Lite om Sirios village på Kreta
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Lite om Sirios village på Kreta

    Min man och jag samt våra två barn på på 9 och 16 år har precis haft en underbar semester på Kreta. Vi bodde på hotell Sirios i Agia Apostoli. Själva orten är rätt tråkig och det finns inte så mycket liv ute på stan om man är ute efter något sådant. Själva hotellet sirios village är jättemysig. Det är flera bungalows med tre våningar. Det är mycket lugnt och skönt där om man bara vill kopppla av. Jag rekommenderar varmt Sirios Village. Där var människor i alla åldrar. Barnfamiljer, äldre par och framför allt många yngre par också. Det som var lite bökigt var att man fick gå en bra bit ned till stranden. "Byn" liggger uppe på en höjd. Så när man går ned till stranden så är det inga problem men när man skall gå hem i den stekheta värmen så är det rätt jobbigt att gå uppför backen. Vi var på stranden varje förmiddag och gick tillbaka till hotellet strax efter ett för då kunde vi lägga oss i skuggan , ta en siesta, ta ett dopp i poolen. Det är rent och fint på hotellet. En sak får man räkna med att vissa toalettdörrar ute på restauranger kan vara svåra att stänga och att låsa upp. Jag blev inlåst på ett ställe. De fick bryta upp dörren så jag kunde komma ut. Det var handtaget som de inte satt i ordentigt. Puh. Så man får kolla upp lite när man tänker gå in på en toalett. Kolla gärna in handtagen innan ni går in på toaletter ute på restaurangerna i Agia Apostoli i alla fall. Jag blev lite besviken på själva Agia Apostoli. För det var inte så vackert där. Hur är det i Agia Marina? Det lär vara en vacker turistort. Nu var det mina föräldrar som bjöd på resan så då fick det bli Agia Apostoli. Men hotellet det kan man verkligen inte klaga på.
  2. 1
    Lite om Sirios village på Kreta Min man och jag samt våra två barn på på 9 och 16 år har precis haft en underbar semester på Kreta. Vi bodde på hotell Sirios i Agia Apostoli. Själva orten är rätt tråkig och det finns inte så mycket liv ute på stan om man är ute efter något sådant. Själva hotellet sirios village är jättemysig. Det är flera bungalows med tre våningar. Det är mycket lugnt och skönt där om man bara vill kopppla av. Jag rekommenderar varmt Sirios Village. Där var människor i alla åldrar. Barnfamiljer, äldre par och framför allt många yngre par också. Det som var lite bökigt var att man fick gå en bra bit ned till stranden. "Byn" liggger uppe på en höjd. Så när man går ned till stranden så är det inga problem men när man skall gå hem i den stekheta värmen så är det rätt jobbigt att gå uppför backen. Vi var på stranden varje förmiddag och gick tillbaka till hotellet strax efter ett för då kunde vi lägga oss i skuggan , ta en siesta, ta ett dopp i poolen. Det är rent och fint på hotellet. En sak får man räkna med att vissa toalettdörrar ute på restauranger kan vara svåra att stänga och att låsa upp. Jag blev inlåst på ett ställe. De fick bryta upp dörren så jag kunde komma ut. Det var handtaget som de inte satt i ordentigt. Puh. Så man får kolla upp lite när man tänker gå in på en toalett. Kolla gärna in handtagen innan ni går in på toaletter ute på restaurangerna i Agia Apostoli i alla fall. Jag blev lite besviken på själva Agia Apostoli. För det var inte så vackert där. Hur är det i Agia Marina? Det lär vara en vacker turistort. Nu var det mina föräldrar som bjöd på resan så då fick det bli Agia Apostoli. Men hotellet det kan man verkligen inte klaga på.
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Hej och välkommen hem!
    Kul att ni blev nöjda, hoppas shoppingen gick bra? ;-)
  4. 2
    Hej och välkommen hem!
    Kul att ni blev nöjda, hoppas shoppingen gick bra? ;-)

Liknande trådar

  1. Hotell Sirios Village på Kreta?
    By Becky64 in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 16:06
  2. Caldera Village på Kreta
    By Becky64 in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 17:40
  3. Caldera Village på Kreta?
    By Becky64 in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 21:54
  4. Agii Apostoli - Sirios Village
    By ingrid29 in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 21:56
  5. Iolida Village Kreta?
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar