Sås till rökt sik??
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Sås till rökt sik??

    Har en varmrökt sik liggandes i kylen,tänkte äta det imorgon men vet inte vad som passar till. Färskpotatis är givet,men vill gärna ha en kall sås.Har ni nåt tips??
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  2. 1
    Sås till rökt sik?? Har en varmrökt sik liggandes i kylen,tänkte äta det imorgon men vet inte vad som passar till. Färskpotatis är givet,men vill gärna ha en kall sås.Har ni nåt tips??
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    En örtagårdssås tycker jag är givet! Vil du göra det enkelt för dig så ta den färdiga frysta franska örter (tror att det är findus, sånt där litet minipaket). Annars är det suveränt att ta det man har hemma, basilika, timjan, kyndel, dragon, rosmarin... Blanda med CF och salta och peppra (eller om du föredrar turkisk yoghurt så ta det).
  4. 2
    En örtagårdssås tycker jag är givet! Vil du göra det enkelt för dig så ta den färdiga frysta franska örter (tror att det är findus, sånt där litet minipaket). Annars är det suveränt att ta det man har hemma, basilika, timjan, kyndel, dragon, rosmarin... Blanda med CF och salta och peppra (eller om du föredrar turkisk yoghurt så ta det).
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Chiliaioli tycker jag är gott till rökt fisk
  6. 3
    Chiliaioli tycker jag är gott till rökt fisk
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Ja det lät ju enkelt Tack!
  8. 4
    Ja det lät ju enkelt Tack!
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Hur gör jag den isf?
  10. 5
    Hur gör jag den isf?
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Eller så blandar du bara ihop CF/turkisk yoghurt med röd eller svart kaviar och lite finhackad rödlök. Det blir jättegott till!
  12. 6
    Eller så blandar du bara ihop CF/turkisk yoghurt med röd eller svart kaviar och lite finhackad rödlök. Det blir jättegott till!
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Ja,det brukar jg göra till lax,det är jättegott! Jag var sugen på nåt nytt och lite variation.
  14. 7
    Ja,det brukar jg göra till lax,det är jättegott! Jag var sugen på nåt nytt och lite variation.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Chiliaioli recept

    2-3 vitlöksklyftor
    2 äggulor
    2 1/2 dl neutral olja
    salt och peppar
    färsk chili alt. chilipasta

    Tillagning:
    Pressa ned 2-3 vitlöksklyftor i en bunke.
    Tillsätt 2 äggulor och rör sedan DROPPVIS ned 2 1/2 dl neutral olja i ägg och vitlöken.
    OBS! oljan och äggen måste vara samma temperatur för att inte majonäsen ska skära sig.
    Smaka av majonnäsen med salt, peppar och lite finstrimlad färsk chili eller en knivsudd chilipasta.

    Chilipasta brukar jag köpa på coop
  16. 8
    Chiliaioli recept

    2-3 vitlöksklyftor
    2 äggulor
    2 1/2 dl neutral olja
    salt och peppar
    färsk chili alt. chilipasta

    Tillagning:
    Pressa ned 2-3 vitlöksklyftor i en bunke.
    Tillsätt 2 äggulor och rör sedan DROPPVIS ned 2 1/2 dl neutral olja i ägg och vitlöken.
    OBS! oljan och äggen måste vara samma temperatur för att inte majonäsen ska skära sig.
    Smaka av majonnäsen med salt, peppar och lite finstrimlad färsk chili eller en knivsudd chilipasta.

    Chilipasta brukar jag köpa på coop

Liknande trådar

  1. Sås till rökt lax?
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 21:11
  2. Sås till rökt lax?
    By Fridaa in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 00:36
  3. Rökt lax till lunch med vad?
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 07:58
  4. Sås till rökt sik??
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 18:59
  5. sås till rökt lax?
    By luddelina in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 10:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar