Klippa kattklor?
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Klippa kattklor?

    Ska man göra det på innekatter? Jag har ju bott på landet och haft mina både ute och inne så jag ahr inte behövt tänka på sånt här förut. Men Svullo är ju bara inne, och sannerligen har han långa klor och jag är rädd min soffa går åt om han kommer på hur bra den är när jag är borta...

    Om man ska klippa, hur ofta då då?? Nån som vet?
  2. 1
    Klippa kattklor? Ska man göra det på innekatter? Jag har ju bott på landet och haft mina både ute och inne så jag ahr inte behövt tänka på sånt här förut. Men Svullo är ju bara inne, och sannerligen har han långa klor och jag är rädd min soffa går åt om han kommer på hur bra den är när jag är borta...

    Om man ska klippa, hur ofta då då?? Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Ja, de blir väldigt långa om man inte klipper. Även om man har klösträd eller annat så kan de inte klösa ner och nöta lika bra som ute.
    Fast- de klöser nog lite mkt på saker oavsett långa eller korta. Bara se till att man har bra grejjor de kan klösa på. Matta som är acceptabelt. Ett bra klösträd. Gillar bäst de man gör själv. Katterna med verkar det som.
  4. 2
    Ja, de blir väldigt långa om man inte klipper. Även om man har klösträd eller annat så kan de inte klösa ner och nöta lika bra som ute.
    Fast- de klöser nog lite mkt på saker oavsett långa eller korta. Bara se till att man har bra grejjor de kan klösa på. Matta som är acceptabelt. Ett bra klösträd. Gillar bäst de man gör själv. Katterna med verkar det som.
  5. monka
    #3
    Ok, då ska jag låna hem vovvens klotång så det går lätt. Ja kläsställen bruklar vra bra att förbereda åt dem. Ska köpa kattmynta för det fick iallafall mina förra katter att veta var de kunde klösa. Tack!
  6. 3
    Ok, då ska jag låna hem vovvens klotång så det går lätt. Ja kläsställen bruklar vra bra att förbereda åt dem. Ska köpa kattmynta för det fick iallafall mina förra katter att veta var de kunde klösa. Tack!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Mannen är den som klipper klorna på kattan här hemma... och jag klipper mina egna naglar tackar som fråga

    Han klipper när det behövs.
    Det enda du bör tänka på när du klipper kattklorna är att dom har en tendens att spricka upp längs med... men det kanske du minns. Så håller du bara lite koll på det, så ska det säkert gå bra.

    =)
    R
    lycka till...
  8. 4
    Mannen är den som klipper klorna på kattan här hemma... och jag klipper mina egna naglar tackar som fråga

    Han klipper när det behövs.
    Det enda du bör tänka på när du klipper kattklorna är att dom har en tendens att spricka upp längs med... men det kanske du minns. Så håller du bara lite koll på det, så ska det säkert gå bra.

    =)
    R
    lycka till...
  9. monka
    #5
    Här är det bekväma mannen som påminnt om att det nog behöver göras... lagom när katten flyttat hit från honom Han gillar inte att bråka med djuren, det tycker han är bättre att jag gör så de bara älskar honom

    Eller så kan det ha att göra med att han snart behöver progressiva glasögon
  10. 5
    Här är det bekväma mannen som påminnt om att det nog behöver göras... lagom när katten flyttat hit från honom Han gillar inte att bråka med djuren, det tycker han är bättre att jag gör så de bara älskar honom

    Eller så kan det ha att göra med att han snart behöver progressiva glasögon

Liknande trådar

  1. Ska klippa mig
    By l.i.l.l.a.n in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 22:12
  2. Hur ska JAG klippa mig då?
    By - Lillan - in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 14:10
  3. Nu ska jag klippa mig
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 12:44
  4. På tal om klippa hår
    By mallimell+3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 10:00
  5. Klippa eller inte klippa??
    By Katta1 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar