Skola m musikklasser i Sthlm?
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    Skola m musikklasser i Sthlm?

    Någon som vet vilka skolor det finns med musikklasser i Stockholm, förutom Adolf Fredrik?
  2. 1
    Skola m musikklasser i Sthlm? Någon som vet vilka skolor det finns med musikklasser i Stockholm, förutom Adolf Fredrik?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Jag vet inte om det finns några fler skolor med så utpräglade musikklass som Adolf Fredrik, men kulturprofil med mycket musik har väl t.ex. Kulturama i Hammarby sjöstad (årskurs 4-9) och Blommensbergsskolan i Liljeholmen (årskurs 6-9). På stadens hemsida kan du hitta en broschyr med beskrivning av samtliga grundskolor i Stockholms stad: http://www.stockholm.se/ForskolaSkol...ja-grundskola/ ( "Dags att välja skola" heter broschyren). Sen kan det ju finnas skolor med musikprofil i närliggande kommuner också.
  4. 2
    Jag vet inte om det finns några fler skolor med så utpräglade musikklass som Adolf Fredrik, men kulturprofil med mycket musik har väl t.ex. Kulturama i Hammarby sjöstad (årskurs 4-9) och Blommensbergsskolan i Liljeholmen (årskurs 6-9). På stadens hemsida kan du hitta en broschyr med beskrivning av samtliga grundskolor i Stockholms stad: http://www.stockholm.se/ForskolaSkol...ja-grundskola/ ( "Dags att välja skola" heter broschyren). Sen kan det ju finnas skolor med musikprofil i närliggande kommuner också.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    lilla akademin finns ju. En friskola med musik.
  6. 3
    lilla akademin finns ju. En friskola med musik.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Engelbrektsskolan på Östermalm har musik/dans-profil i år 4-6 och pop/rock-profil för år 7-9.
  8. 4
    Engelbrektsskolan på Östermalm har musik/dans-profil i år 4-6 och pop/rock-profil för år 7-9.
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Har för mig att Eriksdalsskolan har musikprofiler, men det är nog bäst att kolla på Stockholms stad och klicka sig fram.
  10. 5
    Har för mig att Eriksdalsskolan har musikprofiler, men det är nog bäst att kolla på Stockholms stad och klicka sig fram.

Liknande trådar

  1. Skola i Sthlm, V-ås, U-sala, Gbg el Hbg?
    By Mammuten in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 19:44
  2. NPF högfungerande, skola i sthlm?
    By tycoona in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 21:59
  3. hägerstenshamnens skola? Sthlm
    By evwa in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 14:15
  4. hägerstenshamnens skola? Sthlm
    By evwa in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 20:55
  5. Bra skola Sthlm
    By Flytt efter jul in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar