Någon som testat någon alternativ...
Astma & allergi - barn
  1. Anonym
    #1

    Någon som testat någon alternativ...

    ...behandling för allergin (själv eller ert barn) t ex akupunktur, homeopati etc? Har för mig att alternativ medicin får användas från 7 års ålder enligt kvacksalverilagen.

    Jag har själv fått akupunktur för ett annat problem som jag upplever att det hade en positiv effekt på, därför undrar jag om någon provat något mot just allergi?
  2. 1
    Någon som testat någon alternativ... ...behandling för allergin (själv eller ert barn) t ex akupunktur, homeopati etc? Har för mig att alternativ medicin får användas från 7 års ålder enligt kvacksalverilagen.

    Jag har själv fått akupunktur för ett annat problem som jag upplever att det hade en positiv effekt på, därför undrar jag om någon provat något mot just allergi?
  3. Anonym
    #2
    Från åtta år är det.
    Sonens atopiska eksem har blivit mycket lindrigare efter en behandling av en duktig kinesiolog.
  4. 2
    Från åtta år är det.
    Sonens atopiska eksem har blivit mycket lindrigare efter en behandling av en duktig kinesiolog.
  5. Anonym
    #3
    vi har med bra resultat, några kapslar vi köpte hos homeopat som var typ allergivaccination, hon var nog typ 4 år då vi körde den i två år och hon har klarat sig SÅ bra sen, lite igen nu efter fem år... har även fått annan hjälp. De får ej behandla under 8 år men de kan alltid ge råd:-)
  6. 3
    vi har med bra resultat, några kapslar vi köpte hos homeopat som var typ allergivaccination, hon var nog typ 4 år då vi körde den i två år och hon har klarat sig SÅ bra sen, lite igen nu efter fem år... har även fått annan hjälp. De får ej behandla under 8 år men de kan alltid ge råd:-)
  7. Anonym
    #4
    mot vilken sorts allergi funkade er homeopatmedicin?
  8. 4
    mot vilken sorts allergi funkade er homeopatmedicin?
  9. Anonym
    #5
    vi körde för pollen. En kollega har fått hjälp med matallergier på sig och barn hos homeopat. En väninna har rekomenderat mig att prova akupunktur mot pälsdjur. Hon fick ett strålande resultat, tyvärr har jag inte hittat någon som utför det i min närhet, geografiskt
  10. 5
    vi körde för pollen. En kollega har fått hjälp med matallergier på sig och barn hos homeopat. En väninna har rekomenderat mig att prova akupunktur mot pälsdjur. Hon fick ett strålande resultat, tyvärr har jag inte hittat någon som utför det i min närhet, geografiskt
  11. Anonym
    #6
    Hur var det med biverkningar för er? En kompis lät sin 11-åring göra det och hon blev enormt påverkad under behandlingsperioden, med trötthet och humörpåverkan. Och behandlingen var lång, mer än ett år tror jag.
  12. 6
    Hur var det med biverkningar för er? En kompis lät sin 11-åring göra det och hon blev enormt påverkad under behandlingsperioden, med trötthet och humörpåverkan. Och behandlingen var lång, mer än ett år tror jag.
  13. Anonym
    #7
    kommer inte helt ihåg, men det var kapslar med "pullver" i som vi trappade upp och jag tror det var under typ fem veckor innan pollen skulle börja. Märkte inget mer än at hon fick njuta av våren som kom:-)
  14. 7
    kommer inte helt ihåg, men det var kapslar med "pullver" i som vi trappade upp och jag tror det var under typ fem veckor innan pollen skulle börja. Märkte inget mer än at hon fick njuta av våren som kom:-)
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8
    däremot finns en klådstillande vätska som heter Derma Optima, har hjälpt både mig o mina barn med kliande hud.
  16. 8
    däremot finns en klådstillande vätska som heter Derma Optima, har hjälpt både mig o mina barn med kliande hud.

Liknande trådar

  1. Vet någon något bra alternativ?
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 00:52
  2. Har någon testat
    By xzxz in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 15:34
  3. Någon som testat VVV?
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 08:00
  4. Någon som har testat?
    By miss_annis in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 14:07
  5. Någon som testat
    By katper in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 18:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar