dålig planering
Småbarn
  1. deppig
    #1

    dålig planering

    Mitt mellanbarn ska byta avdelning i höst och ända sen i april har det sagts att en överskolning ska göras den här veckan, som är hennes sista vecka före ledighet. Så i fredags när jag hämtade henne sa pedagogen, vi ses på tisdag (planeringsdag igår). När jag då påpekade att hon ju mest skulle vara på den nya avdelningen kom hon på, javisst jag skulle ju tala om att det inte blir då utan veckan efter, när hon egentligen skulle vart ledig. Anledningen var att det var så många barn kvar på den nya avd. Men vi lämnade ju in ledighetslapparna för flera månader sen, det borde de ju vetat för länge sen. Så nu står valet mellan att hoppa över överskolningen, som jag tror hon skulle behöva och att göra äldsta barnet besviket över inställda utflykter. Till saken hör att jag är under behadling för en förlossningsdepression, där struktur och planering är viktiga för att jag ska må bra - det är därför jag reagerat så våldsamt på det här.
  2. 1
    dålig planering Mitt mellanbarn ska byta avdelning i höst och ända sen i april har det sagts att en överskolning ska göras den här veckan, som är hennes sista vecka före ledighet. Så i fredags när jag hämtade henne sa pedagogen, vi ses på tisdag (planeringsdag igår). När jag då påpekade att hon ju mest skulle vara på den nya avdelningen kom hon på, javisst jag skulle ju tala om att det inte blir då utan veckan efter, när hon egentligen skulle vart ledig. Anledningen var att det var så många barn kvar på den nya avd. Men vi lämnade ju in ledighetslapparna för flera månader sen, det borde de ju vetat för länge sen. Så nu står valet mellan att hoppa över överskolningen, som jag tror hon skulle behöva och att göra äldsta barnet besviket över inställda utflykter. Till saken hör att jag är under behadling för en förlossningsdepression, där struktur och planering är viktiga för att jag ska må bra - det är därför jag reagerat så våldsamt på det här.
  3. Anonym76a
    #2
    Förstår dig fullt ut, är själv sjukskriven för depression och har svårt med snabba ändringar just nu. Vad säger personalen om det faktum att hon är ledig nästa vecka? Jag tycker inte det känns helt okej att veckan innan berätta om ändringar som dessutom gäller ett barn som dessutom skulle ha varit ledig. Tycker du ska be om ett samtal att de får lov att skola över henne denna vecka som det var sagt eftersom ni ska göra annat nästa vecka, ja menar de visste ju om att hon skulle vara ledig. Eller kan din man/sambo ta det samtalet - jag själv är ganska känslig just nu och orkar inte ta upp saker och ting som jag egentligen skulle kunna göra pga depressionen och tänker att du kanske känner likadant. Jobbig sits, hoppas det löser sig.
  4. 2
    Förstår dig fullt ut, är själv sjukskriven för depression och har svårt med snabba ändringar just nu. Vad säger personalen om det faktum att hon är ledig nästa vecka? Jag tycker inte det känns helt okej att veckan innan berätta om ändringar som dessutom gäller ett barn som dessutom skulle ha varit ledig. Tycker du ska be om ett samtal att de får lov att skola över henne denna vecka som det var sagt eftersom ni ska göra annat nästa vecka, ja menar de visste ju om att hon skulle vara ledig. Eller kan din man/sambo ta det samtalet - jag själv är ganska känslig just nu och orkar inte ta upp saker och ting som jag egentligen skulle kunna göra pga depressionen och tänker att du kanske känner likadant. Jobbig sits, hoppas det löser sig.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Kan ni inte ta överskolning istället då hon börjar i höst? Dvs en inskolning och mjukstart på den nya avdelningen DÅ istället, så slipper äldsta barnet bli besviket pga inställda aktivieter.
    Jättetråkigt med bristande kommunikation!
  6. 3
    Kan ni inte ta överskolning istället då hon börjar i höst? Dvs en inskolning och mjukstart på den nya avdelningen DÅ istället, så slipper äldsta barnet bli besviket pga inställda aktivieter.
    Jättetråkigt med bristande kommunikation!
  7. Enannanmamma
    #4
    Fast helt ärligt om det nu är en avdelning på samma förskola som jag fattade det, måste man verkligen ha en överskolning då? Har de inte varit och hälsat på på den nya avdelningen något alls som görs här? Tycker nog att du reagerar lite VÄL häftigt över det här, finns ju inget att hetsa upp sig för alls egentligen tycker jag.
  8. 4
    Fast helt ärligt om det nu är en avdelning på samma förskola som jag fattade det, måste man verkligen ha en överskolning då? Har de inte varit och hälsat på på den nya avdelningen något alls som görs här? Tycker nog att du reagerar lite VÄL häftigt över det här, finns ju inget att hetsa upp sig för alls egentligen tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    förstår att du är irriterad. Framför allt för att verkligen var lite sena med att säga det och dessutom sa det lite så där nochalant "ja visst ja det skulle vi ju berätta...."
  10. 5
    förstår att du är irriterad. Framför allt för att verkligen var lite sena med att säga det och dessutom sa det lite så där nochalant "ja visst ja det skulle vi ju berätta...."

Liknande trådar

  1. Dålig planering...
    By rarasara1 in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 20:12
  2. Dålig planering
    By Lotta S med J in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 21:22
  3. Dålig planering
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 08:57
  4. Dålig planering = Dålig vecka!
    By sprengja in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar