Stickningar i magen + ont i ljumskarna?
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Stickningar i magen + ont i ljumskarna?

    Ja har kännt att det har gjort ont i ljumskarna ett tag framför allt när jag ställer mig upp vilket jag vet är helt normalt eftersom livmodernväxer. MEN har även fått ont i ljumskarna när jag sitter och ligger inte alltid men ofta. Nu så ilar det och känns tungt på nått sätt.
    För ett stund sen stack det i magen, dottern råka hänga sig över den samtidigt, och det gjorde jätteont!

    Nu har det släppt men känns fortfarande väldigt obehagligt. Ringt sjukvårdsupplysningen de tyckte at jag skulle avvakta, men blev det värre så skulle jag ringa igen..

    Någon som känner igen sig?
    Väldigt tackam för lite hjälp...
  2. 1
    Stickningar i magen + ont i ljumskarna? Ja har kännt att det har gjort ont i ljumskarna ett tag framför allt när jag ställer mig upp vilket jag vet är helt normalt eftersom livmodernväxer. MEN har även fått ont i ljumskarna när jag sitter och ligger inte alltid men ofta. Nu så ilar det och känns tungt på nått sätt.
    För ett stund sen stack det i magen, dottern råka hänga sig över den samtidigt, och det gjorde jätteont!

    Nu har det släppt men känns fortfarande väldigt obehagligt. Ringt sjukvårdsupplysningen de tyckte at jag skulle avvakta, men blev det värre så skulle jag ringa igen..

    Någon som känner igen sig?
    Väldigt tackam för lite hjälp...
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Känner inte rikigt igen det du besriver så att jag upplevt det själv. Men min vän fick under sin grav typ åderbråck i ljumsken, det kanske det kan vara?
  4. 2
    Känner inte rikigt igen det du besriver så att jag upplevt det själv. Men min vän fick under sin grav typ åderbråck i ljumsken, det kanske det kan vara?
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Jag kan få riktigt ont i magen om jag tagit promenader, rört på mig. I bland kan jag få som stickningar eller små hugg till och med. Fick höra från barnmorskan att det var helt normalt och inget farligt och som du skrev att det är livmodern.
  6. 3
    Jag kan få riktigt ont i magen om jag tagit promenader, rört på mig. I bland kan jag få som stickningar eller små hugg till och med. Fick höra från barnmorskan att det var helt normalt och inget farligt och som du skrev att det är livmodern.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Jag har länge haft foglossningar, och då gör det ju (på mig) ont i ljumskarna. Ligamenten/muskelfästena där, som fäster på sidan av blygdbenet ungefär, har varit riktigt svullna och irriterade.
    Själv har jag vid 2-3 tillfällen, bl.a. då jag böjt mig fram och skulle resa mig efter långt soffsittande, kännt att det huggt till i magen och varit rädd att bebin kommit ikläm och att jag gjorde illa den - kändes nästan som om jag "knäckte" den... Ringde BMM, men de lugnade mig med att de inte känner till ngt fall där barnet kommit tillskada genom ngt modern gjort m sina rörelser och att bebin ligger helt skyddad. Hon sa att det måste varit ngt muskulärt. Gissar på att det kan vara samma sak för dig...
    Min lille son (3år) har också vid flertal tillfällen hävt sig upp m armbågen in i min mage. Känns aldrig bra.
    Bara lite support...
  8. 4
    Jag har länge haft foglossningar, och då gör det ju (på mig) ont i ljumskarna. Ligamenten/muskelfästena där, som fäster på sidan av blygdbenet ungefär, har varit riktigt svullna och irriterade.
    Själv har jag vid 2-3 tillfällen, bl.a. då jag böjt mig fram och skulle resa mig efter långt soffsittande, kännt att det huggt till i magen och varit rädd att bebin kommit ikläm och att jag gjorde illa den - kändes nästan som om jag "knäckte" den... Ringde BMM, men de lugnade mig med att de inte känner till ngt fall där barnet kommit tillskada genom ngt modern gjort m sina rörelser och att bebin ligger helt skyddad. Hon sa att det måste varit ngt muskulärt. Gissar på att det kan vara samma sak för dig...
    Min lille son (3år) har också vid flertal tillfällen hävt sig upp m armbågen in i min mage. Känns aldrig bra.
    Bara lite support...
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Tack ni alla! Alltid skönt med support som support som sagt Nu är jag kissignödig (tror jag) för det känns nästan så och det sticker neråt igen.. Kanske har något mer kisseriet att göra.. Köpte ett netrittest på appoteket och det visade inget. Men jag tror faktiskt jag ska ring jouren i morgon och be om en undersökning och odling. Känns riktigt obekvämt..

    Tack för att ni finns!
  10. 5
    Tack ni alla! Alltid skönt med support som support som sagt Nu är jag kissignödig (tror jag) för det känns nästan så och det sticker neråt igen.. Kanske har något mer kisseriet att göra.. Köpte ett netrittest på appoteket och det visade inget. Men jag tror faktiskt jag ska ring jouren i morgon och be om en undersökning och odling. Känns riktigt obekvämt..

    Tack för att ni finns!
  11. Medlem sedan
    Apr 2009
    #6
    Känner igen vad du beskriver, ont i ljumskarna och så kan det sticka neråt som om man är kissnödig men när man kissar kommer det nästan inget ändå!
    Tror inte det är någon fara då jag nyligen varit på ultraljudet och allt såg bara bra ut.
  12. 6
    Känner igen vad du beskriver, ont i ljumskarna och så kan det sticka neråt som om man är kissnödig men när man kissar kommer det nästan inget ändå!
    Tror inte det är någon fara då jag nyligen varit på ultraljudet och allt såg bara bra ut.

Liknande trådar

  1. Stickningar i Magen:(
    By Anonym in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 19:14
  2. Ilningar/stickningar i magen
    By AP75 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 15:17
  3. stickningar i magen?
    By jessica st in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:04
  4. nojjig/stickningar i magen...
    By anonym jess in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 11:36
  5. Stickningar i magen?
    By Monstrea in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar