klåda på händer och fötter?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    klåda på händer och fötter?

    Min femåring har klåda nedanför vristerna, nere vid hälarna. Alltså inte på trampdynorna (hoppas ni förstår var jag menar) samt på insidan av händerna precis där fingrarna börjar. Det ser nästan ut som han har bränt sig på nässlor eller nåt, lite rött och svullet och så kliar det som sjutton. Det har hållt i sig i ett dygn nu ungefär, vad sjutton kan det vara?
  2. 1
    klåda på händer och fötter? Min femåring har klåda nedanför vristerna, nere vid hälarna. Alltså inte på trampdynorna (hoppas ni förstår var jag menar) samt på insidan av händerna precis där fingrarna börjar. Det ser nästan ut som han har bränt sig på nässlor eller nåt, lite rött och svullet och så kliar det som sjutton. Det har hållt i sig i ett dygn nu ungefär, vad sjutton kan det vara?
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    hej!det låter som om nässelutslag är på gång att bryta ut.det börjar ofta m klåda i händer o fötter, redan innan utslagen kommer. utslagen är vita och upphöjda,påminner om större myggbett och byter plats rekordsnabbt,de flyttar sig över hela kroppen,man kan få fler el färre utslag.det beror på något man inte tål,nåt födoämne tex men kan oxå vara pga värme el kyla.googla på nässelutslag så får du mer info. utslagen kliar som tusan,jag får själv nässelutslag och tar Tavegyl mot klådan.
  4. 2
    hej!det låter som om nässelutslag är på gång att bryta ut.det börjar ofta m klåda i händer o fötter, redan innan utslagen kommer. utslagen är vita och upphöjda,påminner om större myggbett och byter plats rekordsnabbt,de flyttar sig över hela kroppen,man kan få fler el färre utslag.det beror på något man inte tål,nåt födoämne tex men kan oxå vara pga värme el kyla.googla på nässelutslag så får du mer info. utslagen kliar som tusan,jag får själv nässelutslag och tar Tavegyl mot klådan.
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Skulle också säga nässelutslag. En allergisk reaktion på något sätt.
  6. 3
    Skulle också säga nässelutslag. En allergisk reaktion på något sätt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Tack. vi har en läkartid

    Han har börjat få klåda i halsen också så jag ringde vår närakut för rådgivning. Känns skönt att få kolla upp lite.
  8. 4
    Tack. vi har en läkartid Han har börjat få klåda i halsen också så jag ringde vår närakut för rådgivning. Känns skönt att få kolla upp lite.

Liknande trådar

  1. Klåda på mage, fötter, händer...
    By jagochpyret in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 10:46
  2. Klåda på händer och fötter
    By Therese med M L V I in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 09:34
  3. Ryslig klåda händer o fötter!
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 08:21
  4. Klåda på händer och fötter?
    By Plottis & tjejerna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 12:37
  5. Klåda på händer och fötter!!
    By Pao med Vero-04 & Bf 29/9 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 10:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar