Present till nioårig flicka?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Present till nioårig flicka?

    Min halvsyster, som bor på andra sidan jorden, fyller nio. Jag har noll koll på vad man gillar som nioåring idag. Jag tror att hon är rätt barnslig och hon gillar fortfarande leksaker. Jag har lite pysselsaker jag tänkte skicka, men vill ge henne något mer. Är det någon som har några idéer?
  2. 1
    Present till nioårig flicka? Min halvsyster, som bor på andra sidan jorden, fyller nio. Jag har noll koll på vad man gillar som nioåring idag. Jag tror att hon är rätt barnslig och hon gillar fortfarande leksaker. Jag har lite pysselsaker jag tänkte skicka, men vill ge henne något mer. Är det någon som har några idéer?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Hej gumman

    Hur mâr du?

    Jag har en 11 âring att köpa en present till och hon är en prinsessa sâ jag tänkte hitta en klänning, jag köpte en Disney klänning förra âret som var ROSA och den gillade hon men i âr mâste jag hitta en klänning att ha i skolan eller ngt annat.

    Jag hänger pâ dig och ser vad du fâr för tips.
    Hur är hon? Leker hon mycket? LÄser hon?

    Kram
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  4. 2
    Hej gumman Hur mâr du?

    Jag har en 11 âring att köpa en present till och hon är en prinsessa sâ jag tänkte hitta en klänning, jag köpte en Disney klänning förra âret som var ROSA och den gillade hon men i âr mâste jag hitta en klänning att ha i skolan eller ngt annat.

    Jag hänger pâ dig och ser vad du fâr för tips.
    Hur är hon? Leker hon mycket? LÄser hon?

    Kram
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Only for Frk M



    Haa , där var jag fyndig eller hur?
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  6. 3
    Only for Frk M

    Haa , där var jag fyndig eller hur?
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Idag är det blöja på som gäller!
  8. 4
    Idag är det blöja på som gäller!
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Jag känner henne egentligen inte särskilt bra, ,vilket är lite sorgligt. Jag tror inte att hon är supertjejig, hon går på karate och gillar manga, förra året fick hon små Pet Shop-djur och det blev hon glad för. Jag tror att hon läser, fast inte danska och jag hinner inte fixa något från Sverige. Det är inte lätt!
  10. 5
    Jag känner henne egentligen inte särskilt bra, ,vilket är lite sorgligt. Jag tror inte att hon är supertjejig, hon går på karate och gillar manga, förra året fick hon små Pet Shop-djur och det blev hon glad för. Jag tror att hon läser, fast inte danska och jag hinner inte fixa något från Sverige. Det är inte lätt!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Nej men kan du

    inte köpa en fin t shirt som är typisk dansk eller nâgot typiskt frân Dk?
    Jag tror att hon blir glad för allt som kommer frân syrran i DK, tror du inte?
    Kram
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  12. 6
    Nej men kan du inte köpa en fin t shirt som är typisk dansk eller nâgot typiskt frân Dk?
    Jag tror att hon blir glad för allt som kommer frân syrran i DK, tror du inte?
    Kram
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    fniss

    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  14. 7
    fniss
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8
    Jag är mest insatt i 9-àriga killar. Har ju en som fyller idag.
    Om hon gillar att pyssla sà är nog danskt pyssel kul att ha. Det vi har gett till lillebrors tjejpolare pà 9-àrskalas och som varit mycket poppis (typiskt sànt som föräldrar inte köper) är en dagbok med làs och glitter men det är kanske för flickigt.
  16. 8
    Jag är mest insatt i 9-àriga killar. Har ju en som fyller idag.
    Om hon gillar att pyssla sà är nog danskt pyssel kul att ha. Det vi har gett till lillebrors tjejpolare pà 9-àrskalas och som varit mycket poppis (typiskt sànt som föräldrar inte köper) är en dagbok med làs och glitter men det är kanske för flickigt.
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Ja en fin t-shirt kanske vore något!
  18. 9
    Ja en fin t-shirt kanske vore något!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Dagbok var en bra idé, kanske finns det någon med mangateckningar! Tack!
  20. 10
    Dagbok var en bra idé, kanske finns det någon med mangateckningar! Tack!
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Ett pilgrim-halsband kanske kan vara nåt?
  22. 11
    Ett pilgrim-halsband kanske kan vara nåt?
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Det är klart

    att det är en bra idé, det var ju jag som kom pân!
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  24. 12
    Det är klart att det är en bra idé, det var ju jag som kom pân!
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Hej Moa

    Jag tänkte pâ dig i morse när jag gick förbi en affisch frân utställningen pâ Louvren som du ville gâ pâ.
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  26. 13
    Hej Moa Jag tänkte pâ dig i morse när jag gick förbi en affisch frân utställningen pâ Louvren som du ville gâ pâ.
  27. Medlem sedan
    Nov 2006
    #14
    Absolut, det är också en idé! Min hjärna har inte lyckats komma på en enda idé, det är tur att ni finns!
  28. 14
    Absolut, det är också en idé! Min hjärna har inte lyckats komma på en enda idé, det är tur att ni finns!
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Hej! trevligt att nån tänkte på mig, det brukar bara vara jag som gör det. Har du tänkt gå på utställningen?
  30. 15
    Hej! trevligt att nån tänkte på mig, det brukar bara vara jag som gör det. Har du tänkt gå på utställningen?
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16
    Har mat på spisen och har inte läst de andras svar, men jag har ju en snart nio-åring här. Om hon fortfarande leker, tror jag Littlest Pet Shop funkar. Går att hitta bara djuren, med inte stora hus och så'nt. Annars har jag visst dåligt med idéer jag också... och dessutom är jag irriterad på just stora dottern och hungrig. Kanske dyker det upp en intressantare idé om en stund.
  32. 16
    Har mat på spisen och har inte läst de andras svar, men jag har ju en snart nio-åring här. Om hon fortfarande leker, tror jag Littlest Pet Shop funkar. Går att hitta bara djuren, med inte stora hus och så'nt. Annars har jag visst dåligt med idéer jag också... och dessutom är jag irriterad på just stora dottern och hungrig. Kanske dyker det upp en intressantare idé om en stund.
  33. Medlem sedan
    Feb 1999
    #17
    oj svårt. en bok?
  34. 17
    oj svårt. en bok?
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18
    Köpte just ett halsband till en av dotterns kompisar som fyllde 8 år. Det var en kedja i silver och berlock i form av ett fredsmärke.

    Just peace-signs är poppis här bland småtjejerna. Eller alla tjejer förresten.
  36. 18
    Köpte just ett halsband till en av dotterns kompisar som fyllde 8 år. Det var en kedja i silver och berlock i form av ett fredsmärke.

    Just peace-signs är poppis här bland småtjejerna. Eller alla tjejer förresten.

Liknande trådar

  1. Present till en 12-årig flicka.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 11:51
  2. Present till flicka på 3?
    By ullisp in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 08:11
  3. Present till nioårig tjej?
    By lillpella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 10:54
  4. Bok till nioårig flicka?
    By Abigail in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 07:37
  5. Present till 4 årig flicka?
    By singoalla in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar