Nordea eller Swedbank?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anno Ny M
    #1

    Nordea eller Swedbank?

    Vilken bank skulle du välja? Och varför eller varför inte?
  2. 1
    Nordea eller Swedbank? Vilken bank skulle du välja? Och varför eller varför inte?
  3. Greta
    #2
    Jag har båda, varför välja?
    Jag har Seb för ett pensionssparande och ICA-bank.
  4. 2
    Jag har båda, varför välja?
    Jag har Seb för ett pensionssparande och ICA-bank.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Ingen av dem...jag väljer ICA-banken
  6. 3
    Ingen av dem...jag väljer ICA-banken
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    ingen ahr handelsbanken som jag är mycket nöjd med, bytte från swedbank för 7 år sen då swedbank skötte sig så illa och var så otrevliga och icke tillmötesgående och ja min svärfar är gammal bankman och även han rekommenderade oss att byta pga den dåliga service swedbank gav.
    mamma har Nordea och är mycket nöjd, jag ahr haft nordea för en kort stund då min pappa gick bort och det som jag fick i arv fanns på Nordea, men nu är det bara HB som jag ahr.
  8. 4
    ingen ahr handelsbanken som jag är mycket nöjd med, bytte från swedbank för 7 år sen då swedbank skötte sig så illa och var så otrevliga och icke tillmötesgående och ja min svärfar är gammal bankman och även han rekommenderade oss att byta pga den dåliga service swedbank gav.
    mamma har Nordea och är mycket nöjd, jag ahr haft nordea för en kort stund då min pappa gick bort och det som jag fick i arv fanns på Nordea, men nu är det bara HB som jag ahr.
  9. Medlem sedan
    Mar 1998
    #5
    Ingen av dem. Nordea finns inte här och Swedbank har jag personligen något emot. Handelsbanken har vi.
  10. 5
    Ingen av dem. Nordea finns inte här och Swedbank har jag personligen något emot. Handelsbanken har vi.
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Skandiabanken! Tycker de är absolut bäst De är ju endast internetbaserade och det är precis vad jag behöver.
    Vid lån vet jag inte hur de är, vi har inga lån.

    Har i 10 år nu inte haft behov av att gå in på ett bankkontor.
  12. 6
    Skandiabanken! Tycker de är absolut bäst De är ju endast internetbaserade och det är precis vad jag behöver.
    Vid lån vet jag inte hur de är, vi har inga lån.

    Har i 10 år nu inte haft behov av att gå in på ett bankkontor.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Skulle jag välja idag, skulle det antagligen bli Skandiabanken. Jag gillar service per telefon/mail osv - inte speciellt att ha ett bankkontor

    Dock har vi sådan superduperextradeluxkontakt med vår bank vi har för företaget - och den vill jag ha kvar så länge han är bankchef där ... vilket resulterar i att vi har diverse lån till inte alltid lägsta ränta och betalar för internetbetalningar osv ... men kan skjuta på amorteringar, betala in som vi vill, ringa in en överföring och ta mer lån när det behövdes!
  14. 7
    Skulle jag välja idag, skulle det antagligen bli Skandiabanken. Jag gillar service per telefon/mail osv - inte speciellt att ha ett bankkontor

    Dock har vi sådan superduperextradeluxkontakt med vår bank vi har för företaget - och den vill jag ha kvar så länge han är bankchef där ... vilket resulterar i att vi har diverse lån till inte alltid lägsta ränta och betalar för internetbetalningar osv ... men kan skjuta på amorteringar, betala in som vi vill, ringa in en överföring och ta mer lån när det behövdes!
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Swedbank är den avgjort sämsta banken, jag har haft skandia, swedbank och var inte nöjd med någon av dem även om skandia var klart bättre än swedbank (som har en kundservice som är under ALL kritik), maken har haft nordea och har väl aldrig haft några bekymmer med dem. Nu har vi seb och är mycket nöjda med dem.
  16. 8
    Swedbank är den avgjort sämsta banken, jag har haft skandia, swedbank och var inte nöjd med någon av dem även om skandia var klart bättre än swedbank (som har en kundservice som är under ALL kritik), maken har haft nordea och har väl aldrig haft några bekymmer med dem. Nu har vi seb och är mycket nöjda med dem.
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Samma här. Jag bytte från Swedbank till Handelsbanken för 8 år sedan pga. skitdåligt bemötande. Usch, det var riktigt uselt skött. Blir förbannad bara jag tänker på det idag. Men nu är jag jättenöjd!
  18. 9
    Samma här. Jag bytte från Swedbank till Handelsbanken för 8 år sedan pga. skitdåligt bemötande. Usch, det var riktigt uselt skött. Blir förbannad bara jag tänker på det idag. Men nu är jag jättenöjd!

Liknande trådar

  1. Överföring från Nordea till Swedbank?
    By -Catharina- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 17:40
  2. Växla på Nordea eller Forex?
    By Glädje in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 19:47
  3. Nu ger jag upp, Nordea
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 21:36
  4. Nån med Nordea här?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 16:55
  5. Nordea-nån?
    By ~Trixie~ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 07:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar