Hjalmar med jack i huvudet!
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Hjalmar med jack i huvudet!

    Usch vilken dag

    Jag jobbade på barnprylmarknad och barnen var med men jag hade en kompis med som passade barnen. Hjalmar sprang omkring och rätt vad det var hade han väjt för någon och sprungit rakt in i en vass kant på en whiteboard tavla. Han fick ett jack strax ovanför vänster tinning. Jag satt i kassan och sålde kläder och såg det hela hända, fattade direkt att det var läge att åka till sjukhuset. Någon hämtade bil någon annan hämtade förstahjälpenlådan och band om huvudet på Hjalmar som blödde mycket och grät. jag kramade och tröstade.

    En kompis körde oss till närmsta akut - I bilen svimmade han av så det blev plötsligt bråttom! På Sahlgrenska hade dom aldrig sett ett barn förut så dom ordnade amulanstransport till östras barnsjukhus utan att ens titta på såret, tog blodtryck och puls och syremäättnad och grejer. Han var trött och flummig men kvicknade till i ambulansen Väl på barnsjukhuset blev han tvättad och så småningom limmad (jupp! inte tejpad, limmad)


    Jag är helt slut efter att ha varit så rädd och orolig och anspänd. Hjalmar mår bra.



    Hoppas ni andra har en trevligare helg!
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Hjalmar med jack i huvudet! Usch vilken dag

    Jag jobbade på barnprylmarknad och barnen var med men jag hade en kompis med som passade barnen. Hjalmar sprang omkring och rätt vad det var hade han väjt för någon och sprungit rakt in i en vass kant på en whiteboard tavla. Han fick ett jack strax ovanför vänster tinning. Jag satt i kassan och sålde kläder och såg det hela hända, fattade direkt att det var läge att åka till sjukhuset. Någon hämtade bil någon annan hämtade förstahjälpenlådan och band om huvudet på Hjalmar som blödde mycket och grät. jag kramade och tröstade.

    En kompis körde oss till närmsta akut - I bilen svimmade han av så det blev plötsligt bråttom! På Sahlgrenska hade dom aldrig sett ett barn förut så dom ordnade amulanstransport till östras barnsjukhus utan att ens titta på såret, tog blodtryck och puls och syremäättnad och grejer. Han var trött och flummig men kvicknade till i ambulansen Väl på barnsjukhuset blev han tvättad och så småningom limmad (jupp! inte tejpad, limmad)


    Jag är helt slut efter att ha varit så rädd och orolig och anspänd. Hjalmar mår bra.



    Hoppas ni andra har en trevligare helg!
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    usch då!

    *blåser lite på Hjalmars panna*
    (och kanske på mammas också?)
    Förstår att du är slutkörd!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    usch då! *blåser lite på Hjalmars panna*
    (och kanske på mammas också?)
    Förstår att du är slutkörd!
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Men fyyy!!!

    Stackars Hjalmis! å stackars mamman!

    Tur att allt verkar ha gått bra iaf!

    *tröst-kramar*
    mamma till Alexander 010727, Ludwig 040818, Waldemar och Gabriel 070901


    http://www.bottimedmera.blogspot.com/
  6. 3
    Men fyyy!!! Stackars Hjalmis! å stackars mamman!

    Tur att allt verkar ha gått bra iaf!

    *tröst-kramar*
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Oj, vilken skräckupplevelse! Nu var det ju ett tag sen (hinner inte in och titta så ofta som jag skulle vilja), har såret läkt bra?
  8. 4
    Oj, vilken skräckupplevelse! Nu var det ju ett tag sen (hinner inte in och titta så ofta som jag skulle vilja), har såret läkt bra?
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Jo tack, det läker fint. Limmet har fortfarande inte gått bort, men det man ser ser jättebra ut.

    Jag är lite skräckslagen, fortfarnde och blänger på alla vassa kanter i världen och blir omotiverat arg när Hjalmar springer på trånga ställen
  10. 5
    Jo tack, det läker fint. Limmet har fortfarande inte gått bort, men det man ser ser jättebra ut.

    Jag är lite skräckslagen, fortfarnde och blänger på alla vassa kanter i världen och blir omotiverat arg när Hjalmar springer på trånga ställen

Liknande trådar

  1. Ljud i huvudet + det går fort i huvudet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:52
  2. Hjalmar
    By Bapelsin in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 18:49
  3. Om man limmat ett jack i huvudet
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 20:38
  4. Aj, jack i huvudet!
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 20:57
  5. Hjalmar
    By gryning in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 20:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar