Streptokocker?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Streptokocker?

    Hur är det numera med streptokocker? Inte ger man penicillin per automatik längre? Jag har ont i halsen (inte jättemycket men det känns) sedan i söndags eller nåt och är lite småhängig, men inte jättesjuk (fast det blir jag väldigt sällan) och tungan är vit. Ingen feber eller möjligen minimal feber ibland (får nästan aldrig feber). Min mor föreslår läkarkontakt för ev. halsprov, men frågan är om det är nån vits med det...Nån sjukvårdskunnig som vill ge mig nån hint åt något håll eller så ? Halsfluss, influensa eller bara vanligt virus?
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  2. 1
    Streptokocker? Hur är det numera med streptokocker? Inte ger man penicillin per automatik längre? Jag har ont i halsen (inte jättemycket men det känns) sedan i söndags eller nåt och är lite småhängig, men inte jättesjuk (fast det blir jag väldigt sällan) och tungan är vit. Ingen feber eller möjligen minimal feber ibland (får nästan aldrig feber). Min mor föreslår läkarkontakt för ev. halsprov, men frågan är om det är nån vits med det...Nån sjukvårdskunnig som vill ge mig nån hint åt något håll eller så ? Halsfluss, influensa eller bara vanligt virus?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag vet inte... personligen skulle jag inte gå iväg förrän om en vecka om det inte gett med sig.

    Det mesta går över av sig självt
  4. 2
    Jag vet inte... personligen skulle jag inte gå iväg förrän om en vecka om det inte gett med sig.

    Det mesta går över av sig självt
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Är du så pass "pigg" tror jag inte att de lär ge dig något pencillin. Det förkortar sjukdomstiden men såpass marginellt i ett afll som ditt. det kan ju också bara vara ett virus.
  6. 3
    Är du så pass "pigg" tror jag inte att de lär ge dig något pencillin. Det förkortar sjukdomstiden men såpass marginellt i ett afll som ditt. det kan ju också bara vara ett virus.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Nej, personligen skulle inte jag heller det faktiskt. Det var mammas idé. Och jag är ju inte särskilt jättesjuk liksom.
  8. 4
    Nej, personligen skulle inte jag heller det faktiskt. Det var mammas idé. Och jag är ju inte särskilt jättesjuk liksom.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Skönt att höra att fler tycker ungefär som jag !
  10. 5
    Skönt att höra att fler tycker ungefär som jag !
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Jag skulle inte gå förrän jag kände mig ordentligt sjuk eller om det inte gick över/blev bättre inom en rimlig tid.
  12. 6
    Jag skulle inte gå förrän jag kände mig ordentligt sjuk eller om det inte gick över/blev bättre inom en rimlig tid.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    vänta och se hur du mår i helgen.Får du feber och mer ont kan det vara nåt att söka vc för. Annars är det nog bara att försöka kurera dig, te och honung är super.

    Jag fick ont i halsen i våras, men då gjorde det döont och jag fick feber. Jag ringde vc och jag hade halsfluss och fick pc.
  14. 7
    vänta och se hur du mår i helgen.Får du feber och mer ont kan det vara nåt att söka vc för. Annars är det nog bara att försöka kurera dig, te och honung är super.

    Jag fick ont i halsen i våras, men då gjorde det döont och jag fick feber. Jag ringde vc och jag hade halsfluss och fick pc.
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Ja om det är så illa så är det ju en annan sak! Jag lyssnar på er. Mamma har en tendens att göra saker större än de är ,
  16. 8
    Ja om det är så illa så är det ju en annan sak! Jag lyssnar på er. Mamma har en tendens att göra saker större än de är ,
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Nej, eller hur? Minst en vecka iallafall.
  18. 9
    Nej, eller hur? Minst en vecka iallafall.

Liknande trådar

  1. Streptokocker har jag
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 17:08
  2. Kan streptokocker ge...
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 19:15
  3. Streptokocker
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 16:00
  4. Streptokocker
    By anonymt namn in forum Komplikationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 15:20
  5. Streptokocker!
    By tejja in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar