Hotell Sirios Village på Kreta?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Hotell Sirios Village på Kreta?

    I sommar så skall min syster och våra familjer åka till Kreta med mormor och morfar. För de bjuder oss på en resa dit för vår mamma fyller 70. De har bokat hotell sirios village. Har letat på nätet och kan inte hitta någon ev. noteringar om hotellet. Jag vet att det skall vara renoverat sen 2008 sen vet jag inte mera. Är så himla nyfiken på om det är ett bra ställe. Vet att havet lär ligga en ganska bra bit därifrån och tyvärr så är det en brant väg ned dit. .
    Skulle vara kul om någon kan berätta om stället.
  2. 1
    Hotell Sirios Village på Kreta? I sommar så skall min syster och våra familjer åka till Kreta med mormor och morfar. För de bjuder oss på en resa dit för vår mamma fyller 70. De har bokat hotell sirios village. Har letat på nätet och kan inte hitta någon ev. noteringar om hotellet. Jag vet att det skall vara renoverat sen 2008 sen vet jag inte mera. Är så himla nyfiken på om det är ett bra ställe. Vet att havet lär ligga en ganska bra bit därifrån och tyvärr så är det en brant väg ned dit. .
    Skulle vara kul om någon kan berätta om stället.
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Vi bodde på Sirios Village förra året och var väldigt nöjda. Som du säger är det en bit till stranden, med en brant väg ner men det gjorde inte oss så mkt då vi reste med småbarn och de ändå helst ville vara vid poolområdet som är jättefint. Har för mig att det tog ca 20-30 minuter att gå till stranden. Det enda som var lite trist är att det ju ligger ganska tråkigt till, i en liten by där det inte fanns mycket att göra eller se. Hotellet i sig är dock väldigt fint och fräscht med underhållning varje kväll. Ett plus var att det fanns en stor bra mataffär i byn där vi handlade all vår mat (vi bodde i lägenhet och lagade allt själva)
    Jag kan varmt rekommendera stället!
  4. 2
    Vi bodde på Sirios Village förra året och var väldigt nöjda. Som du säger är det en bit till stranden, med en brant väg ner men det gjorde inte oss så mkt då vi reste med småbarn och de ändå helst ville vara vid poolområdet som är jättefint. Har för mig att det tog ca 20-30 minuter att gå till stranden. Det enda som var lite trist är att det ju ligger ganska tråkigt till, i en liten by där det inte fanns mycket att göra eller se. Hotellet i sig är dock väldigt fint och fräscht med underhållning varje kväll. Ett plus var att det fanns en stor bra mataffär i byn där vi handlade all vår mat (vi bodde i lägenhet och lagade allt själva)
    Jag kan varmt rekommendera stället!
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Vad roligt att höra att ni var så positiva till hotellvistelsen. Den här butiken handlade även lokalbefolkningen där?. För i bland så har jag en känsla att det är mest turister som handlar i de butiker som ligger centralt i en turistort.
  6. 3
    Vad roligt att höra att ni var så positiva till hotellvistelsen. Den här butiken handlade även lokalbefolkningen där?. För i bland så har jag en känsla att det är mest turister som handlar i de butiker som ligger centralt i en turistort.
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    Japp det var en riktigt stor mataffär, typ ICA Maxi där jag är säker på att även lokalbefolkningen handlade. Det finns två stora affärer, LIDL och så denna som jag inte minns vad den hette. Ett tips är att INTE handla på LIDL, vi gjorde det misstaget första gången och det var både dyrare och med sämre sortiment.
  8. 4
    Japp det var en riktigt stor mataffär, typ ICA Maxi där jag är säker på att även lokalbefolkningen handlade. Det finns två stora affärer, LIDL och så denna som jag inte minns vad den hette. Ett tips är att INTE handla på LIDL, vi gjorde det misstaget första gången och det var både dyrare och med sämre sortiment.

Liknande trådar

  1. Lite om Sirios village på Kreta
    By Becky64 in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 20:37
  2. Caldera Village på Kreta
    By Becky64 in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 17:40
  3. Caldera Village på Kreta?
    By Becky64 in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 21:54
  4. Agii Apostoli - Sirios Village
    By ingrid29 in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 21:56
  5. Iolida Village Kreta?
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar