Min mage känns för stor!!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Min mage känns för stor!!

    Sen ett par dagar känns magen jättestor och spänd. Känns riktigt jobbigt efter lunch och nu börjar bäsen kännas i revbenen också. En kollega (som själv har tre barn, fast rätt stora nu) sa åt mig att inte vagga så mycket eftersom det inte är bra för foglossningen. Så jag vaggar tydligen... Man är tydligen höggravid nu då,verkar det som. Det enda jag vill göra är ligga på en soffa/säng/solstol med en bok eller ännu hellre en ljudbok....

    Samtidigt är jag ju jätteglad över att känna bebisen och över att den växer ordentligt, och över att jag har ett bra jobb att gå till, hur ska jag ha det egentligen???
  2. 1
    Min mage känns för stor!! Sen ett par dagar känns magen jättestor och spänd. Känns riktigt jobbigt efter lunch och nu börjar bäsen kännas i revbenen också. En kollega (som själv har tre barn, fast rätt stora nu) sa åt mig att inte vagga så mycket eftersom det inte är bra för foglossningen. Så jag vaggar tydligen... Man är tydligen höggravid nu då,verkar det som. Det enda jag vill göra är ligga på en soffa/säng/solstol med en bok eller ännu hellre en ljudbok....

    Samtidigt är jag ju jätteglad över att känna bebisen och över att den växer ordentligt, och över att jag har ett bra jobb att gå till, hur ska jag ha det egentligen???
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Samma här! Är i vecka 31 och tycker jag ser ut som om jag är i vecka 37 eller nåt. Fattar ingenting. Idag hade jag sammandragningar tidigt på dagen. De brukar oftast komma på kvällen av förklarliga anledningarn. Jag blev lite nojig eftersom jag är rädd att nåt ska hända så länge jag är kvar i Uganda. Åker hem om 3 veckor, måste hålla ut tills dess utan värre krämpor!!!
  4. 2
    Samma här! Är i vecka 31 och tycker jag ser ut som om jag är i vecka 37 eller nåt. Fattar ingenting. Idag hade jag sammandragningar tidigt på dagen. De brukar oftast komma på kvällen av förklarliga anledningarn. Jag blev lite nojig eftersom jag är rädd att nåt ska hända så länge jag är kvar i Uganda. Åker hem om 3 veckor, måste hålla ut tills dess utan värre krämpor!!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Jag måste fråga vad det var ni jobbade med??
  6. 3
    Jag måste fråga vad det var ni jobbade med??
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Jag jobbar på svenska ambassaden med bistånd till hälsosektorn (bl a stöd till förbättrad mödravård!).
  8. 4
    Jag jobbar på svenska ambassaden med bistånd till hälsosektorn (bl a stöd till förbättrad mödravård!).
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Ahaaa! Då vet jag!
  10. 5
    Ahaaa! Då vet jag!

Liknande trådar

  1. Stor mage?
    By Lina_72 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 15:14
  2. Stor mage
    By mickakela in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 06:14
  3. Stor mage
    By miranda79 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 19:36
  4. STOR mage.....
    By Joanna in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 16:57
  5. Har så stor mage
    By noone bf 10/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 16:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar