Arbetsbeskrivning?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Arbetsbeskrivning?

    Hur ser en så´n ut?

    Vilka uppgifter man förväntas utföra på sitt arbete förändras väl mest hela tiden? Inte jättemycket, förstås, men... Är det inte upp till arbetsgivaren att anvisa uppgifter till sina anställda? *erkänner ny vit fläck*
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  2. 1
    Arbetsbeskrivning? Hur ser en så´n ut?

    Vilka uppgifter man förväntas utföra på sitt arbete förändras väl mest hela tiden? Inte jättemycket, förstås, men... Är det inte upp till arbetsgivaren att anvisa uppgifter till sina anställda? *erkänner ny vit fläck*
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    på mitt jobb finns inga

    arbetsbeskrivningar just för att arbetsgivaren ska slippa såna diskussioner... oerhört inflexibelt blir det ju om allt man gör måste finnas med på ett papper.

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    på mitt jobb finns inga arbetsbeskrivningar just för att arbetsgivaren ska slippa såna diskussioner... oerhört inflexibelt blir det ju om allt man gör måste finnas med på ett papper.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    ......Och där förekommande arbetsuppgifterÄr en fras som varit vanlig i mina arbetsbeskrivningar. För på de allra flesta jobb kan man inte skriva ner allt som verkligen ska göras på en arbetsplats. Skulle ju bli en hel roman. *L*
  6. 3
    ......Och där förekommande arbetsuppgifterÄr en fras som varit vanlig i mina arbetsbeskrivningar. För på de allra flesta jobb kan man inte skriva ner allt som verkligen ska göras på en arbetsplats. Skulle ju bli en hel roman. *L*
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Ja, ja har aldrig sett nå´n

    Tror jag.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  8. 4
    Ja, ja har aldrig sett nå´n Tror jag.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Jag har varit med om arbetsbeskrivningar där det står exakt vad uppgifterna är. Alltså i punkter för respektive tjänst man hade. Och då var det även schemalagt.
    06:30 - 09:00 Göra bla och bla.
    09:00 - 10:30 Bla och bla
    10:30 - 10:45 Kafferast
    Osv.

    Hehe, jag har även lyckats jobba med stämpelklocka.
  10. 5
    Jag har varit med om arbetsbeskrivningar där det står exakt vad uppgifterna är. Alltså i punkter för respektive tjänst man hade. Och då var det även schemalagt.
    06:30 - 09:00 Göra bla och bla.
    09:00 - 10:30 Bla och bla
    10:30 - 10:45 Kafferast
    Osv.

    Hehe, jag har även lyckats jobba med stämpelklocka.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Eller för respektive tjänst:
    Tjänst A ansvarar för bla, bla och bla, men även bla.
    Tjänst B ansvarar för blä, blä och blä, ibland även bla åt Tjänst A.
    osv
  12. 6
    Eller för respektive tjänst:
    Tjänst A ansvarar för bla, bla och bla, men även bla.
    Tjänst B ansvarar för blä, blä och blä, ibland även bla åt Tjänst A.
    osv
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Ja, nej nån sån har jag aldrig sett på mina jobb. Alltså nån slags koll har jag naturligtvis på vad som förväntats av mig, men jag har fått arbeta med saker som legat utanför mitt område om man säger också. Så kan det ju vara ibland, och jag tänker att omväxling förnöjer (det tänkte jag förvisso inte när jag tvingades städa toaletter en hel natt men javafan ).
  14. 7
    Ja, nej nån sån har jag aldrig sett på mina jobb. Alltså nån slags koll har jag naturligtvis på vad som förväntats av mig, men jag har fått arbeta med saker som legat utanför mitt område om man säger också. Så kan det ju vara ibland, och jag tänker att omväxling förnöjer (det tänkte jag förvisso inte när jag tvingades städa toaletter en hel natt men javafan ).
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8
    Hur den ser ut? Personen nn är anställd som xx. I arbetsuppgifterna förekommer yy, zz, åå, ää, öö Det är en grov beskrivning och inget som är nedskrivet i detaljdetalj. Tror det är ganska vanligt när det gäller tjänstemän.

    Förhandlingar med facket krävs vid ändringar (större?).
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  16. 8
    Hur den ser ut? Personen nn är anställd som xx. I arbetsuppgifterna förekommer yy, zz, åå, ää, öö Det är en grov beskrivning och inget som är nedskrivet i detaljdetalj. Tror det är ganska vanligt när det gäller tjänstemän.

    Förhandlingar med facket krävs vid ändringar (större?).
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    mmm

    Plus att det dyker upp nyheter och man då skulle behöva skriva om dem.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  18. 9
    mmm Plus att det dyker upp nyheter och man då skulle behöva skriva om dem.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Tjänst A tar över uppgifterna för Tjänst B efter kl 17:00 förrutom på torsdagar då Tjänst C finns på plats. Och vid månadsskifte är Tjänst B uttökad med Tjänst D och E.
  20. 10
    Tjänst A tar över uppgifterna för Tjänst B efter kl 17:00 förrutom på torsdagar då Tjänst C finns på plats. Och vid månadsskifte är Tjänst B uttökad med Tjänst D och E.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Hmm

    Det låter så... låst. Inte läge för den anställde att utveckla sig själv eller företaget, precis. Initiativ? Nej tack
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  22. 11
    Hmm Det låter så... låst. Inte läge för den anställde att utveckla sig själv eller företaget, precis. Initiativ? Nej tack
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #12
    I mitt yrke så är det rätt viktigt med en tydlig arbetsbskrivning. Sen kan ajg säja att jag gladeligen gör sånt som inte står där, för att jag kan och för att man inte kan vänta på att nån annan gör det. MEN jag skulle inte åka till en annan del av organisationens platser och arbeta för att några andra ska få det fint. DEt vore att utnyttja arbetskraft anser jag och det är ngåto vi arbetat emot under århundraden inom fackversamhet och lagstiftning.
  24. 12
    I mitt yrke så är det rätt viktigt med en tydlig arbetsbskrivning. Sen kan ajg säja att jag gladeligen gör sånt som inte står där, för att jag kan och för att man inte kan vänta på att nån annan gör det. MEN jag skulle inte åka till en annan del av organisationens platser och arbeta för att några andra ska få det fint. DEt vore att utnyttja arbetskraft anser jag och det är ngåto vi arbetat emot under århundraden inom fackversamhet och lagstiftning.
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Hyfsad koll har jag nog

    Jag förväntas utföra... typ... undervisning
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  26. 13
    Hyfsad koll har jag nog Jag förväntas utföra... typ... undervisning
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Ja, och det var ju lite vitsen att vara låst med sina uppgifter så att de blev utförda korrekt.
  28. 14
    Ja, och det var ju lite vitsen att vara låst med sina uppgifter så att de blev utförda korrekt.
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    de enda arbetsbeskrivningar jag kommer i kontakt med är de konsultupphandlingar vi gör, då kan det ibland vara rätt tydliga, ibland mer övergripande.
    Skulle vara kul att göra en arbetsbeskrivning på vad gör och den skulle nog behöva revideras, ungefär en gång i veckan känns det som.
  30. 15
    de enda arbetsbeskrivningar jag kommer i kontakt med är de konsultupphandlingar vi gör, då kan det ibland vara rätt tydliga, ibland mer övergripande.
    Skulle vara kul att göra en arbetsbeskrivning på vad gör och den skulle nog behöva revideras, ungefär en gång i veckan känns det som.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Jo

    Nå´n slags ordning måste det ju vara, förstås.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  32. 16
    Jo Nå´n slags ordning måste det ju vara, förstås.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17

    Nån annan få det fint?

    Det var ju företagets representationsvilla och om den är risig ger det ett sämre intryck av företaget.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  34. 17
    Nån annan få det fint? Det var ju företagets representationsvilla och om den är risig ger det ett sämre intryck av företaget.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    Oj

    En gång i veckan? Det var snabba ryck.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  36. 18
    Oj En gång i veckan? Det var snabba ryck.
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #19
    Tja, ibland är det så, nu ligger det helt två nya uppgifter på mig, kul
  38. 19
    Tja, ibland är det så, nu ligger det helt två nya uppgifter på mig, kul
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20
    Arbetsbeskrivning har jag ingen... men lite underförstått finns det ju en förväntan både från mig och min arbetsgivare att jag gör ungefär det jag faktiskt gör idag

    Men jag skriver själv ganska många ROLLbeskrivningar... dvs testledare gör XX, applikationsansvarig gör YY... sedan kan en person som är anställd gå från roll till roll och man kan också ha flera olika roller samtidigt.
  40. 20
    Arbetsbeskrivning har jag ingen... men lite underförstått finns det ju en förväntan både från mig och min arbetsgivare att jag gör ungefär det jag faktiskt gör idag

    Men jag skriver själv ganska många ROLLbeskrivningar... dvs testledare gör XX, applikationsansvarig gör YY... sedan kan en person som är anställd gå från roll till roll och man kan också ha flera olika roller samtidigt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Arbetsbeskrivning?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 21:19
  2. Efterlyser "Arbetsbeskrivning fsk/bsk
    By willevicke in forum Barn som yrke
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 13:54
  3. Arbetsbeskrivning hjälp tack
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 16:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar