Hans val - hans problem?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Hans val - hans problem?

    Som i att en sambo kan gå till ett mörkkostymbröllop iförd "någon skum lila nyans" och detta är enbart hans problem? Inte alls sambon som ska gå tillsammans med han i lila?

    Så icke i min värld. Vi är en enhet, jag och Mannen. Liiite rubb off räknar jag med
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  2. 1
    Hans val - hans problem? Som i att en sambo kan gå till ett mörkkostymbröllop iförd "någon skum lila nyans" och detta är enbart hans problem? Inte alls sambon som ska gå tillsammans med han i lila?

    Så icke i min värld. Vi är en enhet, jag och Mannen. Liiite rubb off räknar jag med
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Rubb off? Så du tar mentalt ansvar och skulle skämmas å hans vägnar?
  4. 2
    Rubb off? Så du tar mentalt ansvar och skulle skämmas å hans vägnar?
  5. Salander
    #3
    Min man får skämmas för sig själv Hans val hans problem, japp det tycker jag!
  6. 3
    Min man får skämmas för sig själv Hans val hans problem, japp det tycker jag!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Om det står "kavaj" går det bra med vilken prydlig (mörkare) kostym som helst.
    Men visst skulle det kännas kymigt om partnern kom i en kreation som man tyckte var gräslig.
  8. 4
    Om det står "kavaj" går det bra med vilken prydlig (mörkare) kostym som helst.
    Men visst skulle det kännas kymigt om partnern kom i en kreation som man tyckte var gräslig.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Rubbar det off på det viset att de övriga tror att du valt eller i alla fall godkänt hans klädsel och därmed håller dig ansvarig för den?
  10. 5
    Rubbar det off på det viset att de övriga tror att du valt eller i alla fall godkänt hans klädsel och därmed håller dig ansvarig för den?
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Men det vet man ju

    att det är kvinnan som väljer mannens kläder, så självklart får hon stå där med "skammen" om han är udda klädd
  12. 6
    Men det vet man ju att det är kvinnan som väljer mannens kläder, så självklart får hon stå där med "skammen" om han är udda klädd
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Jag är fånig nog att skämmas för min man - om det nu skulle inträffa att han tar på sig "fel" kläder... precis som han inte skulle tycka det var särskilt trevligt att jag gick i jeanskjol om det är balklänning.

    Men det är vi det... sammanflätade till en enhet efter 17 år
  14. 7
    Jag är fånig nog att skämmas för min man - om det nu skulle inträffa att han tar på sig "fel" kläder... precis som han inte skulle tycka det var särskilt trevligt att jag gick i jeanskjol om det är balklänning.

    Men det är vi det... sammanflätade till en enhet efter 17 år
  15. MaryT
    #8
    Jag fattar hur du menar. Om man ska dra paralleller till mitt inlägg lite längre ner så skulle jag skämmas om min partner roffade åt sig tårta innan brudparet har tagit för sig, eller om han inte ställde sig upp när man ska skåla eller så....
    Jag bestämmer ju inte över honom, men jag skulle skämmas ändå. För jag måste ju också vara ett pucko då som hänger med nån som inte fattar bättre.
  16. 8
    Jag fattar hur du menar. Om man ska dra paralleller till mitt inlägg lite längre ner så skulle jag skämmas om min partner roffade åt sig tårta innan brudparet har tagit för sig, eller om han inte ställde sig upp när man ska skåla eller så....
    Jag bestämmer ju inte över honom, men jag skulle skämmas ändå. För jag måste ju också vara ett pucko då som hänger med nån som inte fattar bättre.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Nej jag väljer mina kläder och maken sina och trivs han i sina så trivs jag med honom, att skämmas för min man pga klädval finns inte i min värld.
  18. 9
    Nej jag väljer mina kläder och maken sina och trivs han i sina så trivs jag med honom, att skämmas för min man pga klädval finns inte i min värld.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Jag kan också skämmas för min man, eller jag har aldrig behövt göra det men jag besitter förmågan att göra det Men det handlar nog mer om beteende än klädsel. Tror jag.
  20. 10
    Jag kan också skämmas för min man, eller jag har aldrig behövt göra det men jag besitter förmågan att göra det Men det handlar nog mer om beteende än klädsel. Tror jag.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Jag skulle kräva att han tog på sig en lämplig variant. Det skulle inte gå så långt som att jag fick skämmas.
  22. 11
    Jag skulle kräva att han tog på sig en lämplig variant. Det skulle inte gå så långt som att jag fick skämmas.
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Okej. Jag hör vad du säger, men fattar inte ett smack
  24. 12
    Okej. Jag hör vad du säger, men fattar inte ett smack
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Typ, ja. Delaktighet i brytande av klädkod med tilläg av dålig smak, kanske
  26. 13
    Typ, ja. Delaktighet i brytande av klädkod med tilläg av dålig smak, kanske
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Precis!
  28. 14
    Precis!
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15
    Jag har inte heller behövt det i några viktiga sammanhang... men när han ett tag envisades med att stoppa ner collagetröjan i jeansen när han gick hemma i trädgården och klippte gräsmattan fick jag klart för mig att... jopp - jag kan skämmas för hur han väljer att klä sig
  30. 15
    Jag har inte heller behövt det i några viktiga sammanhang... men när han ett tag envisades med att stoppa ner collagetröjan i jeansen när han gick hemma i trädgården och klippte gräsmattan fick jag klart för mig att... jopp - jag kan skämmas för hur han väljer att klä sig
  31. Medlem sedan
    May 1999
    #16
    Kräva? VAd är det är vilja kunna KRÄVA?
    Och om han inte lyder dig? Vad händer då?
  32. 16
    Kräva? VAd är det är vilja kunna KRÄVA?
    Och om han inte lyder dig? Vad händer då?
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    *s*
  34. 17
    *s*
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Funkar du likadant? Utgår från att kvinnorna i ditt umgänge väljer karkarnas kläder?
  36. 18
    Funkar du likadant? Utgår från att kvinnorna i ditt umgänge väljer karkarnas kläder?
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    *ASG*. Det låter iof inte så skämmigt - mest varmt
  38. 19
    *ASG*. Det låter iof inte så skämmigt - mest varmt
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    Tja. Då är jag kanske inte med honom, helt enkelt. Men just jag och Mannen har passerat det stadiet då ett uppbrott av den anledningen kunde inträffa. Vi tycker lyckligtvis lika i den här (oerhört viktiga ) detaljfrågan.
  40. 20
    Tja. Då är jag kanske inte med honom, helt enkelt. Men just jag och Mannen har passerat det stadiet då ett uppbrott av den anledningen kunde inträffa. Vi tycker lyckligtvis lika i den här (oerhört viktiga ) detaljfrågan.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hans ex
    By Anonym/svartsjuk in forum Kärlek & relationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 15:21
  2. Vad är hans problem???
    By fembarnsmamma in forum Autismspektrum
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 23:32
  3. min som o hans snopp
    By anonymt namn in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 17:30
  4. Hans
    By xyzzy in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 14:01
  5. Hans...
    By Suziq in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 14:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar