Antibiotika - feber igen?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Antibiotika - feber igen?

    Min dotter på ett år har ätit antibiotika mot halsfluss sedan i fredags. Nu idag har hon fått feber igen. Jag ska snart åka in igen med henne. Men tänkte fråga om ni vet något om till exempel de blir extra mottagliga mot andra infektioner då de äter antibiotika... eller om liknande hänt era barn och vad var det då?
    Jag shoppar - alltså finns jag!!!
  2. 1
    Antibiotika - feber igen? Min dotter på ett år har ätit antibiotika mot halsfluss sedan i fredags. Nu idag har hon fått feber igen. Jag ska snart åka in igen med henne. Men tänkte fråga om ni vet något om till exempel de blir extra mottagliga mot andra infektioner då de äter antibiotika... eller om liknande hänt era barn och vad var det då?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Vad är det för pencillin?
  4. 2
    Vad är det för pencillin?
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    PenIcillin heter det ju. Lär mig aldrig...
  6. 3
    PenIcillin heter det ju. Lär mig aldrig...
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Det är Kåvepenin som hon ska äta i 10 dagar..
  8. 4
    Det är Kåvepenin som hon ska äta i 10 dagar..
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Virus?

    Det har hänt sonen en gång, men då var det en virusinfektion han fick under pågående antibiotikakur. Men vi var på VC och de kollade att antibiotikan funkade som den skulle. Eller så biter inte pc´n på infektionen. Ring dem!
  10. 5
    Virus? Det har hänt sonen en gång, men då var det en virusinfektion han fick under pågående antibiotikakur. Men vi var på VC och de kollade att antibiotikan funkade som den skulle. Eller så biter inte pc´n på infektionen. Ring dem!
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Jag har ringt sjukvårdsupplysningen och de rekommenderade mig att åka in, så det ska jag göra.

    Kan ju hända att den inte biter ordentligt för hon äter fortfarande inte okej och är ganska allmänt missnöjd...
    Tack för svar!!
  12. 6
    Jag har ringt sjukvårdsupplysningen och de rekommenderade mig att åka in, så det ska jag göra.

    Kan ju hända att den inte biter ordentligt för hon äter fortfarande inte okej och är ganska allmänt missnöjd...
    Tack för svar!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Låter klokt.

    hoppas hon kryar på sig snart
  14. 7
    Låter klokt. hoppas hon kryar på sig snart
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8

    Det kan vara så att hon sviktar

    för att de gett henne fel sort. Odlade de?
    Sonen åt kåvepenin som tvååring mot halsfluss, fick hög feber sista dagen av kuren och fick då Spektramox som bet på den bakterie han hade.
    Att jag minns hur gammal han var är för att två kurer på raken förmodligen var orsaken till invaginationen (en sorts barntarmvred typ) och vi blev inlagda.

    Om de inte odlade (så du vet att de vet vilken bakterie det är) så ring tillbaka för då kan det vara så att den pc inte är rätt.

    Nu ska jag dra till jobbet, ville bara svara först!
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  16. 8
    Det kan vara så att hon sviktar för att de gett henne fel sort. Odlade de?
    Sonen åt kåvepenin som tvååring mot halsfluss, fick hög feber sista dagen av kuren och fick då Spektramox som bet på den bakterie han hade.
    Att jag minns hur gammal han var är för att två kurer på raken förmodligen var orsaken till invaginationen (en sorts barntarmvred typ) och vi blev inlagda.

    Om de inte odlade (så du vet att de vet vilken bakterie det är) så ring tillbaka för då kan det vara så att den pc inte är rätt.

    Nu ska jag dra till jobbet, ville bara svara först!
  17. Medlem sedan
    Aug 2009
    #9
    Vid halsfluss kan man ringa läkarbilen om man bor i Malmö. www.lakarbilen.se
  18. 9
    Vid halsfluss kan man ringa läkarbilen om man bor i Malmö. www.lakarbilen.se

Liknande trådar

  1. Feber igen....
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 15:16
  2. Hög feber igen
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 18:18
  3. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  4. Feber igen
    By Bibblan in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 14:09
  5. Fått antibiotika-när träna igen?
    By SanktaCecilia in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 16:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar