Utslag - röda prickar
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Utslag - röda prickar

    Har fått konstiga reaktioner på kroppen sedan en vecka tillbaka. Började med rodnader och lätt svullnad med knottror på kinderna, halsen, underarmarna. Sen har det spridit sig till bröstet, låren och lite på höfterna. Varierar i intensitet men kliar något förtvivlat. Var på akuten med detta i helgen, men doktorn hade ingen koll överhuvudtaget utan uteslöt bara nässelutslag och gav mig klådstillande (Tavegyl). Någon som känner igen sig??? Jag oroar mig att det är levervärdena som är dåliga. Har hört att det kan vara farligt för barnet, om än ovanligt, och symptomen är just prickar på överkroppen... Usch.
  2. 1
    Utslag - röda prickar Har fått konstiga reaktioner på kroppen sedan en vecka tillbaka. Började med rodnader och lätt svullnad med knottror på kinderna, halsen, underarmarna. Sen har det spridit sig till bröstet, låren och lite på höfterna. Varierar i intensitet men kliar något förtvivlat. Var på akuten med detta i helgen, men doktorn hade ingen koll överhuvudtaget utan uteslöt bara nässelutslag och gav mig klådstillande (Tavegyl). Någon som känner igen sig??? Jag oroar mig att det är levervärdena som är dåliga. Har hört att det kan vara farligt för barnet, om än ovanligt, och symptomen är just prickar på överkroppen... Usch.
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Jag hade utslag på överkroppen, mestadels på magen när jag väntade mitt första barn. Röda kliande små prickar! BM kallade dit mig och konstaterade höga levervärden just! Efter några dagar/en vecka var jag på återbesök och då hade värdet normaliserat sig så jag behövde aldrig ta något läkemedel mot det.
    Hör av dig till BM om detta! Lycka till!
  4. 2
    Jag hade utslag på överkroppen, mestadels på magen när jag väntade mitt första barn. Röda kliande små prickar! BM kallade dit mig och konstaterade höga levervärden just! Efter några dagar/en vecka var jag på återbesök och då hade värdet normaliserat sig så jag behövde aldrig ta något läkemedel mot det.
    Hör av dig till BM om detta! Lycka till!

Liknande trådar

  1. Prickar/utslag
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 21:19
  2. Prickar/utslag
    By illan in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 17:40
  3. Utslag och prickar
    By änglarfinns in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 21:02
  4. Röda prickar/utslag
    By lilla_j in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 09:03
  5. utslag med svarta prickar...
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 19:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar