älgkött
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    älgkött

    Om man har fryst älgkött å ska göra köttfärs, är det då okej att frysa in köttfärsen efteråt? Det blir ju alltså fryst-tinat-fryst...
  2. 1
    älgkött Om man har fryst älgkött å ska göra köttfärs, är det då okej att frysa in köttfärsen efteråt? Det blir ju alltså fryst-tinat-fryst...
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Jag tillagar det alltid först innan jag fryser in det igen. Dvs om jag tar upp kött, låter det tina och sedan maler det till färs så gör jag köttfärssås av en del, steker och tacokryddar ytterligare en del och kanske gör köttbullar eller biffar av sista delen innan jag fryser in det igen.
  4. 2
    Jag tillagar det alltid först innan jag fryser in det igen. Dvs om jag tar upp kött, låter det tina och sedan maler det till färs så gör jag köttfärssås av en del, steker och tacokryddar ytterligare en del och kanske gör köttbullar eller biffar av sista delen innan jag fryser in det igen.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Jag skulle laga till färsen innan jag fryser in den. Vi mal alltid färs av älgköttet när det är färskt (direkt efter jakten), så jag har aldrig behövt fundera närmare på det här. Men man ska ju inte ska frysa om utan tillagning, och det tycker jag även borde gälla om man mal köttet till färs mellan vändorna i frysen.
  6. 3
    Jag skulle laga till färsen innan jag fryser in den. Vi mal alltid färs av älgköttet när det är färskt (direkt efter jakten), så jag har aldrig behövt fundera närmare på det här. Men man ska ju inte ska frysa om utan tillagning, och det tycker jag även borde gälla om man mal köttet till färs mellan vändorna i frysen.
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Tack båda...

    Jo, det var väl så jag tänkte...Men jag hade hoppats på att nån skulle säga att det var helt okej :-).

    Jeanette
  8. 4
    Tack båda... Jo, det var väl så jag tänkte...Men jag hade hoppats på att nån skulle säga att det var helt okej :-).

    Jeanette

Liknande trådar

  1. J-a älgkött
    By allimaca in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 10:23
  2. Älgkött
    By lena m 3 barn in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 22:51
  3. Priser på Älgkött?
    By myskoxen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 10:28
  4. Grilla älgkött...
    By li97al in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 09:16
  5. rulader av älgkött??????
    By rulle in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar