När är det ok att klippa gräset?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    När är det ok att klippa gräset?

    Vi har en grannen som jag retar mig lite på. Hon kan börja klippa gräset vid 7-8 tiden på vardagar som helger. Jag tycker det är lite för tidigt. Efter nio kan jag tycka att det är ok - lite mer humant. Men det kanske är för tidigt det med?

    (Vi bor i ett villa område där tomterna ligger i varandra).
    "There is no try. Either you DO, or DO NOT."
    Min skitviktiga blogg: www.skitviktig.worpdress.com
    Min blogg med målningar: www.camillaolssonart.wordpress .com
  2. 1
    När är det ok att klippa gräset? Vi har en grannen som jag retar mig lite på. Hon kan börja klippa gräset vid 7-8 tiden på vardagar som helger. Jag tycker det är lite för tidigt. Efter nio kan jag tycka att det är ok - lite mer humant. Men det kanske är för tidigt det med?

    (Vi bor i ett villa område där tomterna ligger i varandra).
  3. m-dmed2
    #2
    vardagar kan jag tycka att tidigast 8 är ok.
    helger inte innan kl 10 helst
  4. 2
    vardagar kan jag tycka att tidigast 8 är ok.
    helger inte innan kl 10 helst
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    För min del får folk klippa gräset vilken tid på dygnet som helst. Jag vaknar inte av sådant.

    Men när det gäller vad jag tycker är vanligt folkvett, så tidigast 9 men helst 10. Alla går ju inte upp så tidigt på sin semester eller lediga helg och det tycker jag att man får rätta sig efter.
  6. 3
    För min del får folk klippa gräset vilken tid på dygnet som helst. Jag vaknar inte av sådant.

    Men när det gäller vad jag tycker är vanligt folkvett, så tidigast 9 men helst 10. Alla går ju inte upp så tidigt på sin semester eller lediga helg och det tycker jag att man får rätta sig efter.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag kan också tycka att det är tidigt, men hemma i vårt villaområde kan grannarna (många pensionärer, som i övrigt är hur trevliga och tåliga som helst, så jag klagar helst inte) dra igång såväl gräsklippare som högtryckstvättar så fort dagen gryr...
  8. 4
    Jag kan också tycka att det är tidigt, men hemma i vårt villaområde kan grannarna (många pensionärer, som i övrigt är hur trevliga och tåliga som helst, så jag klagar helst inte) dra igång såväl gräsklippare som högtryckstvättar så fort dagen gryr...
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Jag tycker inte man ska starta upp utomhus aktiviteter som kan störa före kl 9.30 oavsett helg eller vardag.
  10. 5
    Jag tycker inte man ska starta upp utomhus aktiviteter som kan störa före kl 9.30 oavsett helg eller vardag.
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Samma här. Det är som om det finns en oskriven lag att man får väsnas tidigt, men inte sent. Sjusovare ska inte respekteras liksom. Här gnäller grannarna om man klipper efter 18, men liksom hos dig kan de själva sätta igång tidigt om helgerna , utan att blinka. Tror att det har med gammal inställning att göra.
  12. 6
    Samma här. Det är som om det finns en oskriven lag att man får väsnas tidigt, men inte sent. Sjusovare ska inte respekteras liksom. Här gnäller grannarna om man klipper efter 18, men liksom hos dig kan de själva sätta igång tidigt om helgerna , utan att blinka. Tror att det har med gammal inställning att göra.
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    På vardagar är kl. 7.30 helt ok. Parkarbetare, vaktmästare osv börjar ju tidigt så då är det ok för privatpersoner också.

    På helger inte före kl 10 (lite vett och etikett tycker jag)
  14. 7
    På vardagar är kl. 7.30 helt ok. Parkarbetare, vaktmästare osv börjar ju tidigt så då är det ok för privatpersoner också.

    På helger inte före kl 10 (lite vett och etikett tycker jag)
  15. Medlem sedan
    Jul 2008
    #8
    Håller med lottalotta också. Även om vardagar borde detta respekteras. Finns ju en del som kanske är lediga på förmiddagen och behöver sovmorgon för att orka resten av dagen/kvällen. Likaså är många lediga på vardagar också. Alla har inte kontorstid.
  16. 8
    Håller med lottalotta också. Även om vardagar borde detta respekteras. Finns ju en del som kanske är lediga på förmiddagen och behöver sovmorgon för att orka resten av dagen/kvällen. Likaså är många lediga på vardagar också. Alla har inte kontorstid.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Inte före 9, tycker jag. Gärna kanske efter 10.
    /Pillan
  18. 9
    Inte före 9, tycker jag. Gärna kanske efter 10.
    /Pillan
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    Inte före kl 8 iaf. Helst vid nio o framåt. Kan ni prata m gannen?
  20. 10
    Inte före kl 8 iaf. Helst vid nio o framåt. Kan ni prata m gannen?
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    klockan 7-7.30 drog de igång här häromdan....bor i hyreslägenhet...

    Lite i tidigaste laget men jag va ändå uppe så mig stör det inte
  22. 11
    klockan 7-7.30 drog de igång här häromdan....bor i hyreslägenhet...

    Lite i tidigaste laget men jag va ändå uppe så mig stör det inte
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12
    alla är ju inte morgonmänniskor... Så jag tycker också det måste respekteras som alla inte är kvällsmänniskor.. Runt nio tycker jag man kan börja..
  24. 12
    alla är ju inte morgonmänniskor... Så jag tycker också det måste respekteras som alla inte är kvällsmänniskor.. Runt nio tycker jag man kan börja..
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Vardagar kl 8 känns OK för mig. Men visst är det lite typiskt att det ofta är såna som egentligen utan problem kunnat vänta lite som gör det såpass tidigt medans de som inte kan göra det när som helst ändå försöker anpassa det så det stör så lite som möjligt,...
  26. 13
    Vardagar kl 8 känns OK för mig. Men visst är det lite typiskt att det ofta är såna som egentligen utan problem kunnat vänta lite som gör det såpass tidigt medans de som inte kan göra det när som helst ändå försöker anpassa det så det stör så lite som möjligt,...
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14
    Efter 8 på vardagar kan jag tycka, och fram till 20 senast. Men...här bygger de på granntomten...startar typ 7 med sina maskiner. Och höll i går på till 21. Kul.
  28. 14
    Efter 8 på vardagar kan jag tycka, och fram till 20 senast. Men...här bygger de på granntomten...startar typ 7 med sina maskiner. Och höll i går på till 21. Kul.

Liknande trådar

  1. Klippa gräset på lördag kväll
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 20:25
  2. klippa gräset
    By Anonym farsa in forum Stora barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 12:34
  3. Skulle klippa gräset nu
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 19:35
  4. Det går ju inte att klippa gräset när
    By blå fågeln in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:20
  5. att klippa gräset.
    By sarah in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 15:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar