Förstoppad?!
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Förstoppad?!

    Inte bebisen då - utan jag! Tvärstopp är det och ont gör det
    Jag har aldrig haft liknande problem tidigare, så jag är ovan. Funkar era magar som de ska? Vad kan jag tänka på och göra för att ska bli lättare? Tips någon?
    ~*~Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete~*~
  2. 1
    Förstoppad?! Inte bebisen då - utan jag! Tvärstopp är det och ont gör det
    Jag har aldrig haft liknande problem tidigare, så jag är ovan. Funkar era magar som de ska? Vad kan jag tänka på och göra för att ska bli lättare? Tips någon?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Nej!
    Ingenting fungerar som det ska!

    Pratade med BM igår att jag inte är återställd till det vanliga på den fronten.

    Hon frågade hur jag äter/lever.
    Jag äter bra, dricker mycket vatten, rör på mig dagligen och sveper läskig geléeig linfrögegg uppblött i vatten dagligen. Ingenting hjälper.

    Hon tipsade om Lactulos på Apoteket. Någon form av sirap som man dricker som ska mjuka upp saker och ting. Jag har inte köpt/testat ännu, men det kanske är värt ett försök?
  4. 2
    Nej!
    Ingenting fungerar som det ska!

    Pratade med BM igår att jag inte är återställd till det vanliga på den fronten.

    Hon frågade hur jag äter/lever.
    Jag äter bra, dricker mycket vatten, rör på mig dagligen och sveper läskig geléeig linfrögegg uppblött i vatten dagligen. Ingenting hjälper.

    Hon tipsade om Lactulos på Apoteket. Någon form av sirap som man dricker som ska mjuka upp saker och ting. Jag har inte köpt/testat ännu, men det kanske är värt ett försök?
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Lactulos funkade på mig och det kan jag varmt rekommendera!!
  6. 3
    Lactulos funkade på mig och det kan jag varmt rekommendera!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Samma här.. har haft det problemet sedan förlossningen. Jag äter nån slags olja varje dag, typ som resinolja o det hjälper, kolla på apoteket.
  8. 4
    Samma här.. har haft det problemet sedan förlossningen. Jag äter nån slags olja varje dag, typ som resinolja o det hjälper, kolla på apoteket.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Krossade linfrön är min räddning. Men max 2 msk/dag annars är det giftigt.
  10. 5
    Krossade linfrön är min räddning. Men max 2 msk/dag annars är det giftigt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag kan oxå säga att laktulos är bra, använder den nu. Detta är 4 dan jag tar det och äntligen har det slutat göra ont
    så testa om det blir bättre med den, nackdelen är att man kan bli väldigt gasig av den...vilket jag blivit
  12. 6
    Jag kan oxå säga att laktulos är bra, använder den nu. Detta är 4 dan jag tar det och äntligen har det slutat göra ont
    så testa om det blir bättre med den, nackdelen är att man kan bli väldigt gasig av den...vilket jag blivit
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag har vart de sen förlossningen och förra veckan vart de så illa att jag fick sprickor och det gjorde svin ont. ringde då till hälsocentralen och de sa att jag skulle testa laktulos eftersom jag testat allt möjligt och det ändå inte funkar.
    Nu har jag tagit den i 4 dar och äntligen kan man göra nr 2 som vanligt utan att gråta floder

    Så testa den och se om det blir bättre.
    Hoppas det ordnar sig.
  14. 7
    Jag har vart de sen förlossningen och förra veckan vart de så illa att jag fick sprickor och det gjorde svin ont. ringde då till hälsocentralen och de sa att jag skulle testa laktulos eftersom jag testat allt möjligt och det ändå inte funkar.
    Nu har jag tagit den i 4 dar och äntligen kan man göra nr 2 som vanligt utan att gråta floder

    Så testa den och se om det blir bättre.
    Hoppas det ordnar sig.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Min mage fungerar som vanligt. Den fungerade och gjorde sig påmind dagen efter förlossningen. Det var lite jobbigt då men det gick.
    Förr så rekommenderade man ju torkade Katrinplommon till nyblivna mammor för att få igång magen.
    Vet inte hur det är med filmjölk och messmör men kolla upp det.
  16. 8
    Min mage fungerar som vanligt. Den fungerade och gjorde sig påmind dagen efter förlossningen. Det var lite jobbigt då men det gick.
    Förr så rekommenderade man ju torkade Katrinplommon till nyblivna mammor för att få igång magen.
    Vet inte hur det är med filmjölk och messmör men kolla upp det.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9
    Tack för alla era svar! Jag tog en sväng till apoteket och fick även jag en flaska laktulos med mig hem - och det funkar! Bara efter två dagar känns magen fantastiskt mycket bättre. Så det kan jag verkligen tipsa om, om fler har problem. Kram!
  18. 9
    Tack för alla era svar! Jag tog en sväng till apoteket och fick även jag en flaska laktulos med mig hem - och det funkar! Bara efter två dagar känns magen fantastiskt mycket bättre. Så det kan jag verkligen tipsa om, om fler har problem. Kram!
  19. Medlem sedan
    Mar 2008
    #10
    Jag har tack och lov klarat mig bra själv både denna gång och den tidigare, men fick tips om "Xyloproct" tror jag att den hette. Det ska inte sätta igång magen alltför mycket, vilket ju är risken med vissa preparat, utan mer ge "lagom" konsistens så att säga.
  20. 10
    Jag har tack och lov klarat mig bra själv både denna gång och den tidigare, men fick tips om "Xyloproct" tror jag att den hette. Det ska inte sätta igång magen alltför mycket, vilket ju är risken med vissa preparat, utan mer ge "lagom" konsistens så att säga.

Liknande trådar

  1. När förstoppad?
    By aek82 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 14:04
  2. Förstoppad?
    By Lovisa07 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 20:42
  3. förstoppad... BLÄ
    By sarah* in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:09
  4. nån mer som är förstoppad?
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 18:55
  5. Förstoppad??
    By Anpeli och William in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar