Bärbar dator till pensionär
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Bärbar dator till pensionär

    Som ska surfa lite, skicka mail på Hotmail och möjligen tanka in lite bilder från digitalkameran... vad behöver man för storlek på hårddisken till det och hur snabb räcker det att den är blablabla?
    (Jag kan inte ett smack om saken som ni hör, men ni får gärna tala om vad jag bör veta. )
  2. 1
    Bärbar dator till pensionär Som ska surfa lite, skicka mail på Hotmail och möjligen tanka in lite bilder från digitalkameran... vad behöver man för storlek på hårddisken till det och hur snabb räcker det att den är blablabla?
    (Jag kan inte ett smack om saken som ni hör, men ni får gärna tala om vad jag bör veta. )
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Denna rek maken sina föräldrar och min mamma
    http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2743054

    Duger för dem att surfa maila och fixa med foton på ypperligt.
  4. 2
    Denna rek maken sina föräldrar och min mamma
    http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2743054

    Duger för dem att surfa maila och fixa med foton på ypperligt.
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #3
    Herregud vad billiga de blivit. Men desto bättre!
    Den såg bra ut till dom - stort tack för hjälpen!
  6. 3
    Herregud vad billiga de blivit. Men desto bättre!
    Den såg bra ut till dom - stort tack för hjälpen!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Jag tror inget som säljs nu

    Är för dåligt för det användningsområdet faktiskt, det brukar vara rätt väl tilltaget. Det som kan vara snålt tilltaget är väl isf internminnet. Hårddisk och processor ska inte vara några problem.

    Jag vet iaf att när Vista var rätt nytt så såldes en del datorer med lite för lite internminne för vad som egentligen var vettigt att köra vista på men nu kanske de är i fas igen.

    Men däremot ska väl skärmen vara rätt stor om det är en pensionär som ska ha den, vet ju hur mina föräldrar funkar
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Jag tror inget som säljs nu Är för dåligt för det användningsområdet faktiskt, det brukar vara rätt väl tilltaget. Det som kan vara snålt tilltaget är väl isf internminnet. Hårddisk och processor ska inte vara några problem.

    Jag vet iaf att när Vista var rätt nytt så såldes en del datorer med lite för lite internminne för vad som egentligen var vettigt att köra vista på men nu kanske de är i fas igen.

    Men däremot ska väl skärmen vara rätt stor om det är en pensionär som ska ha den, vet ju hur mina föräldrar funkar
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    *harklar mig* Och vad gör internminnet? (Ja, jag är medveten om att jag borde veta det här...)

    Bra med skärmen där!
  10. 5
    *harklar mig* Och vad gör internminnet? (Ja, jag är medveten om att jag borde veta det här...)

    Bra med skärmen där!
  11. Medlem sedan
    Aug 2009
    #6
    Ju större internminne ju fler bollar i luften med datorn, ha 827278 program öppna och växla emellan.
  12. 6
    Ju större internminne ju fler bollar i luften med datorn, ha 827278 program öppna och växla emellan.
  13. Medlem sedan
    May 2008
    #7
    Ah! Det kommer nog inte att behövas alls i det här fallet så då klarar vi oss nog på vilket internminne som helst på marknaden.
  14. 7
    Ah! Det kommer nog inte att behövas alls i det här fallet så då klarar vi oss nog på vilket internminne som helst på marknaden.
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8
    Om datorn du tänker köpa är utrustad med Windows Vista (vilket jag hoppas att den inte är) så behöver du 3 GB i internminne för att Windows ska funka utan problem. Även virusskydd, bildbehandlingsprogram, e-postprogram och webbläsare kräver minne. 3 GB blir bra. Mindre är dåligt, mer behövs inte.
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  16. 8
    Om datorn du tänker köpa är utrustad med Windows Vista (vilket jag hoppas att den inte är) så behöver du 3 GB i internminne för att Windows ska funka utan problem. Även virusskydd, bildbehandlingsprogram, e-postprogram och webbläsare kräver minne. 3 GB blir bra. Mindre är dåligt, mer behövs inte.
  17. Medlem sedan
    Aug 2009
    #9
    Exakt vad maken säger med och TYVÄRR finns fanimej knappt ngn att hitta utan detta vista
  18. 9
    Exakt vad maken säger med och TYVÄRR finns fanimej knappt ngn att hitta utan detta vista
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10
    Om man kan och orkar vänta, så är ju Windows 7 på intågande. Jag har svårt att tänka mig att det är segare än Vista.
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  20. 10
    Om man kan och orkar vänta, så är ju Windows 7 på intågande. Jag har svårt att tänka mig att det är segare än Vista.
  21. Medlem sedan
    May 2008
    #11
    Tack, kanonbra att få en siffra som riktmärke!
  22. 11
    Tack, kanonbra att få en siffra som riktmärke!
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Internminnet är det som

    Datorn använder när den jobbar. Ett snabbt minne som den använder till det som den behöver hålla rätt på här och nu. Har man för litet internminne så måste datorn börja flytta en del av det som den egentligen skulle vilja ha i internminnet på hårddisken och där tar det tiiiiiid att läsa och skriva (ja i jämförelse alltså)

    Även om jag jobbar med datorer så är jag fruktansvärt kass på att hålla mig uppdaterad med vad som är lagom just nu men jag gissar på nåt i stil med 2 GB internminne vore trevligt. Någon som har bättre koll kan ju rätta mig om jag har fel.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  24. 12
    Internminnet är det som Datorn använder när den jobbar. Ett snabbt minne som den använder till det som den behöver hålla rätt på här och nu. Har man för litet internminne så måste datorn börja flytta en del av det som den egentligen skulle vilja ha i internminnet på hårddisken och där tar det tiiiiiid att läsa och skriva (ja i jämförelse alltså)

    Även om jag jobbar med datorer så är jag fruktansvärt kass på att hålla mig uppdaterad med vad som är lagom just nu men jag gissar på nåt i stil med 2 GB internminne vore trevligt. Någon som har bättre koll kan ju rätta mig om jag har fel.
  25. Medlem sedan
    Aug 2009
    #13
    3 säger maken och cicci med vista
  26. 13
    3 säger maken och cicci med vista
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Det här är windows egna

    siffror men de tror jag man ska ta med det stora saltkaret. Det låter väldigt lite tycker jag http://www.microsoft.com/windows/win...uirements.aspx
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  28. 14
    Det här är windows egna siffror men de tror jag man ska ta med det stora saltkaret. Det låter väldigt lite tycker jag http://www.microsoft.com/windows/win...uirements.aspx
  29. Medlem sedan
    Feb 2005
    #15
    Japp, det _går_ att köra Windows Vista med de siffrorna, men inte om man förväntar sig att kunna göra något annat samtidigt som man kör Windows
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  30. 15
    Japp, det _går_ att köra Windows Vista med de siffrorna, men inte om man förväntar sig att kunna göra något annat samtidigt som man kör Windows
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    Nä precis

    Det låter som kraven för att datorn ö h t ska starta upp
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  32. 16
    Nä precis Det låter som kraven för att datorn ö h t ska starta upp

Liknande trådar

  1. sladd till bärbar dator!
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 10:38
  2. apapter till bärbar dator
    By spinucklan in forum Bilsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 10:15
  3. adapter till bärbar dator
    By spinucklan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 22:12
  4. Bärbar dator till spel??
    By lilla_A in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 19:41
  5. Tangentbord till bärbar dator?
    By Julia in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar