sår i näsan?
Barnsjukdomar
  1. Anonym
    #1

    sår i näsan?

    Jag har en 7 åring som för två veckor sedan sa att han fått ett sår i näsan och att det gjorde ont. Sedan pratade han inte mer om det men nu i kväll så säger han att såret är kvar vilket jag också kan se, ser sårigt ut i ena näsborren. Vad kan det bero på? Något man kan göra själv?
  2. 1
    sår i näsan? Jag har en 7 åring som för två veckor sedan sa att han fått ett sår i näsan och att det gjorde ont. Sedan pratade han inte mer om det men nu i kväll så säger han att såret är kvar vilket jag också kan se, ser sårigt ut i ena näsborren. Vad kan det bero på? Något man kan göra själv?
  3. Anonym
    #2
    du kan prova lite olja på en tops och smörja om det är så att det kliar och stramar lite. Fungerar med babyolja eller liknande. Kan lindra lite
  4. 2
    du kan prova lite olja på en tops och smörja om det är så att det kliar och stramar lite. Fungerar med babyolja eller liknande. Kan lindra lite
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Det kan också vara stafylokocker. Inte ovanligt att man får in i näsan om man är förkyld och petar lite eller så.
    Då läker det inte av sig själv, utan man behjöver recept på bakteridödande salva att smörja med.

    Besök hos doktorn alltså...
  6. 3
    Det kan också vara stafylokocker. Inte ovanligt att man får in i näsan om man är förkyld och petar lite eller så.
    Då läker det inte av sig själv, utan man behjöver recept på bakteridödande salva att smörja med.

    Besök hos doktorn alltså...

Liknande trådar

  1. Ont i näsan!
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 21:50
  2. Röd om näsan
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 13:13
  3. Sår under näsan
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 10:58
  4. Sår i näsan
    By camelia in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 12:37
  5. Ont i näsan!
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 15:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar