Snälla, någon med råd??
Värme & medkänsla
  1. läpt
    #1

    Snälla, någon med råd??

    Herre gud..
    har en välldigt nära vän, som idag berättade om en välldigt svår sorg för mig..
    Säger inte att jag förstår..för kan aldrig i min villdaste fantasi, ens försöka sätta mig in i hennes situation.. De har tagit lång tid för henne att tala om detta.. Och jag är som i chock.. Trodde vi berättade allt för varandra, men detta hade varit så svårt för henne att hon tigit, och inte vågat berätta helt enkelt.. men idag kännde hon att hon inte orkade, att hon va tvungen att få de ur sig, så att hon kan prata med mig, o ventilerasig helt enkelt..

    Den 15 februari, i år, fick hon en liten liten dotter, i vecka 22 (jag viste inte ens att hon var gravid, hon viste inte hur långt hon gått, då hon haft mens under de sista månaderna)..
    Flickan vägde endast 510 gram, och dog efter 2 timmar..

    Nu är frågan..hur ska jag stå??
    Jag försöker verkligen.. fick veta först idag, och är i total chock..
    Någon som har tips eller råd??

    Tacksam!!
  2. 1
    Snälla, någon med råd?? Herre gud..
    har en välldigt nära vän, som idag berättade om en välldigt svår sorg för mig..
    Säger inte att jag förstår..för kan aldrig i min villdaste fantasi, ens försöka sätta mig in i hennes situation.. De har tagit lång tid för henne att tala om detta.. Och jag är som i chock.. Trodde vi berättade allt för varandra, men detta hade varit så svårt för henne att hon tigit, och inte vågat berätta helt enkelt.. men idag kännde hon att hon inte orkade, att hon va tvungen att få de ur sig, så att hon kan prata med mig, o ventilerasig helt enkelt..

    Den 15 februari, i år, fick hon en liten liten dotter, i vecka 22 (jag viste inte ens att hon var gravid, hon viste inte hur långt hon gått, då hon haft mens under de sista månaderna)..
    Flickan vägde endast 510 gram, och dog efter 2 timmar..

    Nu är frågan..hur ska jag stå??
    Jag försöker verkligen.. fick veta först idag, och är i total chock..
    Någon som har tips eller råd??

    Tacksam!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Har svarat dig på Diagnos snacket.
  4. 2
    Har svarat dig på Diagnos snacket.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Du får gärna gå in på min hemsida jag skrivit om min dotter dom dog 7 minuter efter förlossningen. Där har jag skrivit ett stycke om att bemöta oss, kanske kan du få lite tips där.

    Lyssna och stötta är det bästa, inte vara rädd för att fråga. Tårar kan komma, men var inte rädd för dom och gråt själv om du känner så. Släpp ut känslorna även om det känns läskigt.
  6. 3
    Du får gärna gå in på min hemsida jag skrivit om min dotter dom dog 7 minuter efter förlossningen. Där har jag skrivit ett stycke om att bemöta oss, kanske kan du få lite tips där.

    Lyssna och stötta är det bästa, inte vara rädd för att fråga. Tårar kan komma, men var inte rädd för dom och gråt själv om du känner så. Släpp ut känslorna även om det känns läskigt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Länken finns i min presentation.
  8. 4
    Länken finns i min presentation.
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    "Håll i, håll om, håll ut"
    låter kanske som en kliché, men tror (och vet) att de orden kan vara till stor hjälp när man ska hjälpa någon som av någon anledningen är i sorg, eller hur man nu ska säga.
  10. 5
    "Håll i, håll om, håll ut"
    låter kanske som en kliché, men tror (och vet) att de orden kan vara till stor hjälp när man ska hjälpa någon som av någon anledningen är i sorg, eller hur man nu ska säga.

Liknande trådar

  1. Snälla snälla någon, svara snabbt!
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 18:11
  2. Snälla någon som vet?
    By Ann-Lie in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 12:26
  3. Snälla någon...
    By F m. N05+H06+L09 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 17:31
  4. Snälla någon,jag vill att någon sva
    By katwah in forum Känsliga snack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 22:24
  5. SNÄLLA snälla någon HJÄLP mig
    By AnJoJeLi in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 22:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar