kan man inte göra något för att de ska försvinna. De försvinner av sig själva efter ett tag, men var beredd på att det kan ta tid. Upp till två år kan de finnas kvar. Mitt mellanbarn blev av med sina efter ca 1½ år och min äldsta har fortfarande och det har nu gått ca 1½ år sedan hon fick de första nu. Något positivt är iallafall att har man haft det så är man immun sen.

    Om de blir infekterade och variga så ska man tvätta med alsolsprit och är de väldigt infekterade kan det vara bra att även klämma ut varet (så gör de mindre ont).
  16. 8
    Mina stora barn har det, och enligt bvc kan man inte göra något för att de ska försvinna. De försvinner av sig själva efter ett tag, men var beredd på att det kan ta tid. Upp till två år kan de finnas kvar. Mitt mellanbarn blev av med sina efter ca 1½ år och min äldsta har fortfarande och det har nu gått ca 1½ år sedan hon fick de första nu. Något positivt är iallafall att har man haft det så är man immun sen.

    Om de blir infekterade och variga så ska man tvätta med alsolsprit och är de väldigt infekterade kan det vara bra att även klämma ut varet (så gör de mindre ont).

Liknande trådar

  1. Molusker?
    By evwa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-07-31, 05:36
  2. MOLUSKER
    By gabbelina in forum Barnsjukdomar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 15:21
  3. Molusker?
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 09:56
  4. molusker
    By minica in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 20:41
  5. Molusker
    By resel in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar