Matta till runt bord?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Matta till runt bord?

    Jag håller på att titta på möbler till köket, jag vill väldigt gärna ha ett runt bord med iläggsskivor utbudet är väldigt snålt så troligen blir det detta: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40072207
    Jag skulle vilja ha en matta under, men ska den vara rund eller fyrkantig? Vi kommer att ha bordet utan ilägsskiva till vardags, då är det 110cm i diameter, hur stor ska mattan vara då?

    Någon med förslag?
  2. 1
    Matta till runt bord? Jag håller på att titta på möbler till köket, jag vill väldigt gärna ha ett runt bord med iläggsskivor utbudet är väldigt snålt så troligen blir det detta: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40072207
    Jag skulle vilja ha en matta under, men ska den vara rund eller fyrkantig? Vi kommer att ha bordet utan ilägsskiva till vardags, då är det 110cm i diameter, hur stor ska mattan vara då?

    Någon med förslag?
  3. Aleandra
    #2
    Snyggt med runt bord! Men jag hade för min egen del aldrig haft matta under om jag haft bordet i köket. Mina barn spiller en hel del och det skulle aldrig funka.
    Om jag hade haft ett runt bord i vardagsrummet hade jag försökt att få tag i en kvadartisk matta för att bryta av. Kanske köpt en heltäckningsmatta av god kvalitet (100% ull) och fått den langetterad.
  4. 2
    Snyggt med runt bord! Men jag hade för min egen del aldrig haft matta under om jag haft bordet i köket. Mina barn spiller en hel del och det skulle aldrig funka.
    Om jag hade haft ett runt bord i vardagsrummet hade jag försökt att få tag i en kvadartisk matta för att bryta av. Kanske köpt en heltäckningsmatta av god kvalitet (100% ull) och fått den langetterad.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Nej jag vet att det är opraktiskt, men om det blir det vita bordet från IKEA så blir det så ljust och kalt så jag tänkte att en matta skulle göra det lite varmt och ge lite färg. Men jag hoppades på att om man köpter någon slags plastmatta så kanske det går att ha
    Men en kvadratisk matta låter snyggt!
  6. 3
    Nej jag vet att det är opraktiskt, men om det blir det vita bordet från IKEA så blir det så ljust och kalt så jag tänkte att en matta skulle göra det lite varmt och ge lite färg. Men jag hoppades på att om man köpter någon slags plastmatta så kanske det går att ha
    Men en kvadratisk matta låter snyggt!
  7. Anonym
    #4
    En bra regel när man köper matta till matbord är att den ska vara så stor att när man sitter runt bordet står alla stolar på mattan - inte utanför med bakbenen t.ex.
  8. 4
    En bra regel när man köper matta till matbord är att den ska vara så stor att när man sitter runt bordet står alla stolar på mattan - inte utanför med bakbenen t.ex.

Liknande trådar

  1. Färg till ett bord?
    By Mme_Knorr in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 10:28
  2. Bord till fåtöljen?
    By sprengja in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 09:24
  3. Runt vitt bord?
    By hellym in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 10:36
  4. Runt bord i köket
    By Silverkarin in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 21:45
  5. ben till bord
    By verne in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 10:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar