så djävulskt ont i käkarna
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    så djävulskt ont i käkarna

    kan inte bita i hop ordentligt då det känns som det tar emot och det värker liksom i käkarna på båda sidor..har aldrg haft något liknande och har inte en susning om vad det kan vara...eller komma i från.
    Någon som känner igen?
  2. 1
    så djävulskt ont i käkarna kan inte bita i hop ordentligt då det känns som det tar emot och det värker liksom i käkarna på båda sidor..har aldrg haft något liknande och har inte en susning om vad det kan vara...eller komma i från.
    Någon som känner igen?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Jag kan få fruktansvärt ont i käkarna i samband med förkylningar, det kan göra #¤¤&& ont, vet inte om det är så att det blir någon inflamation nerver i ansiktet.
    Om jag inte få ont, så kliar det, det har kliat så jag har bitit i täcket *full sympati för hundvalpar som biter sönder skor när det tappar mjölktänder*
    Det har varit så illa, så jag på allvar funderat på att köpa en bitring, till mig själv.
  4. 2
    Jag kan få fruktansvärt ont i käkarna i samband med förkylningar, det kan göra #¤¤&& ont, vet inte om det är så att det blir någon inflamation nerver i ansiktet.
    Om jag inte få ont, så kliar det, det har kliat så jag har bitit i täcket *full sympati för hundvalpar som biter sönder skor när det tappar mjölktänder*
    Det har varit så illa, så jag på allvar funderat på att köpa en bitring, till mig själv.
  5. mandelblomma
    #3
    får liksom inte i hop käkarna helt, kan inte bita i hop utan att det tar emot...och har svårt att tugga.
  6. 3
    får liksom inte i hop käkarna helt, kan inte bita i hop utan att det tar emot...och har svårt att tugga.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Det låter som det är nerver som spökar eller käkarna som gått ur led.
    Du har ingen förkylning på gång, eller har du gapat för mycket (missförstå mig rätt, jag menar öppnat munnen jättemycket)
  8. 4
    Det låter som det är nerver som spökar eller käkarna som gått ur led.
    Du har ingen förkylning på gång, eller har du gapat för mycket (missförstå mig rätt, jag menar öppnat munnen jättemycket)
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Jag får så när jag spänner mig. Stressad kanske?
  10. 5
    Jag får så när jag spänner mig. Stressad kanske?
  11. mandelblomma
    #6
    inte ur led, det har jag haft patienter som haft och det ser liksom ...hm " mer" ut, det syns utanpå och det gör skitont!
    Det här känns mer spänt eller hårt...kan det vara stress helt enkelt eller att man biter i hop när man sover?
  12. 6
    inte ur led, det har jag haft patienter som haft och det ser liksom ...hm " mer" ut, det syns utanpå och det gör skitont!
    Det här känns mer spänt eller hårt...kan det vara stress helt enkelt eller att man biter i hop när man sover?
  13. mandelblomma
    #7
    jag börjar tro att det kan vara det som spökar, att man kanske biter i hop på natten med liksom..hur får du ditt att gå över?
    Jag är öm på utsidan av käken oxå, när jag bara masserar lätt.
  14. 7
    jag börjar tro att det kan vara det som spökar, att man kanske biter i hop på natten med liksom..hur får du ditt att gå över?
    Jag är öm på utsidan av käken oxå, när jag bara masserar lätt.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Testa med att behandla det som nackspärr, dvs värme och ipren (äsch, skall jag säga det till dig som är ssk och allting *ler* )
    Men fortsätter det, varför inte gå till tandläkaren och be att få en bettskena, så du avlastar käkarna på natten.
  16. 8
    Testa med att behandla det som nackspärr, dvs värme och ipren (äsch, skall jag säga det till dig som är ssk och allting *ler* )
    Men fortsätter det, varför inte gå till tandläkaren och be att få en bettskena, så du avlastar käkarna på natten.
  17. mandelblomma
    #9
    ska dit om två veckor och tänkte ta upp det då om problemet är kvar.
    Har precis laddat med Ipren nu och ska försöka sova tidigt och se om jag kan vila bort det
  18. 9
    ska dit om två veckor och tänkte ta upp det då om problemet är kvar.
    Har precis laddat med Ipren nu och ska försöka sova tidigt och se om jag kan vila bort det
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10

    inte ur led, det har jag haft patienter som haft och det ser liksom ...hm " mer" ut, det syns utanpå och det gör skitont!
    Det här känns mer spänt eller hårt...kan det vara stress helt enkelt eller att man biter i hop när man sover?
    Jag vet att jag vet inte, medan jag hade samma symptom… Man ju bytta hårdare tänder att ska inte säga någonting som passar inte (då ofta känns att man byter hård tänderna ihop) eller har navel under käket när sover (då känns mera att man har tandvärk). I första fal du behöva en hmm ny protes eller plast på tänderna och i andra fall… lägg inte navel, det hjälper inte jaga hmm spåkar… i båda fall… kanske är det dags att avlasta sig, kanske hos terapeut… I alla fall lycka till.
  20. 10
    inte ur led, det har jag haft patienter som haft och det ser liksom ...hm " mer" ut, det syns utanpå och det gör skitont!
    Det här känns mer spänt eller hårt...kan det vara stress helt enkelt eller att man biter i hop när man sover?
    Jag vet att jag vet inte, medan jag hade samma symptom… Man ju bytta hårdare tänder att ska inte säga någonting som passar inte (då ofta känns att man byter hård tänderna ihop) eller har navel under käket när sover (då känns mera att man har tandvärk). I första fal du behöva en hmm ny protes eller plast på tänderna och i andra fall… lägg inte navel, det hjälper inte jaga hmm spåkar… i båda fall… kanske är det dags att avlasta sig, kanske hos terapeut… I alla fall lycka till.

Liknande trådar

  1. Djävulskt ont
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 13:42
  2. Djävulskt ont, foglossning?
    By Lottiz_ in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 19:51
  3. Träningsvärk i käkarna
    By Junipingla in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 15:39
  4. ont i käkarna
    By Yoyo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 22:33
  5. Gjorde så djävulskt god
    By Geo75 in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 10:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar