utslag efter feber??
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    utslag efter feber??

    Noah har varit förkyld och haft feber till och från sen förra onsdagen eller nå't och idag blev han helt prickig prickarna verkar inte klia eller så alls och är som små finnar över hela överkroppen. jag kom till att tänka på 3dagarsfebern, men är inte det bara 3 dagar då eller kan det vara mer??
  2. 1
    utslag efter feber?? Noah har varit förkyld och haft feber till och från sen förra onsdagen eller nå't och idag blev han helt prickig prickarna verkar inte klia eller så alls och är som små finnar över hela överkroppen. jag kom till att tänka på 3dagarsfebern, men är inte det bara 3 dagar då eller kan det vara mer??
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Hej på dej! Det finns tydligen mängder av barnsjukdomar utöver tredagars-febern som slutar med prickar på det sättet. Mina barn har drabbats några gånger av besynnerliga prickar.

    Det du ska hålla koll på är att det inte är scharlakansfeber, för då behöver han penicillin. Om det är scharlakansfeber blir barnen oftast röda i ansiktet och luktar illa ur munnen (som halsfluss).
  4. 2
    Hej på dej! Det finns tydligen mängder av barnsjukdomar utöver tredagars-febern som slutar med prickar på det sättet. Mina barn har drabbats några gånger av besynnerliga prickar.

    Det du ska hålla koll på är att det inte är scharlakansfeber, för då behöver han penicillin. Om det är scharlakansfeber blir barnen oftast röda i ansiktet och luktar illa ur munnen (som halsfluss).
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    jaha, vilken bra information du kom med. är ju så svårt med sjukdomar. tyckte inte han var röd i ansiktet iaf, ska kolla imorgon om han luktar illa ur munnen, men inget jag känt av idag trots en närgången liten gosse.
  6. 3
    jaha, vilken bra information du kom med. är ju så svårt med sjukdomar. tyckte inte han var röd i ansiktet iaf, ska kolla imorgon om han luktar illa ur munnen, men inget jag känt av idag trots en närgången liten gosse.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    nu försvann prickarna helt. är ju skönt iaf. har aldrig sett så mycket prickar, han såg ut som en prickekorv igår..
  8. 4
    nu försvann prickarna helt. är ju skönt iaf. har aldrig sett så mycket prickar, han såg ut som en prickekorv igår..
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Vad skönt, annars kan det ju även vara tex jordgubbar? inte helt ovanligt den här årstiden/helgen
  10. 5
    Vad skönt, annars kan det ju även vara tex jordgubbar? inte helt ovanligt den här årstiden/helgen
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Det vart ju bra!!!
  12. 6
    Det vart ju bra!!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Vad skönt, annars kan det ju även vara tex jordgubbar? inte helt ovanligt den här årstiden/helgen
    såg ditt inlägg nu. nja jordgubbar åt vi två dagar innan, men Noah har smakat på det ganska många gånger tidigare så det uteslöt vi. men det kunde ju lätt ha varit det annars för det är ju många som inte tål det.
  14. 7
    Vad skönt, annars kan det ju även vara tex jordgubbar? inte helt ovanligt den här årstiden/helgen
    såg ditt inlägg nu. nja jordgubbar åt vi två dagar innan, men Noah har smakat på det ganska många gånger tidigare så det uteslöt vi. men det kunde ju lätt ha varit det annars för det är ju många som inte tål det.

Liknande trådar

  1. Feber och utslag?
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 12:34
  2. Feber, förkyld & utslag?
    By ElinNils in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 23:10
  3. Utslag efter feber?
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 19:34
  4. Utslag efter feber
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 09:54
  5. Utslag i & runt mun + feber (barn)
    By Linda med 5 solar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar