Beställa bänkskiva från Estland
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Beställa bänkskiva från Estland

    vore ju bra om man vågade, för de har otroligt bra priser jämfört med svenska, men det vete fasen om man vågar. *suckar lite lätt* Skulle ni göra det? Har googlat och hittat både positiva och negativa erfareneheter...

    http://www.diapol.se/
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Beställa bänkskiva från Estland vore ju bra om man vågade, för de har otroligt bra priser jämfört med svenska, men det vete fasen om man vågar. *suckar lite lätt* Skulle ni göra det? Har googlat och hittat både positiva och negativa erfareneheter...

    http://www.diapol.se/
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Nej, jag värdesätter enkla reklamationsrutiner och närhet till säljaren betydligt mer än pris. Blir något fel (och är det något som kan gå fel så är det måttbeställda bänkskivor!!) är det enklare att ha köpt grejerna av en fysisk handlare i närheten.
  4. 2
    Nej, jag värdesätter enkla reklamationsrutiner och närhet till säljaren betydligt mer än pris. Blir något fel (och är det något som kan gå fel så är det måttbeställda bänkskivor!!) är det enklare att ha köpt grejerna av en fysisk handlare i närheten.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Absolut... Jag håller med. Men när det skiljer 15.000 kr så blir till och med jag sugen.
  6. 3
    Absolut... Jag håller med. Men när det skiljer 15.000 kr så blir till och med jag sugen.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Jag hade inte vågat, vi har svart granit i vårt kök och det är sååå snyggt, men det kändes tryggt att det var ett företag på nära håll som gjorde både kök och satte in bänkskiva. Det kanske inte är så lätt att reklamera om det är nån spricka eller skivan gått av eller likn.
  8. 4
    Jag hade inte vågat, vi har svart granit i vårt kök och det är sååå snyggt, men det kändes tryggt att det var ett företag på nära håll som gjorde både kök och satte in bänkskiva. Det kanske inte är så lätt att reklamera om det är nån spricka eller skivan gått av eller likn.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Min erfarenhet är den och uteslutande den att if you pay peanuts you get monkeys. Ibland kan du betala dyrt och få skit i alla fall, men betalar du lite får du ALLTID skit. Tyvärr. Det kan verka billigt, men det tillkommer i princip alltid strul som gör att man ångrar det till slut. Andra kanske har andra erfarenheter, men det har inte jag. Jag köper aldrig billigt längre, såvida jag inte tycker att grejerna inte behöver vara varken bra eller fina.

    Däremot kan jag rekommendera IKEAs massiva ekskivor (de måttbeställda 38 mm). De är förresten undantaget från ovan nämnda erfarenhet! Vi köpte dem just för att vi tyckte att ekskivor kommer inte vara fina länge hur som helst, så vi köper från IKEA och byter dem efter ett par år - men bara därför ligger de här i all sin prakt och retas!
  10. 5
    Min erfarenhet är den och uteslutande den att if you pay peanuts you get monkeys. Ibland kan du betala dyrt och få skit i alla fall, men betalar du lite får du ALLTID skit. Tyvärr. Det kan verka billigt, men det tillkommer i princip alltid strul som gör att man ångrar det till slut. Andra kanske har andra erfarenheter, men det har inte jag. Jag köper aldrig billigt längre, såvida jag inte tycker att grejerna inte behöver vara varken bra eller fina.

    Däremot kan jag rekommendera IKEAs massiva ekskivor (de måttbeställda 38 mm). De är förresten undantaget från ovan nämnda erfarenhet! Vi köpte dem just för att vi tyckte att ekskivor kommer inte vara fina länge hur som helst, så vi köper från IKEA och byter dem efter ett par år - men bara därför ligger de här i all sin prakt och retas!
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Jadå, våra glaspartier till vårt uterum är beställa och tillverkade i lettland. Vi sparade sisådär 50000kr på att köpa därifrån istför Sverige
  12. 6
    Jadå, våra glaspartier till vårt uterum är beställa och tillverkade i lettland. Vi sparade sisådär 50000kr på att köpa därifrån istför Sverige
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Jag vet inte riktigt. Jo kanske. Alltså, det kanske blir krångligt om skivan spricker eller om det är nå fel på den eller så. Men å andra sidan måste ju även folk i andra länder kunna reklamera grejer så det är klart man kan det även härifrån.
    Nackdelen skulle väl vara att det kanske tar lite längre tid med reklamationer och så om det är utrikiska leverantörer, men tid är ju nåt ni har jättegott om såatteh.
  14. 7
    Jag vet inte riktigt. Jo kanske. Alltså, det kanske blir krångligt om skivan spricker eller om det är nå fel på den eller så. Men å andra sidan måste ju även folk i andra länder kunna reklamera grejer så det är klart man kan det även härifrån.
    Nackdelen skulle väl vara att det kanske tar lite längre tid med reklamationer och så om det är utrikiska leverantörer, men tid är ju nåt ni har jättegott om såatteh.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Med tanke på att jag vet att till och med byggföretagen ser till att stenhuggerierna står för frakten och ansvaret fram till dess att bänkskivan är på plats, så skulle jag INTE beställa därifrån. Själv kommer jag beställa från Thorsbergs Stenhuggeri på Kinnekulle! Nära och bra!
  16. 8
    Med tanke på att jag vet att till och med byggföretagen ser till att stenhuggerierna står för frakten och ansvaret fram till dess att bänkskivan är på plats, så skulle jag INTE beställa därifrån. Själv kommer jag beställa från Thorsbergs Stenhuggeri på Kinnekulle! Nära och bra!
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    15000 är stor prisskillnad, är det alltså efter frakt till er?
    Jag skulle gjort det, men jag skulle evetuellt åkt och hämtat det själv.
  18. 9
    15000 är stor prisskillnad, är det alltså efter frakt till er?
    Jag skulle gjort det, men jag skulle evetuellt åkt och hämtat det själv.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Om det hade varit en stenskiva skulle jag inte ha fraktat den en meter själv - ett gupp och den kan vara knäckt!
  20. 10
    Om det hade varit en stenskiva skulle jag inte ha fraktat den en meter själv - ett gupp och den kan vara knäckt!
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    du har rätt, jag läste nog inte igenom allt
  22. 11
    du har rätt, jag läste nog inte igenom allt

Liknande trådar

  1. Roligt från Estland
    By Erika_O in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 23:25
  2. Ska beställa från H&M
    By nymme71 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 20:32
  3. Beställa från Usa
    By thanisa in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 16:14
  4. Bänkskiva från Ikea
    By Jeanette in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 23:16
  5. Beställa UJ från USA
    By Fattig men UJ-sugen in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 11:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar