Vad kostar gräsmatta?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Vad kostar gräsmatta?

    På ett ungefär alltså. Färdig gräsmatta alltså, på rulle..... Ingen mängdrabatt behövs för det är bara några få kvadratmetrar, max 10 skulle jag tro, därför tycker jag också vi har råd att köpa färdig. Men ungefär hur ligger det prismässigt? Och var i hundan ska jag få tag på det? Vi har ingen rejäl handelsträdgård eller nåt sån nära..
  2. 1
    Vad kostar gräsmatta? På ett ungefär alltså. Färdig gräsmatta alltså, på rulle..... Ingen mängdrabatt behövs för det är bara några få kvadratmetrar, max 10 skulle jag tro, därför tycker jag också vi har råd att köpa färdig. Men ungefär hur ligger det prismässigt? Och var i hundan ska jag få tag på det? Vi har ingen rejäl handelsträdgård eller nåt sån nära..
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    vet inte men här kanske?
    http://www.grasmatta.net/produkt.shtml
    de verkar ha hemleverans ialla fall
  4. 2
    vet inte men här kanske?
    http://www.grasmatta.net/produkt.shtml
    de verkar ha hemleverans ialla fall
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Thanx. hemleverans känns onödigt men det är ju bra att det finns
  6. 3
    Thanx. hemleverans känns onödigt men det är ju bra att det finns
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    ja, kan väl iof tänka mig att leverans till dörren kostar mer än själva gräset men tyckte jag ville fylla ut inlägget med nåt mer än bara länken.
  8. 4
    ja, kan väl iof tänka mig att leverans till dörren kostar mer än själva gräset men tyckte jag ville fylla ut inlägget med nåt mer än bara länken.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Haha Liten tvångstanke där?
  10. 5
    Haha Liten tvångstanke där?
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag googlar och söker och grejar men det verkar inte finnas nån som säljer gräsmatta på rulle här i närheten Det får väl bli frön då, men jag ville ju helst att det skulle se fint ut under tiden *s*
  12. 6
    Jag googlar och söker och grejar men det verkar inte finnas nån som säljer gräsmatta på rulle här i närheten Det får väl bli frön då, men jag ville ju helst att det skulle se fint ut under tiden *s*
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    ca 35 kr/kvm kostade det för ett par år sedan om man köpte typ en hel pall. Vi skulle ha sisådär 750 kvm så vi hoppade det och sådde gräs istället. Men jag är tveksam på priset om man köper så lite som 10 kvm. Annars ring tex Flyinge plantshop för de säljer har jag för mig
  14. 7
    ca 35 kr/kvm kostade det för ett par år sedan om man köpte typ en hel pall. Vi skulle ha sisådär 750 kvm så vi hoppade det och sådde gräs istället. Men jag är tveksam på priset om man köper så lite som 10 kvm. Annars ring tex Flyinge plantshop för de säljer har jag för mig
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    ja, men bara en liten en.
  16. 8
    ja, men bara en liten en.
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
  18. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Men du, du kan ju odla själv? Du vet, lägg ut bomullsrutor i vardagsrummet som du vattnar och lägger gräsfrön på. Byt taklampan mot en växtenergilampa, så får du nästan gratis gräs själv att rulla ut sedan.
  19. 10
    Men du, du kan ju odla själv? Du vet, lägg ut bomullsrutor i vardagsrummet som du vattnar och lägger gräsfrön på. Byt taklampan mot en växtenergilampa, så får du nästan gratis gräs själv att rulla ut sedan.
  20. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    10 kvm i vardagsrummet? DU är inte klok!

  21. 11
    10 kvm i vardagsrummet? DU är inte klok!

  22. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    Joho då, man kan ju gå runt. Och nu är det sommar så vardagsrummet behövs inte lika mycket.
    På med sprinklern inne bara. Dessutom tror jag att man kan hålla en bra fuktighet inomhus än om man gör det ute.
  23. 12
    Joho då, man kan ju gå runt. Och nu är det sommar så vardagsrummet behövs inte lika mycket.
    På med sprinklern inne bara. Dessutom tror jag att man kan hålla en bra fuktighet inomhus än om man gör det ute.
  24. Medlem sedan
    Nov 2006
    #13

    enligt

    Äntligen hemma jag såg nyss så ca 20-35kvm beroende på kvalitet för färdig matta

    1-5 kr kvm om du sår själv
  25. 13
    enligt Äntligen hemma jag såg nyss så ca 20-35kvm beroende på kvalitet för färdig matta

    1-5 kr kvm om du sår själv

Liknande trådar

  1. Vår gräsmatta är så ful
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 14:40
  2. fin gräsmatta?
    By pennan in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 17:51
  3. Gräsmatta
    By Pethra med två in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 21:13
  4. gräsmatta
    By Krillo in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 08:48
  5. Gräsmatta
    By Magnus in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 08:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar