resa flera familjer
Resesnack
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    resa flera familjer

    vi är 5 familjer som ska åka på semester tillsammans, troligtvis nästa vår alternativt nästa höst. Vart ska vi åka? här är våra önskemål:

    - inte för lång flygresa, max 5-6 timmar
    - lägenhet
    - all inclusive
    - barnklubb
    - inte jättekomplex utan vi vill gärna kunna ha koll på barnen
    - ok transfertid

    Barnen kommer vara mellan 1,5 år - 9 och vi är 4 stycken i varje familj.
  2. 1
    resa flera familjer vi är 5 familjer som ska åka på semester tillsammans, troligtvis nästa vår alternativt nästa höst. Vart ska vi åka? här är våra önskemål:

    - inte för lång flygresa, max 5-6 timmar
    - lägenhet
    - all inclusive
    - barnklubb
    - inte jättekomplex utan vi vill gärna kunna ha koll på barnen
    - ok transfertid

    Barnen kommer vara mellan 1,5 år - 9 och vi är 4 stycken i varje familj.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag skulle välja Pegasus world Turkiet..Pga av att Turkiet fungerar som land från cirka mitten av april och till mitten av oktober om det är bad och sol ni är ute efter..
  4. 2
    Jag skulle välja Pegasus world Turkiet..Pga av att Turkiet fungerar som land från cirka mitten av april och till mitten av oktober om det är bad och sol ni är ute efter..
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    låter trevligt men det första jag läser är att det är ett jättehotellkomplex med 850 rum...känns lite väl stort=svårt att hålla rätt på barnen. Ska ändå lägga till det på listan. Tack för tipset!
  6. 3
    låter trevligt men det första jag läser är att det är ett jättehotellkomplex med 850 rum...känns lite väl stort=svårt att hålla rätt på barnen. Ska ändå lägga till det på listan. Tack för tipset!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Ja det är nog stort jag har inte varit där själv... När exakt är det du vill åka för hösten an ju vara 1 sep-nov likosm, och 1 sep kan man rek flera länder än 1 nov... båda är höst. Vi var i Tunisen vecka 44 bodde i Sousse åkte emd fritidsresor, Royal Salem beach jättebra var det där men jag vet inte om de har all inclusive.
  8. 4
    Ja det är nog stort jag har inte varit där själv... När exakt är det du vill åka för hösten an ju vara 1 sep-nov likosm, och 1 sep kan man rek flera länder än 1 nov... båda är höst. Vi var i Tunisen vecka 44 bodde i Sousse åkte emd fritidsresor, Royal Salem beach jättebra var det där men jag vet inte om de har all inclusive.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Althea Beach på Cypern är precis lagom stort.
  10. 5
    Althea Beach på Cypern är precis lagom stort.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Callisto i Agia Napa på Cypern (Fritidsresor) tyckte jag var bra då vi var där för två år sedan. Tror de har all-inclusive nu.

    Det är nog svårt att hitta ett LITET hotell som även har barnklubbar, så där får ni nog göra en avvägning av vad som känns viktigast.

    Det jag gillade med Callisto var att poolen är sluttande, så man kan vada ner i vattnet till önskat djup. Perfekt då man har småbarn!
    Det ligger precis vid stranden, så man kan gå ner och titta på havet (även om jag inte tyckte det inbjöd till bad).
    Det finns lite shopping och man kan gå längs atrandpromenaden till centrum där det finns lite annat utbud.
  12. 6
    Callisto i Agia Napa på Cypern (Fritidsresor) tyckte jag var bra då vi var där för två år sedan. Tror de har all-inclusive nu.

    Det är nog svårt att hitta ett LITET hotell som även har barnklubbar, så där får ni nog göra en avvägning av vad som känns viktigast.

    Det jag gillade med Callisto var att poolen är sluttande, så man kan vada ner i vattnet till önskat djup. Perfekt då man har småbarn!
    Det ligger precis vid stranden, så man kan gå ner och titta på havet (även om jag inte tyckte det inbjöd till bad).
    Det finns lite shopping och man kan gå längs atrandpromenaden till centrum där det finns lite annat utbud.

Liknande trådar

  1. Att dela upp betalning på flera familjer
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 17:54
  2. 14 familjer
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 14:52
  3. Resa med flera!! Tips önskas
    By Jost med Busfröna in forum Många barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 14:36
  4. Boka resa för två familjer?
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 15:49
  5. Hus för två familjer?
    By jessicaa in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 22:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar