snor snor snor.....dagis?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    snor snor snor.....dagis?

    Calle snorar massor,men är inte sjuk,ingen feber ....inget mer alls,bara äckligt snor.Han håller på att få tänder (igen!) och har ju varit förkyld förra veckan....skulle ni låta honom va på dagis ?
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    snor snor snor.....dagis? Calle snorar massor,men är inte sjuk,ingen feber ....inget mer alls,bara äckligt snor.Han håller på att få tänder (igen!) och har ju varit förkyld förra veckan....skulle ni låta honom va på dagis ?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Japp, det skulle jag! Under förutsättning att han orkar med det såklart!
  4. 2
    Japp, det skulle jag! Under förutsättning att han orkar med det såklart!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Jag har tyckt att det varit jättejobbigt att lämna snoriga barn på dagis, men då skulle min dotter få vara hemma 6 månader per år eftersom hon snorar oerhört när hon får tänder.

    Är Calle som henne så hade han fått gått för mig
  6. 3
    Jag har tyckt att det varit jättejobbigt att lämna snoriga barn på dagis, men då skulle min dotter få vara hemma 6 månader per år eftersom hon snorar oerhört när hon får tänder.

    Är Calle som henne så hade han fått gått för mig
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Mina barn får gå

    Om det bara är rinnsnuva och de inte är det minsta allmänpåverkade. Snora kan de ju göra från september till maj när de är små och det funkar ju liksom inte att vabba hela tiden.

    Är snoret rejält segt och gult så brukar mina även vara allmänpåverkade och hålls hemma men genomskinligt till ljusgult snor rinner till och från hela vintern känns det som.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Mina barn får gå Om det bara är rinnsnuva och de inte är det minsta allmänpåverkade. Snora kan de ju göra från september till maj när de är små och det funkar ju liksom inte att vabba hela tiden.

    Är snoret rejält segt och gult så brukar mina även vara allmänpåverkade och hålls hemma men genomskinligt till ljusgult snor rinner till och från hela vintern känns det som.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Ja så länge det inte påverkar hans allmäntillstånd så hade jag låtit honom gå till dagis..
  10. 5
    Ja så länge det inte påverkar hans allmäntillstånd så hade jag låtit honom gå till dagis..
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Om han mår bra för övrigt, skulle jag inte tveka att lämna honom. Mina barn är snoriga från slutet av augusti till någon gång i maj ungefär. Så länge kan jag inte hålla dem hemma. Enligt läkare som min kollega pratat med smittar man som regel inte heller när man är snorig, utan det gör man oftast två dagar innnan förkylningen bryter ut.
  12. 6
    Om han mår bra för övrigt, skulle jag inte tveka att lämna honom. Mina barn är snoriga från slutet av augusti till någon gång i maj ungefär. Så länge kan jag inte hålla dem hemma. Enligt läkare som min kollega pratat med smittar man som regel inte heller när man är snorig, utan det gör man oftast två dagar innnan förkylningen bryter ut.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    När mina äldsta var små fick man en liten bok från förskolan som hette "när ska barnet vara hemma?" eller nåt liknande? den följde jag om jag var osäker...får man ingen sån nu?
    Säger som de andra...lite snor utan några andra symtom ja då skulle han få gå på förskola
  14. 7
    När mina äldsta var små fick man en liten bok från förskolan som hette "när ska barnet vara hemma?" eller nåt liknande? den följde jag om jag var osäker...får man ingen sån nu?
    Säger som de andra...lite snor utan några andra symtom ja då skulle han få gå på förskola
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Sådana häften delade vi oxå ut på min senaste arb plats. Men en del föräldrar trodde inte vi skulle märka om barnen var "för sjuka" för att vara på dagis/skolan.. Så de chansade många ggr.
    Ibland fick vi höra av barnet att de hade typ kräkt på natten/morgonen.. Sånt e ju kul att får höra..
  16. 8
    Sådana häften delade vi oxå ut på min senaste arb plats. Men en del föräldrar trodde inte vi skulle märka om barnen var "för sjuka" för att vara på dagis/skolan.. Så de chansade många ggr.
    Ibland fick vi höra av barnet att de hade typ kräkt på natten/morgonen.. Sånt e ju kul att får höra..
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Sånt där gör en förbannad! när mina var små så var det flera gånger man skulle lämna och man träffade på någon i "kapprummet" som man pratade med...och då kunde barnet säga "jag kräktes inatt!" "nej,nej..lilla gumman det var ju flera dagar sen" säger mamman..."näää...det var ju inatt mamma!" inte konstigt att all skit bara går runt när man tänker så kort..
  18. 9
    Sånt där gör en förbannad! när mina var små så var det flera gånger man skulle lämna och man träffade på någon i "kapprummet" som man pratade med...och då kunde barnet säga "jag kräktes inatt!" "nej,nej..lilla gumman det var ju flera dagar sen" säger mamman..."näää...det var ju inatt mamma!" inte konstigt att all skit bara går runt när man tänker så kort..
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Jag har inte fått något sånt häfte någon gång, min äldste är visserligen bara 11 år.
    Men jag har gått på det sunda förnuftet, rinnig näsa är okej, men aldrig att jag hade lämnat ett barn med feber eller magsjuka..
  20. 10
    Jag har inte fått något sånt häfte någon gång, min äldste är visserligen bara 11 år.
    Men jag har gått på det sunda förnuftet, rinnig näsa är okej, men aldrig att jag hade lämnat ett barn med feber eller magsjuka..
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11
    Jag tycker att det beror på hur mycket snor det är. Är det så att det rinner och rinner hade jag inte lämnat.
    Tänk själv hur ofta man ser barn med rinnande näsa på dagis. Det snoret hamnar överallt eftersom det oftast inte torkas bort av fröknarna direkt.
    Hur är hans allmäntillstånd ??
  22. 11
    Jag tycker att det beror på hur mycket snor det är. Är det så att det rinner och rinner hade jag inte lämnat.
    Tänk själv hur ofta man ser barn med rinnande näsa på dagis. Det snoret hamnar överallt eftersom det oftast inte torkas bort av fröknarna direkt.
    Hur är hans allmäntillstånd ??
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Ja har han ingen feber och verkar vara sitt vanliga jag, förutom snoret så skulle jag låta honom gå.
  24. 12
    Ja har han ingen feber och verkar vara sitt vanliga jag, förutom snoret så skulle jag låta honom gå.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Om jag hade möjlighet att vara hemma så hade jag var jag det... Det där anser jag är att vara sjuk.
  26. 13
    Om jag hade möjlighet att vara hemma så hade jag var jag det... Det där anser jag är att vara sjuk.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Precis sådär tänker jag också... Om snoret rinner överallt och det kan hamna på leksaker och andra barn så känns det inte så trevligt...
  28. 14
    Precis sådär tänker jag också... Om snoret rinner överallt och det kan hamna på leksaker och andra barn så känns det inte så trevligt...

Liknande trådar

  1. Hemma från dagis pga variga ögon/snor?
    By Omaster in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 12:50
  2. Snor, snor och åter snor!!
    By anonymt namn in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 19:10
  3. Snor snor och så liter mera snor
    By Eowyn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 11:10
  4. Snor snor i långa strängar....
    By .Flingan in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 12:53
  5. Snor, snor, host och förkylning...
    By tus_ in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar