Stor mage
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Stor mage

    Jag är gravid i v 6 och har sedan innan lite hull på kroppen men inte överdrivet mycket. Jag väntar mitt andra barn och jag tycker att magen bara blir större och större. Är lite jobbigt för vi har ju inte gått ut med det än för att det är så tidigt men snart börjar ju folk bli fundersamma =) Är det vanligt att det kanske går lite fortare med andra barnet? Nån som vet?
  2. 1
    Stor mage Jag är gravid i v 6 och har sedan innan lite hull på kroppen men inte överdrivet mycket. Jag väntar mitt andra barn och jag tycker att magen bara blir större och större. Är lite jobbigt för vi har ju inte gått ut med det än för att det är så tidigt men snart börjar ju folk bli fundersamma =) Är det vanligt att det kanske går lite fortare med andra barnet? Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    ja det går fortare med andra barnet. alltså det syns fortare för magen varit uttöjd en gång förut så då ger den efter lättare andra gången.

    kanske du har en livmoder som ligger lite framåtlutande så det är därför det redan börjar synas. själv har jag tvärtom en bakåtlutande livmoder så då tar det lite längre tid innan det syns. har gått fulla 8 veckor men det märks inget än.
  4. 2
    ja det går fortare med andra barnet. alltså det syns fortare för magen varit uttöjd en gång förut så då ger den efter lättare andra gången.

    kanske du har en livmoder som ligger lite framåtlutande så det är därför det redan börjar synas. själv har jag tvärtom en bakåtlutande livmoder så då tar det lite längre tid innan det syns. har gått fulla 8 veckor men det märks inget än.
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Ja för i bland kan det se ut som om jag vore i 4e månaden eller nåt =) Speciellt på kvällarna. Är även stenhård längst ner på magen. Men som sagt jag har ju redan lite hull så än är det ingen som reagerat =)
  6. 3
    Ja för i bland kan det se ut som om jag vore i 4e månaden eller nåt =) Speciellt på kvällarna. Är även stenhård längst ner på magen. Men som sagt jag har ju redan lite hull så än är det ingen som reagerat =)
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    jag har en bakåt lutad och det började inte synas förren väldans många veckor v.18 tror jag det var en dag så fanns den där bara. detta är mitt andra barn..
  8. 4
    jag har en bakåt lutad och det började inte synas förren väldans många veckor v.18 tror jag det var en dag så fanns den där bara. detta är mitt andra barn..

Liknande trådar

  1. Stor mage?
    By Londonkatten in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 21:55
  2. v6+2 och stor mage!
    By Jolie in forum _0806 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 19:00
  3. stor mage?
    By Terese_C in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 18:56
  4. stor mage
    By M in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 20:20
  5. stor mage
    By Sussie in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar