på tal om dödsannonser, bebis död - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #21
    Men hur vet du så säkert att de var döda på bilden, om det var s otydligt att "tidningen" kan ha missat det?
  2. 21
    Men hur vet du så säkert att de var döda på bilden, om det var s otydligt att "tidningen" kan ha missat det?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #22
    Ja, jag vet att det finns regler och så - och kan tänka mig att snäva in mig lite: Tidningsmakarna har rätt att göra hur de vill med sina regler och sin redigering - men eftersomm man betalar för platsen har _jag_ inga problem med att man ägnar den åt husdjur. Ej heller om man skulle ägna den åt en död människa som inte kände en enda kotte utom den som betalar annonsen. (Under de omständigheterna vore ju allmänintresset rätt begränsat.)
  4. 22
    Ja, jag vet att det finns regler och så - och kan tänka mig att snäva in mig lite: Tidningsmakarna har rätt att göra hur de vill med sina regler och sin redigering - men eftersomm man betalar för platsen har _jag_ inga problem med att man ägnar den åt husdjur. Ej heller om man skulle ägna den åt en död människa som inte kände en enda kotte utom den som betalar annonsen. (Under de omständigheterna vore ju allmänintresset rätt begränsat.)
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #23
    Minns också den diskussionen, den var intensiv och har satt en del spår, tror jag.
  6. 23
    Minns också den diskussionen, den var intensiv och har satt en del spår, tror jag.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #24
    Jag kommer inte ihåg riktigt vad som beslutades,gör du det?
  8. 24
    Jag kommer inte ihåg riktigt vad som beslutades,gör du det?
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #25
    Om det finns stor efterfrågan på att annonsera om avlidna husdjur skulle jag själv nog föredra om tidningarna i så fall hade en särskild sida för dem och inte blandade annonser för mnniskor med annonser om en akvariefisk eller en vandrande pinne som lämnat oss i outsäglig sorg och saknad. Det e visserligen ett beslut som tidningarna för fatta, men jag kan ju i viss mån påverka med plånboken.
  10. 25
    Om det finns stor efterfrågan på att annonsera om avlidna husdjur skulle jag själv nog föredra om tidningarna i så fall hade en särskild sida för dem och inte blandade annonser för mnniskor med annonser om en akvariefisk eller en vandrande pinne som lämnat oss i outsäglig sorg och saknad. Det e visserligen ett beslut som tidningarna för fatta, men jag kan ju i viss mån påverka med plånboken.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #26
    ja jag minns den med., suck....
  12. 26
    ja jag minns den med., suck....
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #27
    Ja, det skulle jag nog också, faktiskt, men jag skulle inte kräva det, tror jag, eller ringa och klaga eller så.
  14. 27
    Ja, det skulle jag nog också, faktiskt, men jag skulle inte kräva det, tror jag, eller ringa och klaga eller så.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #28
    Jag kan kolla upp det om du vill. Tror det var då som kategorin Starka bilder i arkivet kom till.
  16. 28
    Jag kan kolla upp det om du vill. Tror det var då som kategorin Starka bilder i arkivet kom till.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #29
    Jag kanske skulle ringa och klaga om jag upplevde mig som drabbad. Fast då skulle jag å andra sidan kanske inte orka. Tror iallafall inte det skulle kännas nåt vidare om ens makes/barns/mammas dödsannons var helt omringad av kaniners och undulaters.
  18. 29
    Jag kanske skulle ringa och klaga om jag upplevde mig som drabbad. Fast då skulle jag å andra sidan kanske inte orka. Tror iallafall inte det skulle kännas nåt vidare om ens makes/barns/mammas dödsannons var helt omringad av kaniners och undulaters.
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #30
    Nej,det är inte så viktigt. Funderade bara lite......
  20. 30
    Nej,det är inte så viktigt. Funderade bara lite......
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #31
    men albumet är helt vrickat just nu, så bilderna kommer iaf i oordning...
  22. 31
    men albumet är helt vrickat just nu, så bilderna kommer iaf i oordning...
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #32
    Ja där håller jag med dig. Bilderna blandas har jag märkt.
  24. 32
    Ja där håller jag med dig. Bilderna blandas har jag märkt.
  25. Medlem sedan
    Nov 2006
    #33
    Jag vet inte... Jag klipper ändå ut dem, ju, och sparar någon annanstans.
  26. 33
    Jag vet inte... Jag klipper ändå ut dem, ju, och sparar någon annanstans.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. I dödsannonser ser man
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 18:40
  2. Läser du dödsannonser?
    By Ben Dover in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 21:55
  3. Angående dödsannonser
    By Kotthare in forum Ordet är fritt
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 17:16
  4. Sprallig bebis - Lugn bebis
    By Mimmi73 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 23:43
  5. Mer om dödsannonser
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 17:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar