Väntar på fertilitetsutredning Cura
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Väntar på fertilitetsutredning Cura

    Hej! I dag har jag ringt CURA i Malmö och fått en tid för fertilitetsutredning. Ska dit om en månad. Har försökt i 1,5 år och inte lyckats bli gravid. Kanske pga att jag har Hypotyreos, underfunktion i Sköldkörteln. Min läkare tycker jag ska prova på egen hand i ett år till, och sen göra utredning, men jag vill göra utredningen nu och ringde till Cura. Var beredd på att få samma svar där, men hon skrev upp oss på första bästa tid! Visserligen kostar det då 4000 kr men vad fasiken, jag är så jäkla less på denna eviga väntan och ovisshet! Är 37 år så jag har ju inte så många år på mig! Spännande! Jag hoppas bara att min sambo också tycker det... ibland börjar jag tvivla på att han vill ha barn med mig, han har en 4 årig dotter sen tidigare, och har väl inte samma desperata behov som jag har. Jag håller på att deppa ihop av allt detta!!!
    Har någon erfarenhet från Cura i Malmö?
  2. 1
    Väntar på fertilitetsutredning Cura Hej! I dag har jag ringt CURA i Malmö och fått en tid för fertilitetsutredning. Ska dit om en månad. Har försökt i 1,5 år och inte lyckats bli gravid. Kanske pga att jag har Hypotyreos, underfunktion i Sköldkörteln. Min läkare tycker jag ska prova på egen hand i ett år till, och sen göra utredning, men jag vill göra utredningen nu och ringde till Cura. Var beredd på att få samma svar där, men hon skrev upp oss på första bästa tid! Visserligen kostar det då 4000 kr men vad fasiken, jag är så jäkla less på denna eviga väntan och ovisshet! Är 37 år så jag har ju inte så många år på mig! Spännande! Jag hoppas bara att min sambo också tycker det... ibland börjar jag tvivla på att han vill ha barn med mig, han har en 4 årig dotter sen tidigare, och har väl inte samma desperata behov som jag har. Jag håller på att deppa ihop av allt detta!!!
    Har någon erfarenhet från Cura i Malmö?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Ingen erfarenhet från Malmö ... men från hypothyreos.
    Jag har också det, och det skall väl inte vara något problem så länge man behandlar det.
    Du äter väl levaxin?
    Kollar du ditt TSH-värde regelbundet?
    Så länge det ligger under 2 (gärna 1-1.5) så borde inte det påverka gravididetschanserna.
  4. 2
    Ingen erfarenhet från Malmö ... men från hypothyreos.
    Jag har också det, och det skall väl inte vara något problem så länge man behandlar det.
    Du äter väl levaxin?
    Kollar du ditt TSH-värde regelbundet?
    Så länge det ligger under 2 (gärna 1-1.5) så borde inte det påverka gravididetschanserna.
  5. Infertilia
    #3
    Men,allså vad är det för läkare!? Vilken korkskalle som gav er rådet att fortsätta försöka,det var direkt oetiskt!När man fyllt 35 har man rätt till utredning efter ett halvår av den enkla anledningen att går det så illa att man behöver IVF ska man ha en chans att få det gratis.
    Önskar lycka till med allt!
  6. 3
    Men,allså vad är det för läkare!? Vilken korkskalle som gav er rådet att fortsätta försöka,det var direkt oetiskt!När man fyllt 35 har man rätt till utredning efter ett halvår av den enkla anledningen att går det så illa att man behöver IVF ska man ha en chans att få det gratis.
    Önskar lycka till med allt!
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Tack jag har inte fått så mycket information av varken läkaren eller gyn, de säger bara att jag ska fortsätta försöka själv och återkomma om ett år om inget hänt... man blir så less att ingen bryr sig eller förklarar närmare vad som gäller. Ingen av de har nämt att landstinget kan betala IVF i vissa fall!!! Tack för lyckönskningar, det värmer!
  8. 4
    Tack jag har inte fått så mycket information av varken läkaren eller gyn, de säger bara att jag ska fortsätta försöka själv och återkomma om ett år om inget hänt... man blir så less att ingen bryr sig eller förklarar närmare vad som gäller. Ingen av de har nämt att landstinget kan betala IVF i vissa fall!!! Tack för lyckönskningar, det värmer!
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Ja visst äter jag levaxin, och min läkare sa att efter att jag blivit rätt inställd ska jag vänta ett halvår INNAN jag överhuvudtaget försöker, och sen FÖRSÖKA I ETT ÅR och SEN om jag inte lyckats själv... DÅ skulle jag få göra en utredning... då skulle jag vara drygt 39 år då.... Tur att jag kontaktade en IVF-klinik och frågade där!! Man blir så himla trött
  10. 5
    Ja visst äter jag levaxin, och min läkare sa att efter att jag blivit rätt inställd ska jag vänta ett halvår INNAN jag överhuvudtaget försöker, och sen FÖRSÖKA I ETT ÅR och SEN om jag inte lyckats själv... DÅ skulle jag få göra en utredning... då skulle jag vara drygt 39 år då.... Tur att jag kontaktade en IVF-klinik och frågade där!! Man blir så himla trött
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Jag håller med föregående att läkaren verkar korkad. Där jag bor räcker det med att man har försökt i 1 år för att få en utredning. Dessutom betalar landstinget 3 IVF-försök. Be om att få komma till en annan läkare inom landstinget.
  12. 6
    Jag håller med föregående att läkaren verkar korkad. Där jag bor räcker det med att man har försökt i 1 år för att få en utredning. Dessutom betalar landstinget 3 IVF-försök. Be om att få komma till en annan läkare inom landstinget.
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7
    Oj! det låter faktiskt helt vansinningt!!
    Bra att du gått vidare själv!
  14. 7
    Oj! det låter faktiskt helt vansinningt!!
    Bra att du gått vidare själv!
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8
    Hej!

    Har varit på utredning på Cura hos Margaretha Wramsby så har en del erfarenhet. Tycker att de är proffiga i vissa avseenden, men även delvis slarviga och det känns som att det går lite på rutin. Vi kände oss väldigt sedda när vi väl var där, men doktorn var dåligt förberedd inför våra möten, hade inte alltid fått provsvaren som vi kommit dit för att diskutera mm. Jag skulle råda er att ringa direkt till RMC i Malmö, dit fick vi komma på utredning lika snabbt som till Cura, alltså ingen väntetid alls! (Och så kan ni spara era 4000 kr) Vi kontaktade båda men valde Cura för att det var närmst våra jobb. Skulle egentligen dit och påbörja IVF nu i september, men fick plus på stickan idag, efter 2 års försök! Hoppas ni får bra hjälp vart ni än vänder er! Kram
  16. 8
    Hej!

    Har varit på utredning på Cura hos Margaretha Wramsby så har en del erfarenhet. Tycker att de är proffiga i vissa avseenden, men även delvis slarviga och det känns som att det går lite på rutin. Vi kände oss väldigt sedda när vi väl var där, men doktorn var dåligt förberedd inför våra möten, hade inte alltid fått provsvaren som vi kommit dit för att diskutera mm. Jag skulle råda er att ringa direkt till RMC i Malmö, dit fick vi komma på utredning lika snabbt som till Cura, alltså ingen väntetid alls! (Och så kan ni spara era 4000 kr) Vi kontaktade båda men valde Cura för att det var närmst våra jobb. Skulle egentligen dit och påbörja IVF nu i september, men fick plus på stickan idag, efter 2 års försök! Hoppas ni får bra hjälp vart ni än vänder er! Kram

Liknande trådar

  1. Fertilitetsutredning....
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 21:17
  2. Fertilitetsutredning
    By Mitte in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 12:21
  3. Fertilitetsutredning Eskilstuna
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 19:07
  4. Cura Malmö
    By Jennypen in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 15:04
  5. Cura Malmö
    By Jennypen in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 14:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar