Ersttning vanprydande rr? - Sidan 2
Annons:
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    jul 2002
    Vr son slog upp ett jack i pannan nr han var i tv-rsldern, han fick sy 9 stygn och det blev ett rr p ett par cm. Det gav 28 000 kr frn sjuk- och olycksfallsfrskringen. D har vi ett frskringsbelopp p 3 miljoner, men jag vet inte om det har ngon betydelse fr den typen av ersttningar.
  2. 21
    Vr son slog upp ett jack i pannan nr han var i tv-rsldern, han fick sy 9 stygn och det blev ett rr p ett par cm. Det gav 28 000 kr frn sjuk- och olycksfallsfrskringen. D har vi ett frskringsbelopp p 3 miljoner, men jag vet inte om det har ngon betydelse fr den typen av ersttningar.
  3. Medlem sedan
    jun 2007
    Jag anmler alltid alla skador p barnen (eller mig sjlv) just fr att man aldrig kan veta om det blir ngot i framtiden.
    Pengarna som vi har ftt frn frskringsbolagen har vi satt in p barnens konto.
    Sonen hamnade p sjukhus drygt en vecka nr han var 4 mnader, fr detta fick vi ca 8.000 kr i dygnsersttningar och akutersttning plus resekostnader..vi betalar ganska dyra frskringar s d knns det dumt att inte utnyttja dem
  4. 22
    Jag anmler alltid alla skador p barnen (eller mig sjlv) just fr att man aldrig kan veta om det blir ngot i framtiden.
    Pengarna som vi har ftt frn frskringsbolagen har vi satt in p barnens konto.
    Sonen hamnade p sjukhus drygt en vecka nr han var 4 mnader, fr detta fick vi ca 8.000 kr i dygnsersttningar och akutersttning plus resekostnader..vi betalar ganska dyra frskringar s d knns det dumt att inte utnyttja dem
  5. Anonym

Ska bli intressant om ett r...

Oj, vad intressant. Jag har nmligen funderat lite ver detta jag ocks. Min 5-riga dotter ramlade p dagis och fick ka till akuten och sy ihop hakan med 5 stygn. Det blev ett rtt fult, synligt u-format rr kvar som tyvrr inte hamnade under hakan utan liksom rtt p. Vi anmlde till vrt frskringsbolag (Skandia) och dr ska vi skicka in foton efter ett r och vi anmlde ven till kommunens frskring som de har fr skolor och frskolor och dit ska vi skicka foton om tv r. Om ni inte redan vet det ska ni allts ven anmla till kommunens frskringsbolag om olyckan hnder i t ex skolan eller frskolan. Ett par dagar efter lilltjejens olycka var 7-riga dottern i skogen med frskoleklassen och fick en kvist som snrtade till henne under gat. Det blev en ganska ytlig rispa och jag tnkte inte s mycket mer p det. Nu r det dock ett brunt "streck" under gat, frn inre till yttre gonvrn. Ringde till frskringsbolaget, men om man inte har skt lkare tar de inte emot ngon anmlan. S nu har jag lrt mig det - vartenda litet sr i ansiktet skall tillses av lkare hdanefter! Och oavsett om det blir ngon ersttning till lilltjejen och hur mycket det i sna fall blir s nskar jag att hon skulle slippa det fula rret i ansiktet resten av sitt liv. r riktigt ledsen ver det dr faktiskt...
  6. 23
    Ska bli intressant om ett r... Oj, vad intressant. Jag har nmligen funderat lite ver detta jag ocks. Min 5-riga dotter ramlade p dagis och fick ka till akuten och sy ihop hakan med 5 stygn. Det blev ett rtt fult, synligt u-format rr kvar som tyvrr inte hamnade under hakan utan liksom rtt p. Vi anmlde till vrt frskringsbolag (Skandia) och dr ska vi skicka in foton efter ett r och vi anmlde ven till kommunens frskring som de har fr skolor och frskolor och dit ska vi skicka foton om tv r. Om ni inte redan vet det ska ni allts ven anmla till kommunens frskringsbolag om olyckan hnder i t ex skolan eller frskolan. Ett par dagar efter lilltjejens olycka var 7-riga dottern i skogen med frskoleklassen och fick en kvist som snrtade till henne under gat. Det blev en ganska ytlig rispa och jag tnkte inte s mycket mer p det. Nu r det dock ett brunt "streck" under gat, frn inre till yttre gonvrn. Ringde till frskringsbolaget, men om man inte har skt lkare tar de inte emot ngon anmlan. S nu har jag lrt mig det - vartenda litet sr i ansiktet skall tillses av lkare hdanefter! Och oavsett om det blir ngon ersttning till lilltjejen och hur mycket det i sna fall blir s nskar jag att hon skulle slippa det fula rret i ansiktet resten av sitt liv. r riktigt ledsen ver det dr faktiskt...
  7. Medlem sedan
    aug 2002
    24000 :- fr ett 1.5 - 2 cm lngt, alldeles rakt, rr i pannan fick dottern. 12000:- frn kommunens frskring (hnde p dagis) och 12000:- frn vr egen olycksfallsfrskring. Ni anmler vl till ert eget frskringsbolag ocks?
  8. 24
    24000 :- fr ett 1.5 - 2 cm lngt, alldeles rakt, rr i pannan fick dottern. 12000:- frn kommunens frskring (hnde p dagis) och 12000:- frn vr egen olycksfallsfrskring. Ni anmler vl till ert eget frskringsbolag ocks?
  9. Medlem sedan
    nov 2003
    Ska tnka p det i framtiden, tack fr svaret
  10. 25
    Ska tnka p det i framtiden, tack fr svaret
  11. Anonym
    Hejsan
    Har lst era inlgg och undrar om det r frsent att skicka in en skade anmlan p min son,som ramlade och slog upp ett stort jag p haken.Vi beskte en VC som limmade ihop jacket,men det syns vl.Detta r ca 7 r sedan.
    Ngon som vet om man mste anmla inom en viss tid??
    Tack p frhand
  12. 26
    Hejsan
    Har lst era inlgg och undrar om det r frsent att skicka in en skade anmlan p min son,som ramlade och slog upp ett stort jag p haken.Vi beskte en VC som limmade ihop jacket,men det syns vl.Detta r ca 7 r sedan.
    Ngon som vet om man mste anmla inom en viss tid??
    Tack p frhand
  13. Medlem sedan
    dec 2010
    Det finns s mnga olika faktorer som spelar roll nr det kommer till frskringsersttning. Det r helt irrelevant vad andra mnniskor fick fr sina rr d alla frskringar r olika konstruerade. Sen finns det andra faktorer som spelar roll till exempel lder, rrets omfattning och placering.

Hr har du ngra bra sidor du kan lsa p.
    www.trafikskadenamnden.se (om du ftt ett rr pga trafikskada, kolla hr! Se deras rr tabell)
    www.ersttning.nu
    www.folketsombud.se

Be alltid frskringsbolagen motivera deras beslut s kommer du garanterat att frst mer! Och acceptera inte skambud!!
  14. 27
    Det finns s mnga olika faktorer som spelar roll nr det kommer till frskringsersttning. Det r helt irrelevant vad andra mnniskor fick fr sina rr d alla frskringar r olika konstruerade. Sen finns det andra faktorer som spelar roll till exempel lder, rrets omfattning och placering.

Hr har du ngra bra sidor du kan lsa p.
    www.trafikskadenamnden.se (om du ftt ett rr pga trafikskada, kolla hr! Se deras rr tabell)
    www.ersttning.nu
    www.folketsombud.se

Be alltid frskringsbolagen motivera deras beslut s kommer du garanterat att frst mer! Och acceptera inte skambud!!
  15. Medlem sedan
    maj 2006
    Anml alltid skada till frskringsbolaget och lmna de upplysningar de vill ha. Ange ocks vad sjukvrdsrdgivningen rdit er till.
  16. 28
    Anml alltid skada till frskringsbolaget och lmna de upplysningar de vill ha. Ange ocks vad sjukvrdsrdgivningen rdit er till.
  17. Medlem sedan
    nov 2015
    Krm mot rr - http://shytobuy.se
  18. 29
    Krm mot rr - http://shytobuy.se
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

1. Vanprydande rr
    By kids in forum Vrdbidrag/frskringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 13:15
  2. Ni som ger ersttning...
    By SysterYstr in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 12:45
  3. Frskring - vanprydande rr.
    By Kulan in forum Ordet r fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 19:39
  4. Vanprydande rr
    By Bltt in forum Ordet r fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 11:40
  5. Ersttning
    By katten1 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 20:38
Kra beskare.

Det verkar som att du anvnder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt fr frldrar r ett annonsfinansierat community
och har drfr valt att inte stdja anvndningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren fr att att f korrekt anvndareupplevelse.

Vnligen Allt fr frldrar
annons

Faktabank

Artiklar och nyttig information

Annons:
Annons: