Student i lägenhet?
Tonåringar
  1. ett år kvar
    #1

    Student i lägenhet?

    Om ett år tar vår äldsta unge studenten, en glädjens tid. Men nu ska jag och pappan skilja oss, vi måste sälja huset och jag har fått en lägenhet (2a vån utan balkong) som jag flyttar in i i augusti. Maken ska bo kvar i huset ett tag medan han letar lägenhet.

    Vi har alltid bott i hus, alla våra vänner bor i hus och ikväll slog det mig - var ska vi fira vår nybakade student om ett år? Då kommer vi inte att ha en trädgård att smälla upp ett partytält i Jag vet att en del hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar har "lokaler" man kan hyra, men min värd har det inte och vi vet ju inte om maken hittar en lägenhet med tillhörande lokal.

    Vad gör man? Min lägenhet är ganska liten och maken måste leta efter en liten också, eftersom han blivit varslad från jobbet Vi kommer inte få plats - vad gör man??!!
  2. 1
    Student i lägenhet? Om ett år tar vår äldsta unge studenten, en glädjens tid. Men nu ska jag och pappan skilja oss, vi måste sälja huset och jag har fått en lägenhet (2a vån utan balkong) som jag flyttar in i i augusti. Maken ska bo kvar i huset ett tag medan han letar lägenhet.

    Vi har alltid bott i hus, alla våra vänner bor i hus och ikväll slog det mig - var ska vi fira vår nybakade student om ett år? Då kommer vi inte att ha en trädgård att smälla upp ett partytält i Jag vet att en del hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar har "lokaler" man kan hyra, men min värd har det inte och vi vet ju inte om maken hittar en lägenhet med tillhörande lokal.

    Vad gör man? Min lägenhet är ganska liten och maken måste leta efter en liten också, eftersom han blivit varslad från jobbet Vi kommer inte få plats - vad gör man??!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Fira det hemma hos någon nära vän som har trädgård?
    På restaurang?
    Låna lokal på församlingshem?
    Hos oss är det ganska billigt att hyra samlingslokal av kommunen, 100-200 kr/timme.
    Många föreningar hyr också ut sina lokaler för olika glada tillställningar.

    Detta bör inte bli något bekymmer... det finns tusentals lägenhetsboende människor som tar studenten varje år
  4. 2
    Fira det hemma hos någon nära vän som har trädgård?
    På restaurang?
    Låna lokal på församlingshem?
    Hos oss är det ganska billigt att hyra samlingslokal av kommunen, 100-200 kr/timme.
    Många föreningar hyr också ut sina lokaler för olika glada tillställningar.

    Detta bör inte bli något bekymmer... det finns tusentals lägenhetsboende människor som tar studenten varje år
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    ofta brukar det finnas lokaler i närheten som går att hyra. vi har både hembygdsgård och scouternas hus som går att hyra. Vissa bostadsrättsförningen hyr även ut till icke medlemmar.


    vilken kommun gäller det? Om du säger vilken stadsdel eller kommun så kan du säkert få lite tips här i forumet.

    kolla upp er kommunsida.. där står vilka lokaler kommunen har till uthyrning.
  6. 3
    ofta brukar det finnas lokaler i närheten som går att hyra. vi har både hembygdsgård och scouternas hus som går att hyra. Vissa bostadsrättsförningen hyr även ut till icke medlemmar.


    vilken kommun gäller det? Om du säger vilken stadsdel eller kommun så kan du säkert få lite tips här i forumet.

    kolla upp er kommunsida.. där står vilka lokaler kommunen har till uthyrning.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Går ofta bra i lägenhet

    Hur liten lägenhet kommer du ha? Det går ju att klämma in ganska många även på en liten yta. På en studentmottagning brukar inte folk förvänta sig att få sittplats och dessutom kommer folk och går hela tiden, så att man kan turas om med de sittplatser som finns. Snygga till sovrummen och skaffa några tjocka kuddar på sängarna, så kan man ha dem till soffor också. Skaffa några riktigt billiga klaffstolar, kanske? Häkta av en innerdörr och lägg på två bockar till extra bord? Se till att få plats med hela buffén på köksbänkarna så att man kan sitta vid köksbordet. De flesta studentmottagningar jag har varit på har varit i lägenhet och det har fungerat alldeles utmärkt.

    Har ni någon släkting med större bostad annars? Eller hyra någon lokal om ni har råd. Många idrottsföreningar hyr ut sina klubblokaler för en ganska billig penning.
  8. 4
    Går ofta bra i lägenhet Hur liten lägenhet kommer du ha? Det går ju att klämma in ganska många även på en liten yta. På en studentmottagning brukar inte folk förvänta sig att få sittplats och dessutom kommer folk och går hela tiden, så att man kan turas om med de sittplatser som finns. Snygga till sovrummen och skaffa några tjocka kuddar på sängarna, så kan man ha dem till soffor också. Skaffa några riktigt billiga klaffstolar, kanske? Häkta av en innerdörr och lägg på två bockar till extra bord? Se till att få plats med hela buffén på köksbänkarna så att man kan sitta vid köksbordet. De flesta studentmottagningar jag har varit på har varit i lägenhet och det har fungerat alldeles utmärkt.

    Har ni någon släkting med större bostad annars? Eller hyra någon lokal om ni har råd. Många idrottsföreningar hyr ut sina klubblokaler för en ganska billig penning.
  9. Anonym
    #5
    Var beredd att lägga mycket tid på att leta efter en anständig lägenhet med anständiga ägare. Se till att du har ett hyresavtal och nöj dig inte med ett hyresavtal utan ett.
  10. 5
    Var beredd att lägga mycket tid på att leta efter en anständig lägenhet med anständiga ägare. Se till att du har ett hyresavtal och nöj dig inte med ett hyresavtal utan ett.
  11. Medlem sedan
    Apr 2021
    #6
    Hyrespriserna på lägenheter har ökat rejält på många håll, vilket kan göra det svårt att hitta billiga och attraktiva bostäder. För att hitta en lägenhet att hyra till ett rimligt pris bör du överväga att söka i små städer eller i utkanten av stora tätorter, där priserna ofta är lägre än i centrala områden.
    Jag rekommenderar att du använder webbplatsen, som erbjuder ett brett utbud av fastigheter att hyra och sälja. På bostadslistan.se kan du anpassa dina sökkriterier som läge, fastighetstyp, pris med mera för att hitta en lägenhet som är rätt för priset och uppfyller dina förväntningar.
    Det är också värt att skapa ett konto och registrera dig för att få besked om nya erbjudanden som matchar dina sökkriterier. Tack vare detta kommer du alltid att vara medveten om nya erbjudanden på fastighetsmarknaden och snabbt kunna svara på intressanta meddelanden.
  12. 6
    Hyrespriserna på lägenheter har ökat rejält på många håll, vilket kan göra det svårt att hitta billiga och attraktiva bostäder. För att hitta en lägenhet att hyra till ett rimligt pris bör du överväga att söka i små städer eller i utkanten av stora tätorter, där priserna ofta är lägre än i centrala områden.
    Jag rekommenderar att du använder webbplatsen, som erbjuder ett brett utbud av fastigheter att hyra och sälja. På bostadslistan.se kan du anpassa dina sökkriterier som läge, fastighetstyp, pris med mera för att hitta en lägenhet som är rätt för priset och uppfyller dina förväntningar.
    Det är också värt att skapa ett konto och registrera dig för att få besked om nya erbjudanden som matchar dina sökkriterier. Tack vare detta kommer du alltid att vara medveten om nya erbjudanden på fastighetsmarknaden och snabbt kunna svara på intressanta meddelanden.
  13. Medlem sedan
    Aug 2023
    #7

Liknande trådar

  1. student - inte student?
    By ihägg in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 19:45
  2. Student...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 13:00
  3. Är nu ssk-student! :)
    By AnKar in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 17:49
  4. KTH-student!
    By -Chrillan- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 13:47
  5. SGI som student
    By missnoojd in forum Föräldraledighet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 12:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar