Varför deklarerar man inte på en gång?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Varför deklarerar man inte på en gång?

    Har precis skrivit på deklarationen, äntligen är den klar! Tog inte lång tid när jag väl satte mig med det. Men varför väntar man alltid in i det längsta? Varför fyller man inte i den samma dag den dimper ner i brevlådan?
  2. 1
    Varför deklarerar man inte på en gång? Har precis skrivit på deklarationen, äntligen är den klar! Tog inte lång tid när jag väl satte mig med det. Men varför väntar man alltid in i det längsta? Varför fyller man inte i den samma dag den dimper ner i brevlådan?
  3. Medlem sedan
    Jan 1998
    #2
    Gör man? Inte jag i allafall
  4. 2
    Gör man? Inte jag i allafall
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    För att det finns ett fint gammalt ordspråk som säger "varför göra idag det du kan skjuta upp till morgondagen" Jag har alltså inte deklarerat än...
  6. 3
    För att det finns ett fint gammalt ordspråk som säger "varför göra idag det du kan skjuta upp till morgondagen" Jag har alltså inte deklarerat än...
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Jag lyckas alltid vänta till sista dagarna. Kan det bero på att jag tycker att jag har gott om tid att göra den sen. Och sen glöms den bort. Och rätt vad det är är det valborgs! Har aldrig varit för sen än iaf.
  8. 4
    Jag lyckas alltid vänta till sista dagarna. Kan det bero på att jag tycker att jag har gott om tid att göra den sen. Och sen glöms den bort. Och rätt vad det är är det valborgs! Har aldrig varit för sen än iaf.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Precis! I vanliga fall lever jag verkligen inte efter det ordspråket men just när det kommer till deklarationen är jag omöjlig!
  10. 5
    Precis! I vanliga fall lever jag verkligen inte efter det ordspråket men just när det kommer till deklarationen är jag omöjlig!
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6
    för att man inte kan själv...?
    våra blir (för?)senade som vanligt.
  12. 6
    för att man inte kan själv...?
    våra blir (för?)senade som vanligt.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7

    För mig var det bara ett X

    vad e det folk fyller i om man inte köpt eller sålt hus eller gjort ngt större typ aktieaffärer? Fondförsäljning står ju förtryckt och allt annat också. Har jag misat något jag sätter bara ett X sen är det klart.
  14. 7
    För mig var det bara ett X vad e det folk fyller i om man inte köpt eller sålt hus eller gjort ngt större typ aktieaffärer? Fondförsäljning står ju förtryckt och allt annat också. Har jag misat något jag sätter bara ett X sen är det klart.
  15. ÅJ67 m 3 kidz
    #8
    För att man får en j--la kvarskatt och tror att den skall försvinna om man väntar lite till. Blev lite chockad när jag plockade upp min deklaration i år och behöver nog någon dag till på mig innan jag har smält den.
  16. 8
    För att man får en j--la kvarskatt och tror att den skall försvinna om man väntar lite till. Blev lite chockad när jag plockade upp min deklaration i år och behöver nog någon dag till på mig innan jag har smält den.
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Vi har hyresintäkter. Och en del annat jox. Men det tar egentligen inte mycket tid, bara man sätter sig ner med alla papper och en miniräknare.
  18. 9
    Vi har hyresintäkter. Och en del annat jox. Men det tar egentligen inte mycket tid, bara man sätter sig ner med alla papper och en miniräknare.
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Vi får igen som det ser ut nu men innan allt är klart är det nog plus minus noll. Det är väl egentligen det bästa, va?
  20. 10
    Vi får igen som det ser ut nu men innan allt är klart är det nog plus minus noll. Det är väl egentligen det bästa, va?

Liknande trådar

  1. Om man inte deklarerar i tid
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 16:04
  2. Varför drabbas vissa gång på gång?
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 21:07
  3. Ja varför inte ta ut allt på en gång....
    By Il_Capitana in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 13:55
  4. Varför tar allt slut på en gång?Hur gör
    By lea-m in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 09:33
  5. varför allt på en gång?
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar