Hur kan jag hjälpa min vännina
Värme & medkänsla
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Hur kan jag hjälpa min vännina

    Hej!
    Ny här och letar trådar att kunna hjälpa min vännina.
    I februari miste hon sin 15 åriga dotter. Flickan var flerhandikappad och mamman har i 15 år vårdat och ängnad all sin tid åt henne. Helt oförberett blev hon dålig och åkte akut till lasarettet där hon några dagar senare dog.
    Mamman är totalt havererad. En hel hög med mediciner på bordet och fixar ingenting längre. Hennes läkare har sjukskrivit henne men Försäkringskassan vill att hon ska börja jobba. De skrev ner hennes sjukpeng och den är nu minimal. Hon är arbetslös och kan ju inte ens gå utanför dörren som det är nu.
    Hur kan jag bäst hjälpa henne?
    Känner mej så maktlös.
    //L
  2. 1
    Hur kan jag hjälpa min vännina Hej!
    Ny här och letar trådar att kunna hjälpa min vännina.
    I februari miste hon sin 15 åriga dotter. Flickan var flerhandikappad och mamman har i 15 år vårdat och ängnad all sin tid åt henne. Helt oförberett blev hon dålig och åkte akut till lasarettet där hon några dagar senare dog.
    Mamman är totalt havererad. En hel hög med mediciner på bordet och fixar ingenting längre. Hennes läkare har sjukskrivit henne men Försäkringskassan vill att hon ska börja jobba. De skrev ner hennes sjukpeng och den är nu minimal. Hon är arbetslös och kan ju inte ens gå utanför dörren som det är nu.
    Hur kan jag bäst hjälpa henne?
    Känner mej så maktlös.
    //L
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Sent svar, men min första tanke är att först berätta för henne att du finns där och tänker på henne och att du vill hjälpa. Kanske komma med lite matlådor, hjälpa till att vattna blommor, städa och andra vardagliga saker. Kanske handla lite basvaror om tar emot. Det är så svårt att veta hur hon tar emot hjälp. Finns det fler barn i familjen? Hur är det med pappan?
  4. 2
    Sent svar, men min första tanke är att först berätta för henne att du finns där och tänker på henne och att du vill hjälpa. Kanske komma med lite matlådor, hjälpa till att vattna blommor, städa och andra vardagliga saker. Kanske handla lite basvaror om tar emot. Det är så svårt att veta hur hon tar emot hjälp. Finns det fler barn i familjen? Hur är det med pappan?

Liknande trådar

  1. Jag har en vännina som har det
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 13:08
  2. Nu har min vännina
    By MalinBV in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 20:15
  3. Min vännina....
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 19:32
  4. jag har en vännina
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 15:25
  5. Min vännina
    By Anna79s m.Noa in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 11:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar