Hur ska JAG klippa mig då?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hur ska JAG klippa mig då?

    Just nu är håret mellanblont, längre än till axlarna och uppklippt så att det är rätt så lockigt samma dag som det får självtorka och sedan vågigt de dagar jag INTE duschar på morgonen...

    Jag ska klippa mig på fredag morgon och mina funderingar går åt lite olika håll: riktigt kort flikig lugg (som då kräver plattång varje morgon, eftersom jag är självlockig), permanent, för att få till ÄNNU mer lockar eller? Ja, eller vaddå?Tips emottages tacksammast
    Toda mi esperanza, eres tú, eres tú.
    Como lluvia fresca en mis manos
    como fuerte brisa, eres tú, eres tú.
    Así, así, eres tú.
  2. 1
    Hur ska JAG klippa mig då? Just nu är håret mellanblont, längre än till axlarna och uppklippt så att det är rätt så lockigt samma dag som det får självtorka och sedan vågigt de dagar jag INTE duschar på morgonen...

    Jag ska klippa mig på fredag morgon och mina funderingar går åt lite olika håll: riktigt kort flikig lugg (som då kräver plattång varje morgon, eftersom jag är självlockig), permanent, för att få till ÄNNU mer lockar eller? Ja, eller vaddå?Tips emottages tacksammast
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Det var en modell förra säsongen tror jag som var rödhårig och jäkligt lockigt hår, tror det var Lindex. Det var skitläckert och skulle passa dig, åtminstone av din avatar att döma!
  4. 2
    Det var en modell förra säsongen tror jag som var rödhårig och jäkligt lockigt hår, tror det var Lindex. Det var skitläckert och skulle passa dig, åtminstone av din avatar att döma!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Ja, det är nog lite den vilda, lite ostyriga varianten jag har i bakhuvudet... Gör sig bra på mig i bankmiljö
  6. 3
    Ja, det är nog lite den vilda, lite ostyriga varianten jag har i bakhuvudet... Gör sig bra på mig i bankmiljö
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Har du provat balsammetoden? Låter som om det kanske skulle vara något för dig.
  8. 4
    Har du provat balsammetoden? Låter som om det kanske skulle vara något för dig.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Har själv varit slav under plattången, och det är inte kul. Det räcker med lite fukt i luften på morgonen, så har man en hel bad hair day...

    Tycker du kan inspireras av Meg Ryans korta frisyrer som hon hade för ett par år sedan. Eller hennes långa lockar i "Women". Busigt, lockigt hår kan vara jättefint i kombo med en mer klassisk klädlook!

    Eller - om du vågar kolla på en äldre modell - så har Lauren Hutton väldigt vackert hår tycker jag. Naturligt och fint.
  10. 5
    Har själv varit slav under plattången, och det är inte kul. Det räcker med lite fukt i luften på morgonen, så har man en hel bad hair day...

    Tycker du kan inspireras av Meg Ryans korta frisyrer som hon hade för ett par år sedan. Eller hennes långa lockar i "Women". Busigt, lockigt hår kan vara jättefint i kombo med en mer klassisk klädlook!

    Eller - om du vågar kolla på en äldre modell - så har Lauren Hutton väldigt vackert hår tycker jag. Naturligt och fint.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Lauren Hutton och Meg Ryan är ju klockrena beskrivningar på hur jag har eller har haft håret tidigare, så jag ska kolla närmare på vilka frisyrer de har haft...
  12. 6
    Lauren Hutton och Meg Ryan är ju klockrena beskrivningar på hur jag har eller har haft håret tidigare, så jag ska kolla närmare på vilka frisyrer de har haft...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Har testat, men gillar det inte riktigt. Tycker att det blir snyggt på håll, men jag vill ha RENT...
  14. 7
    Har testat, men gillar det inte riktigt. Tycker att det blir snyggt på håll, men jag vill ha RENT...
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Ah, ok. Tänker inte starta en ny debatt men många med mig anser att det blir rent även utan traditionell schampotvätt :-)
  16. 8
    Ah, ok. Tänker inte starta en ny debatt men många med mig anser att det blir rent även utan traditionell schampotvätt :-)
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag är en sådan där som inte ens vill ha för "bra" shampo, utan helst vill ha det sådär "diskmedelsrent" Jag förstår dina argument och har lobbat för shampofritt för en del kompisar...
  18. 9
    Jag är en sådan där som inte ens vill ha för "bra" shampo, utan helst vill ha det sådär "diskmedelsrent" Jag förstår dina argument och har lobbat för shampofritt för en del kompisar...
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10
    Synd att metoden inte passade dig (men modigt av dig att prova i alla fall:-) ..
  20. 10
    Synd att metoden inte passade dig (men modigt av dig att prova i alla fall:-) ..

Liknande trådar

  1. Ska klippa mig
    By l.i.l.l.a.n in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 22:12
  2. Nu ska jag klippa mig
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 12:44
  3. Klippa med sax
    By fru_bill in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 15:25
  4. På tal om klippa hår
    By mallimell+3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 10:00
  5. Klippa eller inte klippa??
    By Katta1 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar