Hårfärgning?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Hårfärgning?

    Är det ok att färga håret när man är gravid? Imina tidigare graviditeter har jag inte funderat på detta utan färgat på som vanligt men har nu för mig att jag hört nåt om detta... Hur gör ni? Jag antar att det är fler än jag här inne som har ett och annat grått strå :-). Det börjar verkligen bli dags för mig nu, men jag vill ju inte äventyra något...
  2. 1
    Hårfärgning? Är det ok att färga håret när man är gravid? Imina tidigare graviditeter har jag inte funderat på detta utan färgat på som vanligt men har nu för mig att jag hört nåt om detta... Hur gör ni? Jag antar att det är fler än jag här inne som har ett och annat grått strå :-). Det börjar verkligen bli dags för mig nu, men jag vill ju inte äventyra något...
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Jag färgar håret (nivå 2) var sjätte vecka.
    Tre söner födda 02, 05, 09. Gravid med BF 120619.
  4. 2
    Jag färgar håret (nivå 2) var sjätte vecka.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Hej. Jag färgar håret var sjätte vecka. Obs, ej blekning utan permanent färgning. Har aldrig noterat något el hört något om detta. 3 girls
  6. 3
    Hej. Jag färgar håret var sjätte vecka. Obs, ej blekning utan permanent färgning. Har aldrig noterat något el hört något om detta. 3 girls
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    färgade och blekte i slingor vid ett par tillfällen när jag väntade l. blekningen tog hon inte ända in i hårbotten och när jag frågade om färgning och blekning skulle vara någon fara för bebis så sa hon nej. det bör ju en hårfrisörska veta eller hur? så färga du på.
  8. 4
    färgade och blekte i slingor vid ett par tillfällen när jag väntade l. blekningen tog hon inte ända in i hårbotten och när jag frågade om färgning och blekning skulle vara någon fara för bebis så sa hon nej. det bör ju en hårfrisörska veta eller hur? så färga du på.
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    Tack för svaren. Ska nog sluta oroa mig för allt :-)
  10. 5
    Tack för svaren. Ska nog sluta oroa mig för allt :-)
  11. Anonym Frisör
    #6
    Ingen fara, färga, blek och permanenta på ni!
  12. 6
    Ingen fara, färga, blek och permanenta på ni!

Liknande trådar

  1. Hårfärgning it is
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-03, 20:50
  2. Hårfärgning
    By fyrabarnsmor in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 17:00
  3. hårfärgning..
    By LuddesMamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 13:44
  4. Hårfärgning
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 11:48
  5. Hårfärgning
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 11:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar